راهنمای خرید بهترین و جدیدترین چای ساز ، قهوه ساز و اسپرسو ساز

مجموعه : دانش و فناوری
راهنمای خرید بهترین و جدیدترین چای ساز ، قهوه ساز و اسپرسو ساز

در این مطلب میخواهیم به شما بگوییم که یک چای ساز خوب ، قهوه ساز خوب و اسپرسو ساز خوب و باکیفیت چه خصوصیت و ویژگی هایی دارد و چه مدل هایی این روزها طرفداران بیشتری دارند و چگونه می توانید بهترین و راحت ترین مدل را با مناسب ترین قیمت انتخاب و تهیه کنید.

یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین نوشیدنی ها در خاورمیانه مصرف چای می باشد که طعم و عطر آن با زندگی ما آمیخته شده است ، منتها برای درست کردن یک چای تازه دم و خوش عطر بایستی زمان زیادی را صرف کنید تا آب جوش بیاید و بتوانید چای را دم کنید ، به همین دلیل کتری و سماورها جای خود را به چای سازها داده اند که در سریع ترین زمان ممکن چای مهیا شود.

 

چای ساز وسیله ای برقی می باشد که فناوری و تکنولوژی آن خیلی بالا نمی باشد و به صورت کلی از دو قسمت کتری و قوری تشکیل شده است و داخل کتری یک المنت وجود دارد که باعث جوش آمدن سریع تر آب می شود. چای ساز در مدل های مختلف و گوناگونی تولید و در بازار عرضه شده اند که تمامی سلیقه ها را در بر می گیرد. برخی از چای ساز ها بر روی یکدیگر قرار دارند و برخی دیگر بر روی یک صفحه قرار می گیرند.در صورتی که خانواده پرجمعیتی دارید و یا در طول روز زیاد چای مصرف می کنید بهتر است چای ساز با ظرفیت بالا تهیه کنید. ظرفیت کتری چای سازها اصولا 1.2 لیتر شروع می شود و تا 3 لیتر متغیر می باشد.

 

انواع مختلف چای ساز

چای ساز صفحه ای

این مدل از چای سازها به صورت صفحه ای هستند و کتری یک سمت صفحه و قوری بر روی سمت دیگر صفحه قرار می گیرد. آب درون کتری از طریق المنت ها گرم می شود و چای داخل قوری نیز با همین روش دم می کشد. منتها بهتر است بدانید ، در صورتی که قوری بیش از حد بر روی صفحه قرار بگیرد باعث از بین رفتن عطر چای و کدر شدن آن می شود. در مدل های جدید این چای سازها این مشکل حل شده است اما چای به سرعت سرد می شود. چای سازهای صفحه ای خصوصیت خاصی ندارند و تنها ظاهر زیبایی دارند. چنانچه عطر و طعم چای برای شما اهمیت دارد بهتر است به سراغ چای سازهای دم آور

 

چای ساز بدون قوری

این مدل از چای سازها به دلیل اشغال کردن فضای کمتر بیشتر مناسب زندگی های مجردی و یا دانشجویی می خورد منتها آنچنان زیاد هم مورد استقبال افراد واقع نشده است.این مدل از چای سازها قوری ندارند و تنها کتری دارند به همین علت خیلی زیاد افراد به آن توجه نمی کنند.

 

چای ساز دم آور

می توان گفت که این مدل از محصول ها یکی از بهترین مدل چای سازها هستند و به صورتی طراحی شده اند که قوری بر روی کتری قرار می گیرد و باعث می شود که چای با حرارت بخار آب کتری دم بکشد و رنگ عطر بسیار خوبی داشته باشد. این مدل از چای ساز ها دقیقا شبیه به کتری و قوری هستند و چای به آرامی دم می کشد. ابعاد چای ساز های دم آور مختلف می باشد و در صورتی که فضای خیلی زیادی نداشته باشید می توانید مدل کوچک و جمع و جور آن را تهیه نمایئد.

 

خصوصیت و مزایای استفاده از چای ساز

جوش آمدن آب در کمترین مدت زمان ممکن نسبت به کتری و قوری ها.

به آسانی داخل کابینت قرار می گیرند و فضای خیلی زیادی را اشغال نمی کنند.

به دلیل توانایی گرم نگه داشتن چای ، هر زمانی که بخواهید می توانید چای بنوشید.

می توانید به عنوان دکوراسیون آشپزخانه نیز از این وسیله استفاده نمائید.

به علت وجود داشتن تفاله گیر در قوری ها ، خارج کردن تفاله ها و شستن قوری راحت تر انجام می شود.

 

چای ساز بهتر است یا سماور؟

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که برخی از روزها صبح خواب بمانید و هنگام آماده شدن عجله داشته باشید ، چای ساز به شما کمک می کند تا در سریع ترین مدت زمان چای خود را آماده کنید و بنوشید و به سراغ کارهایتان بروید منتها سماور این قابلیت را ندارد و زمانی که خواب بمانید نمیتوانید چای بنوشید زیرا زمان جوش آمدن آب و آماده شدن چای خیلی بیشتر از چای ساز می باشد.

 

چای ساز پیرکس بهتره یا استیل؟

داخل چای سازهای استیل با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت رسوب می گیرد که بر روی کیفیت چای و طعم آن تاثیر مستقیمی می گذارد ، منتها در چای سازهای شیشه ای هیچ گونه رسوبی تشکیل نمی شود و همچین مشکلی نخواهید داشت. بهتر است بدانید که چای سازهای پیرکس در برابر حرارت و دما مقاوم هستند و نمی شکنند و میتوانید به راحتی داخل کتری را مشاهده نمائید.

 

خصوصیت و مزایای یک چای ساز خوب

به همراه داشتن قطع کن خودکار

نمایش دهنده مقدار آب

داشتن حالت گرم نگهدارنده چای

داشتن جنس پیرکس یا استیل

 

نکاتی که هنگام خرید چای ساز نباید فراموش کنید

حتما توجه داشته باشید تا محصولی که انتخاب می کنید درپوش کتری داشته باشد و یا درپوش قوری به کتری بخورد.

داشتن صافی داخل کتری باعث می شود تا رسوب های داخل کتری وارد فنجان نشود.

داشتن حالت گرم نگهدارنده باعث می شود تا چای گرم بماند ولی قل نزند.

داشتن قطع کن اتوماتیک به شما این امکان را می دهد تا بلافاصله پس از جوش آمدن آب به حالت گرم نگهدارنده تبدیل بشود.

داشتن تنظیم حرارت آب به شما این امکان را می دهید تا در هر دمایی که میخواهید چای خود را درست کنید.

بهتر است به سراغ جنس های پلاستیکی نروید زیرا باعث آسیب رساندن به سلامت شما می شود و چای ساز جنس استیل و یا پیرکس تهیه نمائید.

بهتر است محصولی را تهیه کنید که نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک ، متناسب با مصرف روزانه شما باشد.

در صورتی که محصول شما دکمه مکث را به همراه داشته باشد می توانید با زدن آن دکمه فرایند گرمایشی را قطع کنید و در صورت نیاز آب به آن اضافه کنید و دوباره چای ساز را روشن کنید.

در صورتی که چای ساز شما صفحه دیجیتال داشته باشد ، می توانید راحت تر آن را تنظیم کنید.

از آنجایی که مصرف برق نسبت به گاز بیشتر می باشد ، بهتر است به سراغ محصول هایی بروید که مصرف برق کمتری دارند.

 

راهنمای خرید بهترین و جدیدترین چای ساز ، قهوه ساز و اسپرسو ساز

قهوه نیز یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر دنیا می باشد که استفاده از آن در میان مردم بسیار رایج شده است و طرفداران بسیاری پیدا کرده است ، به صورتی که اکثر اشخاص عادت دارند که صبح ها با قهوه روز خود را آغاز کنند ، همچنین با بهره گیری از قهوه در محل کار می توانید تمرکز بهتری بر روی کار داشته باشید و شدت خستگیتان را هنگام کار کردن با بهترین روش ممکن رفع کنید. نوشیدن قهوه خاصیت های بسیاری مانند ضد افسردگی ، عامل شادی آور و تقویت کننده حافظه به همراه دارد و با این خاصیت ها کمتر کسی می تواند از نوشیدن آن صرفه نظر کند.

 

روش های مختلف و گوناگونی برای درست کردن قهوه وجود دارد که راحت ترین و آسان ترین این روش ها استفاده از دستگاه قهوه ساز می باشد. قهوه سازها نیز در مدل های مختلفی تولید و در بازار عرضه شده اند که هرکدام قابلیت های خاص خودشان را به همراه دارند. با داشتن دستگاه قهوه ساز در خانه می توانید به راحتی در هر زمانی که بخواهید یک قهوه خوش طعم و خوش عطر برای خود مهیا کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید ، همچنین دیگر نیازی نیست برای نوشیدن قهوه به بیرون بروید.

 

انواع مختلف قهوه ساز

فرنچ پرس

این مدل از قهوه سازها بسیار منحصر به فرد هستند و در مدل های مختلف و گوناگونی تولید و در بازار عرضه شده اند که می توانند رضایت بسیاری از افراد را جلب خود کنند. کار کردن با فرنچ پرس ها بسیار راحت و آسان می باشد ، تنها کافی است دانه های قهوه را داخل آن بریزید و فیلتر آن را بر روی قهوه ها قرار دهید ، این کار برای جدا کردن دانه های قهوه از آب می باشد ، سپس می توانید آب جوش آمده را به قهوه اضافه کنید و اجازه دهید تا قهوه دم بکشد.

 

قهوه ساز پرکولاتور

این مدل از قهوه ساز ها ظاهری شبیه به موکاپات دارند منتها قیمت آنها نسبت به موکاپات بیشتر می باشد و نسبت به سایر قهوه سازها خیلی شناخته شده نیستند.

 

کمکس

قهوه سازهای کمکس بیشتر شبیه به آثار هنری هستند تا قهوه ساز ، به صورتی که برخی از اشخاص از آن به عنوان یک وسیله دکوری برای خانه خود استفاده می کنند.این مدل از محصول ها با نام قهوه ساز قطره ای نیز شناخته می شوند که دستی هستند و زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 

موکاپات

در صورتی که فردی باشید که خیلی به نوشیدن قهوه علاقه دارد موکاپات را می شناسید. موکاپات که به قوری موکا نیز شناخته می شود ، یکی از قدیمی ترین دستگاه های درست کردن قهوه می باشد و هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. قیمت این محصول خیلی زیاد نمی باشد و کیفیت قهوه ای که داخل آن درست می شود بسیار خوب و باکیفیت می باشد. این محصول سه تیکه می باشد و روش کار بسیار راحت و آسانی دارد. تنها کافی است آب را در قسمت پایینی ظرف بریزید و قهوه را به مقدار کافی داخل درپوش سبدی بریزید و قسمت قوری مانند را بر روی آن قرار دهید ، سپس ظرف را بر روی شعله ملایم قرار دهید و صبر کنید تا قهوه دم بکشد. موکاپات ها ، قهوه های خوش طعمی را درست می کنند منتها نباید انتظاری که از قهوه سازهای برقی را دارید از موکاپات ها نیز داشته باشید.

 

اسپرسو ساز

دستگاه های اسپرسو ساز یکی از پرطرفدار ترین مدل ها نسبت به سایر دستگاه ها می باشند که به 4 گروه اهرمی ، نیمه خودکار ، خودکار و سوپر خودکار تقسیم می شوند.

 

قهوه ساز خوب چی بخریم؟

یکی از رایج ترین سوال ها هنگام خرید قهوه ساز این می باشد که چه مدل قهوه سازی بخریم؟ همانگونه که در بالاتر گفتیم این دستگاه مدل های مختلفی دارد و شما بایستی براساس سلیقه شخصی خود و انتظاری که از یک دستگاه قهوه ساز دارید مناسب ترین مدل را انتخاب و تهیه نمائید.

 

نکاتی که هنگام خرید قهوه ساز نباید فراموش کنید

  1. ظرفیت مخزن آب

ظرفیت مخزن آب و مخزن قوری در دستگاه های قهوه ساز یکی از نکاتی می باشد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. ظرفیت مناسب و استاندارد به شما در تهیه قهوه مرغوب کمک بسیاری می کند. هر مقدار تعداد خانواده شما بیشتر باشد که اهل خوردن قهوه هستند ، بایستی محصولی را تهیه کنید که ظرفیت آب بیشتری داشته باشد.

 

سیستم قطع کن خودکار

وجود این خصوصیت باعث می شود تا دستگاه به شکل خودکار بعد از درست کردن قهوه و ریختن مقدار مناسب قهوه قطع شود و دیگر کار نکند.

 

توان مصرفی

همانگونه که می دانید مقدار توان مصرفی یکی از مهم ترین نکاتی می باشد که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. در حقیقت توان مصرفی به مقدار مصرف برق و مقدار توانایی موتور دستگاه اشاره می کند که هر مقدار ، این توان بیشتر باشد به این معنا است که دستگاه مقدار کار بیشتری می تواند انجام بدهد.

 

جنس بدنه و قوری

جنس بدنه دستگاه و قوری یکی دیگر از مواردی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید. اصولا بدنه قهوه ساز از پلاستیک می باشد و در بعضی از موارد امکان دارد پوششی از استیل بر روی آن کشیده شده باشد. کیفیت پلاستیک کار شده در بدنه دستگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد ، زیرا مقاومت آن را ، در مقابل افتادن و آسیب های احتمالی افزایش می دهد. جنس قوری و مخزن آب نیز تاثیر مستقیمی بر روی طعم و مزه قهوه دارد.

 

سیستم گرم نگهدارنده

یکی از سیستم و کاربردهای خاصی که اصولا قهوه سازها به همراه دارند ، توانایی گرم نگهدارنده می باشد. در حقیقت صفحه گرم نگهدارنده باعث می شود که قهوه شما سرد نشود و تا یک ساعت پس از خاموش شدن دستگاه نیز ، قهوه گرم بماند.

راهنمای خرید بهترین و جدیدترین چای ساز ، قهوه ساز و اسپرسو ساز

اکثر افراد تفاوت بین قهوه و اسپرسو را نمی دانند و تصور می کنند هر دوی این ها یکی می باشد و هیچ گونه فرقی با یکدیگر ندارند ، منتها اشخاصی که به کافئین علاقه دارند می گویند این دو با یکدیگر حتی قابل مقایسه هم نیستند. برای تهیه اسپرسو بایستی از بالاترین کیفیت دانه های قهوه بهره گیری کرد تا بتوانید از طعم و عطر آن لذت ببرید. مقدار کیفیت و عطر اسپرسو به هیچ عنوان قابل مقایسه با یک فنجان قهوه ساده نمی باشد. به همین علت بسیاری از افراد به سراغ خرید دستگاه اسپرسو ساز می روند. بهتر است بدانید که بسیاری از نوشیدنی های محبوب دیگر مانند کافه لاته ، ماکیاتو ، آمریکانو ، کاپوچینو و… بر پایه اسپرسو تهیه می شوند. دستگاه های اسپرسو ساز در مدل های مختلف و گوناگونی تولید و در بازار عرضه می شوند که هرکدام کاربرد و مزایای خاص خودشان را دارند.

 

انواع مختلف دستگاه اسپرسو ساز

دستی

این مدل از اسپرسو ساز ها مخصوص اشخاصی می باشد که می خواهند همه ی مرحله های تهیه اسپرسو را خودشان به شخصه انجام بدهند. منتها در صورتی که مرحله ها را به درستی انجام ندهید ، اسپرسوی شما طعم خوبی نخواهد داشت. این مدل از اسپرسو ساز ها بیشتر در کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نیمه اتوماتیک

این مدل از دستگاه ها شامل پمپ برقی می باشند که بهره گیری از این دستگاه بسیار راحت و آسان تر از مدل دستی می باشد. نیمه اتوماتیک بودن به معنی این می باشد که در مرحله آخر و پس از آماده شدن قهوه ، کارهایی مثل ترکیب کردن قهوه اسپرسو با شیر ، فوم و یا مواردی شبیه به این را بایستی به شکل دستی انجام دهید.

 

تمام اتوماتیک

دستگاه اسپرسو ساز های تمام اتوماتیک کلیه ی مراحل تهیه قهوه را به صورت اتوماتیک انجام می دهند و دیگر نیازی نیست خودتان به صورتی دستی برخی از مراحل را انجام بدهید.

 

آیا خرید دستگاه اسپرسو ساز ضرورت دارد؟

قطعا خرید دستگاه اسپرسو ساز برای همه ی افراد واجب نمی باشد و ضرورتی ندارد ، منتها اشخاصی که در طول روز زیاد قهوه مصرف می کنند بهتر است این دستگاه را تهیه کنند تا لازم نباشد در طول روز چندین بار برای نوشیدن قهوه به کافه بروند. براین اساس تهیه این دستگاه برای این اشخاص امری واجب می باشد.

 

اجزاء و قطعات دستگاه اسپرسو ساز

پرتافیلتر

پرتافیلتر یکی از مهم ترین قسمت اجزای اسپرسو ساز می باشد که پودر قهوه را داخل آن می ریزند. هر مقدار پرتافیلتر از کیفیت بالاتری برخوردار باشد ، کیفیت و گرمای قهوه درست شده نیز بیشتر می شود. پرتافیلتر ضامن سلامتی دستگاه نیز می باشد و هر مقدار قسمت های پلاستیکی باکیفیت تر و محکم تر باشد ، استقامت و کارایی دستگاه هم بیشتر می شود.

 

فیلتر آب

کیفیت و مزه آبی که مصرف می کنید بر روی طعم نهایی قهوه تاثیر بسزایی دارد . بنابراین هنگامی که این دستگاه را تهیه می کنید که فیلتر آب دارد ، این موضوع را خواهید دانست که کیفیت قهوه تحت تاثیر کیفیت آب نخواهد بود. وجود این فیلتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و با وجود این فیلتر می توانید قهوه با طعم بهتری را داشته باشید.

 

نازل بخار

لوله ای که جنس استیل دارد و شامل چند خروجی برای بخار آب داغ می باشد. از این قسمت می توان برای گرم کردن و فوم گرفتن شیر بهره گیری کرد.

 

آسیاب قهوه داخلی

در صورتی که دانه های قهوه بلافاصله پس از دم کردن آسیاب شود ، کیفیت قهوه بسیار بالا می رود ، براین اساس در صورتی که دستگاه شما آسیاب نیز داشته باشد ، کاربرد بیشتری خواهد داشت. لازم به ذکر است که همه ی اسپرسو سازها آسیاب قهوه را ندارند و وجود داشتن این قطعه بر روی قیمت محصول تاثیر بسزایی دارد.

 

سیستم گرم نگهدارنده فنجان

وارمر یک خصوصیت جدید در دستگاه های اسپرسو ساز می باشد که بسیار کاربردی می باشد. با وجود این قابلیت می توانید فنجان های قهوه خود را گرم نگه دارید.

 

دستگاه قهوه ساز بخریم یا اسپرسو ساز

در دستگاه قهوه ساز شما می توانید قهوه را دم کنید منتها اسپرسو ساز برای شما عصاره قهوه را می گیرد ، قهوه ساز به صورت تک کاره عمل می کند اما با دستگاه اسپرسو ساز می توانید چندین نوشیدنی مانند اسپرسو ، لاته ، ماکیاتو ، آمریکانو ، کاپوچینو و… را تهیه نمائید. لازم به ذکر است که دستگاه اسپرسو سازدارای نازل بخار می باشد که توسط آن می توانید شیر یا حتی آب را به نقطه جوش برسانید.

آدرس وبسایت خرید لوازم خانه : iLavazemKhane.ir