دود برخاسته از آتش‌ زیر خاکستر پلاسکو (عکس)

مجموعه : مجله خبری
دود برخاسته از آتش‌ زیر خاکستر پلاسکو (عکس)

عکس ناراحت کننده از دود غلیظ ساختمان در حال سوختن پلاسکو

 

خبرهای ناراحت کننده همچنان از فاجعه ساختمان پلاسکو به گوش می رسد. دود غلیظی که هم اکنون از ساختمان حادثه دیده پلاسکو بلند شد.

دود برخاسته از آتش‌ زیر خاکستر پلاسکو (عکس)

عکس ساختمان پلاسکو

 

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره جزئیات بیشتر در زمینه روند تخصصی جستجو و نجات در حادثه فرو ریختگی ساختمان پلاسکو و اقدامات جدید امدادگران هلال احمر اظهار داشت: در اقدام جدید نیروهای تازه نفس امدادی فراخوانده و جایگزین نیروهای قبلی می‌شوند و تا روز شنبه نیز سومین گروه نجاتگران هلال احمر در اطراف ساختمان پلاسکو مستقر می‌شوند.

 

سرپرست امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: همچنین سگ‌های نجات در قالب تیم‌های آنست جایگزین می‌شوند.

 

مرادی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا حرارت و دود در عملکرد سگ‌های نجات نیز تاثیر منفی دارد، عنوان کرد: نه تنها دود بلکه به دلیل حرارت موجود در ساختمان دچار حریق شده، سگ‌ها به مشکل می‌خورند بلکه نیروهای امداد و حتی وسایل، تجهیزات و خودروها نیز به دلیل این حرارت دچار مشکل می‌شوند زیرا به گفته کارشناسان آتش نشان در برخی نقاط زیرین ساختمان پلاسکو حرارت بین 200 تا 600 درجه است.

 

سرپرست امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در مقایسه حادثه پلاسکو با دیگر حوادث مشابه بیان کرد: مشابه چنین حادثه ای در مترو کیانشهر و فرو ریختگی ساختمان بزرگی در سعادت آباد داشتیم که سختی کار در مترو کیانشهر به دلیل دیوارهای بُتنی بود ولی حادثه ساختمان پلاسکو به دلیل آتش و حرارت موجود در آن روند امدادرسانی و آواربرداری متفاوت‌ کرده است.

 

منبع : تسنیم

 

برچسب‌ها: