دنج ترین مناطق اطراف تهران برای سفر یک روزه

دنج ترین مناطق اطراف تهران برای سفر یک روزه

سفر یک روزه نوعی از سفر است که برای افراد پر مشغله گزینه خوبی محسوب می‌شود. بسیاری از افرادی که در زندگی شهری خود با گرفتاری‌های روزمره اوقات خود را سپری می‌کنند، برای استراحت به جای دنجی نیاز دارند که بتوانند یک روزه به آن سفر کرده و روحیه عوض کنند.

 

معرفی چند مورد جای دنج اطراف تهران

اگرچه تهران شهر شلوغ و پر جمعیتی است، اما پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که در اطراف شهر قرار دارند. افرادی که ساکن تهران هستند ممکن است فرصت کافی برای سفر به شهرهای دیگر را نداشته باشند. از این لحاظ خوب است که با مواردی از جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران آشنا باشند تا بتوانند در یک روز تعطیل به بازدید از آنها بپردازند و خستگی در کنند. طبیعت اطراف تهران بر خلاف منطقه شهری آن بسیار خلوت و دنج است. از میان کوه‌های اطراف تهران رودخانه‌هایی خروشان گذر می‌کنند که به آبیاری باغ‌های میوه کمک می‌کنند. صدای گذر آب و آواز پرندگان میان درختان، محیطی آرام و امن را برای گردشگرها پدید می‌آورند تا کسب آرامش کنند. ماندن در اقامتگاه اطراف تهران هم می‌تواند لذت سفر شما را بیشتر هم کند. جاباما با پوشش دادن تعداد زیادی از این اقامتگاه‌ها مرجع کاملی برای رزرو آنلاین اقامتگاه‌ محسوب می‌شود.

 

از طرف دیگر افرادی که برای کار یا تحصیل به تهران سفر می‌کنند، شاید دوست داشته باشند مناطق جذاب اطراف تهران را ببینند و به سفرهای خود تنوع ببخشند. سفرهای یک روزه هرچند کوتاه هستند، اما در بهبود وضعیت روحی و حتی جسمی افراد بسیار موثر واقع می‌شوند. گردش در طبیعت افراد را از هیاهوی شهر دور می‌کند و برای مدتی دغدغه‌های روزمره را از خاطر می‌برند. در ادامه این مطلب چند مورد جای دنج اطراف تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

 

افجه

افجه نام روستایی ییلاقی در ۳۰ کیلومتری تهران است. این روستا که در مسیر جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری مانند دشت‌های هویج، قله ساکا و گرچال واقع شده از جاهای دنج اطراف تهران است. افجه در منطقه کوهستانی البرز قرار گرفته و در فصل‌های پاییز و زمستان هوای سردی دارد. زیبایی این منطقه بکر، ارزش سفر به آن را دارد.

 

روستای امامه

این روستای تاریخی در شهرستان شمیرانات تهران واقع شده و دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. قلعه مازیار یکی از جاذبه‌های تاریخی این روستا محسوب می‌شود. روستای امامه در دوران قاجار یکی از شکارگاه‌های محبوب شاهان بود. این منطقه ییلاقی آب و هوای بسیار مطبوعی دارد، همچنین به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی، مسیر مناسبی برای کوهنوردی است.

 

روستای برغان

برغان یکی از روستاهای تاریخی اطراف کرج است. حمام قدیمی، تپه باستانی کش کلا، پل تاریخی بازمانده از دوران صفوی، درخت چناری با بیش از هزار سال قدمت و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای استان البرز از جاذبه‌های تاریخی این منطقه به شمار می‌آیند. برغان همچنین دارای جاذبه‌های طبیعی مانند رودخانه شاهرود و رودخانه سنج است. در این روستای بکر و زیبا می‌توانید از طعم دلچسب غذاهای محلی مانند دوبندی نان، لواسیرک نان، آش جو و آش کشک لذت ببرید.

 

آبشار هریجان

آبشار زیبا و دیدنی هریجان در جاده تهران چالوس حوالی گردنه هزارچم واقع شده است. ارتفاع این آبشار که در منطقه‌ای به همین نام قرار دارد ۹ متر است که منظره بسیار جذابی را میان صخره‌ها پدید آورده است. در هریجان می‌توانید در کلبه‌های روستایی اقامت کنید و از صبح دلنشین روز بعد لذت ببرید.

 

دنج ترین مناطق اطراف تهران برای سفر یک روزه

آهار

روستای آهار یا اوهر در منطقه اوشان فشم قرار دارد. واژه اوهر از ترکیب دو کلمه (او) به معنی آب و (هر) به معنی آسیاب شکل گرفته است. اوهر در واقع بیان‌گر محل پرآبی است که برای آسیاب آبی مناسب است. روستای آهار طبیعتی بکر و زیبا دارد. رودخانه‌ای به نام شکرآب از میان این روستا گذر می‌کند و باغ‌های میوه را آبیاری می‌کند. آبشار شکرآب، قله توچال، قله سی ‌چال، قله باوریک و کوه قلعه دختر از جاذبه‌های طبیعی این روستای دیدنی هستند. ارتفاعات این منطقه برای کوهنوردی مناسب هستند و روزهای آخر هفته کوهنوردان زیادی را به خود جذب می‌کند.

 

شهرستانک

روستای شهرستانک از بهترین گزینه‌های سفر در فصل پاییز است. در پاییز درختان این روستا رنگ‌های زیبایی را به مناظر طبیعی می‌افزایند. این منطقه نیز دارای آثار تاریخی است که می‌توان به کاخ ناصرالدین‌ شاه، کتیبه سنگی، قلعه دختر یا دزدبند و تپه باستانی شنستون اشاره کرد. آبشار و رود گیله رود نیز زیبایی این منطقه را چند برابر کرده است. سفر به شهرستانک حال و هوای مسافران آن را به خوبی تازه می‌کند.

 

وردیج و واریش

دنج ترین مناطق اطراف تهران برای سفر یک روزه

 

در میان کوه‌های البرز مناطق جذاب بسیاری دیده می‌شوند. دو روستا که در این مناطق قرار دارند، روستاهای وردیج و واریش هستند که در مجاورت یکدیگر واقع شده‌اند. طبیعت این دو روستا به واسطه وجود صخره‌هایی که با اشکال عجیب به چشم می‌خورند، منحصر به فرد است. مردم بومی این روستاها معتقدند که این اشکال بقایای قلعه‌ای باستانی است. عده‌ای نیز بر این باور هستند که این اشکال بر اثر فرسایش پدید آمده‌اند. آبشار لت مال، باغ‌های میوه، چشمه شاهی و کوه‌های پهنه حصار از دیگر جاذبه‌های طبیعی وردیج و واریش محسوب می‌شوند و هر کدام به گونه‌ای بر زیبایی این منطقه می‌افزاید.

 

اگر مسافر تهران هستید و ترجیح می‌دهید محل اقامت شما داخل شهر باشد،‌ پیشنهاد می‌کنیم ابتدا طی یک روز از این جاذبه‌ها بازدید و با اجاره سوئیت در تهران محل اقامت‌تان را داخل شهر انتخاب کنید.