رابطه زناشویی چه تاثیری بر مغز زنان دارد؟

رابطه زناشویی چه تاثیری بر مغز زنان دارد؟

از داشتن رابطه جنسی و تاثیرات آن بر مغز زنان چه می دانید؟

 

رابطه ی جنسی سالم یعنی منظم و درست، محرکی برای مغز است به طوری که وقتی فرد به خصوص زنان از یک رابطه صمیمانه و بدور از هر گونه تنش و استرسی برخوردارند سیگنالهایی به مغز آنها فرستاده می شود که به طور مستقیم بر روی رگهای مغز تاثیر گذاشته و به نوعی آنها را احیا و بازسازی می کند.

 

مدتهاست که تاثیر مثبت یک رابطه ی جنسی سالم و منظم بر سلامت جسم و روان انسان ثابت شده است و جالب است که بدانید در بسیاری از بیماریهای روحی و برخی مشکلات جسمی کمک کننده ای فوق العاده محسوب می شود اما اخیرا محققان به نتیجه ای دست یافته اند که رابطه ی مستقیم با هوش و مغز دارد. محققان اروپایی به نتیجه ای دست یافته اند که خلاصه آن در شبکات پزشکی اروپایی به این صورت نقل شد:

رابطه زناشویی چه تاثیری بر مغز زنان دارد؟

رابطه جنسی

محققان دریافتند که رابطه ی جنسی سالم یعنی منظم و درست، محرکی برای مغز است به طوری که وقتی فرد به خصوص زنان از یک رابطه صمیمانه و بدور از هر گونه تنش و استرسی برخوردارند سیگنالهایی به مغز آنها فرستاده می شود که این سیگنالها به طور مستقیم بر روی رگهای مغز تاثیر گذاشته و به نوعی آنها را احیا و بازسازی می کند. این درحالی است که افرادی که از رابطه ی جنسی خوبی برخوردار نیستند بیشتر در معرض افسردگی و آلزایمر قرار می گیرند.

 

این نتایج بعد از انجام آزمایشات دقیق بر روی صدها زن و مرد به دست آمد که اکثر آنها از شرایط هوشی متوسطی برخوردار بودند و هیچ نقطه ی متفاوت و خاصی در هوش و IQ آنها دیده نشده بود.