راهنمای انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه را بخوانید

راهنمای انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه را بخوانید

آیا از ظاهر آشپزخانه خود خسته شدید و به دنبال راه حلی هستید تا جلوه‌ای زیبا به آن بدهید؟ بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تغییر رنگ کابینت‌هاست.

 

البته باید توجه داشته باشید که قبل از انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه به نکاتی مانند اندازه آشپزخانه، میزان نور طبیعی و مصنوعی موجود در آشپزخانه و از همه مهمترین دکوراسیون و لوازم موجود در آن هم خوانی کافی با رنگ کابینت‌ها داشته باشند.

 

در اینجا ما به کمک شما آمدیم تا بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید معرفی کنیم. تا انتهای این یادداشت همراه ما باشید.

 

رنگ مشکی

یکی از رنگ‎هایی که طی یکی دو سال گذشته بسیار محبوب شده و در دکوراسیون از آن بسیار استفاده می‌شود، رنگ مشکی است. می‌توانید کابینت‌ها را سیاه انتخاب کنید. زیرا ظاهر آشپزخانه را بسیار متفاوت کرده و می‌تواند به کلی حال و هوای فضا را ارتقا دهد. البته می‌توانید از طیف‌های کمر رنگ‌تر مشکی هم استفاده کنید اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید مشکی را به آشپزخانه‌تان راه دهید!

 

خاکستری تیره

به گفته ملیسا جورج که یکی از مشهورترین وبلاگ‌نویس‌های حوزه دکوراسیون است، خاکستری یک رنگ شیک و در عین حال همیشه هماهنگ با سایر وسایل شماست. اگر تاکنون کابینت‌های آشپزخانه روشن به خصوص سفید بوده است بد نیست به سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید زیرا می‌تواند تغییراتی بنیادی را برای شما به وجود بیاورد و همین تغییر می‌تواند بسیار دلنشین و زیبا باشد به خصوص برای آشپزخانه‌های بزرگ.

 

سفید

این رنگ به خصوص برای خانه‌هایی که آشپزخانه‌های کوچک و جمع و جور دارند بسیار زیباست. به عنوان مثال پیشنهاد می‌کنیم که بعد از نقاشی ساختمان کابینت‌های موجود در آشپزخانه را به کلی سفید کنید. به این ترتیب خانه شما بزرگت‌تر دیده شده و بسیار به افزایش روحیه شما کمک می‌کند. همچنین اگر نور طبیعی هم در آشپزخانه .جود داشته باشد می‌تواند این بزرگتر دیده شدن را چند برابر کند.

 

سبز

به گفته جان میشل، معمار شهر نیویورک، کار من از فضای باز الهام می‌گیرد. بنابراین دوست دارم فضای داخلی را با رنگ‌های طبیعی مانند سبز تغییر دهم. برای سبز کردن آشپزخانه کارهای بسیار متنوعی می‌توانید انجام دهید. از سبز کردن کابینت آشپزخانه گرفته تا تغییر رنگ آمیزی ساختمان و حتی کاشی‌ها. البته باید به شما بگوییم که رنگ کردن هزینه کمتری برایتان خواهد داشت تا تغییر کابینت‌ها!

 

بژ

ایزابل ویلیامز، یک طراح داخلی در فاتستیک سرویس است، او به بسیاری از مالکان خانه‌ها کمک کرده است تا بهترین رنگ‌ها را برای هر یک از فضاهای داخلی خانه پیدا کنند. یکی از رنگ‌هایی که تقریبا در هر نوع خانه و آشپزخانه‌ای کاربردی بوده، رنگ بژ است. زیرا این رنگ با ایجاد انعکاس نور فضای شما را بازتر و بزرگتر نشان خواهد داد و کارکردی شبیه به رنگ سفید دارد.

 

رنگ کرم

هواداران رنگ کرم مانند رنگ سفید بسیار زیاد است. بسیاری از صاحبخانه‌ها و طراحان رنگ سفید را برای آشپزخانه و دکوراسیون انتخاب می‌کنند حال آنکه رنگ کرم می‌تواند همان کارکرد را داشته باشد و تفاوت و تغییری زیبا در خانه شما به وجود آورد. به علاوه این رنگ به خوبی با سایر لوازم موجود در آشپزخانه شما ست می‌شود و زیبایی بسیاری به خانه شما خواهد داد. این رنگ با قهوه ای هم خیلی خوب ست می‌شود.

 

نکات مهم در انتخاب رنگ کابینت

اندازه آشپزخانه مهم است: اگر فضای زیادی دارید که با خیال راحت می‌توانید رنگ‌های معرفی شده را انتخاب کنید، اما اگر فضا کوچک است بهتر است رنگ‌های روشن مانند: سفید، بژ و … را انتخاب کنید تا بزرگتر دیده شود.

پس زمینه هم مهم است: رنگ کاشی، کاغذ دیواری، کف پوش‌ها و … در انتخاب رنگ کابینت تاثیر گذار است. بنابراین هیچ وقت به تنهایی با دیدن یک رنگ کابینت اقدام به انتخاب نکنید زیرا بعدا پشیمان خواهید شد.

  •  

نتیجه گیری

بر کسی پوشیده نیست که آشپزخانه قلب یک خانه است. و کابینت‌ها هم یکی از مهمترین المان‌های موجود در این بخش از خانه شماست. بسیار به دنبال کابینت‌های بلند، جادار و یا درب‌های خاص و … هستند. ما ایرانی‌ها معمولا تعداد زیادی ظرف و ظروف و لوزام برقی داریم که همه آن‌ها را نمی‌توان بر روی پیشخوان آشپزخانه و یا روی کابینت‌ها قرار دارد. پس لازمه آن داشتن کابینت‌های جا دار است. اما تعداد زیادی کابینت در کنار هم می‌تواند فضا آشپزخانه را بگیرد. تغییر کابینت‌ها هم شاید زمانبر و هزینه بر باشد. بنابراین برای انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه بد نیست به نکاتی که در بالا اشاره شد دقت کنید.

منبع: paintingcafe