راهنمای خرید شارژر موبایل

مجموعه : دانش و فناوری
راهنمای خرید شارژر موبایل

یکی از کاربردی ترین تجهیزات گوشی های همراه که کاربران از آن استفاده می کنند شارژر گوشی همراه است. همه ی افراد به شکل روزانه از شارژر موبایل استفاده می کنند. شارژرها در حال حاضر انواع مختلفی دارند که می توانیم از آن ها در شرایط مختلف استفاده کنیم.

 

انواع شارژر موبایل را بشناسید

همان طور که قبلا اشاره کردیم انواع شارژر موبایل برای مدل های مختلف وجود دارد.

 

شارژر دیواری: یکی از انواع شارژر موبایل مدل دیواری آن است. این مدل به شکل مستقیم به برق وصل شده و در کنار سرعت بسیار بالا کارآیی قابل قبولی را ارائه می دهد. شما می توانید از آن در کنار تخت یا میز کار خود استفاده کنید.

 

شارژر یو اس بی: اکثر شارژرهای دیواری این قابلیت را دارند که به شارژر موبایل یو اس بی تبدیل شوند. یکی از مزایایی شارژرهای یو اس بی این است که استفاده از آن ها با کابل هایی با طول های متفاوت امکان پذیر است. استفاده از این شارژرهای به این شکل است که یو اس بی به کابل درگاه متصل شده و این اتصال بوسیله ی یک فیش انجام می گیرد و به این طریق عملیات شارژ انجام می شود.

 

شارژر فندکی: یکی دیگر از انواع شارژر گوشی موبایل مدل فندکی آن است که قابلیت استفاده در اتومبیل را دارد. معمولا افراد هنگام رانندگی از موبایل خود برای یافتن نقشه مورد نظرشان استفاده می کنند، یکی از اتفاقات معمول این است که ممکن است شارژ گوشی تان در حین رانندگی تمام شود یک شارژر فندکی می تواند مشکل گوشی شما را برطرف کند.

 

نکات خرید شارژر گوشی موبایل

نکات خرید شارژر گوشی چیست؟ مسلما شارژرهایی که به همراه گوشی موبایل ارائه می شوند بهترین و سازگارترین آن ها هستند. اما این باعث نمی شود که شارژر های ارائه شده در بازار مناسب نبوده و به گوشی ها صدمه برسانند. اما فراموش نکنید که شارژرهایی نیز وجود دارند که قیمت پایینی دارند و استفاده از آن ها در طولانی مدت به علت کیفیت پایین باعث می شود که مدارهای داخلی آسیب ببیند.

 

دقت داشته باشید که هر شارژر مولفه های خاص خود را دارد که شامل ولتاژ و جریان خروجی، شکل موج خروجی همچنین محافظت در مقابل اتصال کوتاه و اضافه ی بار دارد. البته باید مد نظر داشته باشید که معمولا بر روی شارژر ها دو پارامتر خروجی و مقدار ولتاژ خروجی نوشته می شوند.

 

از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید شارژر موبایل رعایت شود این است که باید مواظب شارژرهای تقلبی باشید. هنگام خرید شارژر دقت کنید که از نمایندگی فروش یا فروشگاه های حرفه‌ای و یا مخصوص برندهای مختلف خریداری کنید.

 

نکته ای که معمولا کاربران به آن در هنگام خرید به آن توجه نمی کنند کابل شارژر است. در صورتی که میزان مقاومت فیزیکی کابل پایین باشد با گذشت زمان قابلیت اتصال آن پایین می آید.

 

بهترین مارک کابل شارژر موبایل چیست

یکی از مهم ترین لوازم جانبی گوشی موبایل کابل شارژر است. با توجه به اینکه با بروز بعضی از مشکلات کابل شارژر آسیب می بیند که معمولا تعمیر نمی شوند و نیاز به تعویض و خرید آن است. برای آشنایی با بهترین مارک کابل شارژر موبایل با ما همراه باشید.

 

کابل شارژ و دیتا انکر مدل A8132 

یکی از بهترین مدل های کابل شارژ و دیتا انکر مدل A8132 است در صورتی که گوشی موبایل شما به درگاه micro USB این گزینه انتخاب مناسبی است. کابل Powerline A8132دارای 90 سانتی متر طول است که انتخاب مناسبی برای شارژر موبایل یا انتقال اطلاعات است. این کابل مجهز به روکشpvc است و مقاومت آن 5000 بار در برابر خم شدن است. این رقم بسیار بالا بوده و کاربران می توانند با خیال راحت از این کابل شارژر موبایل استفاده کرده و نگران خراب شدن آن نباشند. سیم موجود در این کابل دارای مقاومت پایین است و باعث می شد که گوشی موبایل خیلی سریع شارژ شود.

 

کابل شارژ و دیتا انکر مدل A8163

این کابل بسیار مناسب گوشی های اندرویدی است که مجهز به درگاه USB Type-C است. کارشناسان این کابل را به عنوان یک انتخاب ایده آل برای کاربران معرفی می کنند. این کابل شارژر موبایل مانند دیگر نمونه های کابل های شارژر انکر از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و افراد می توانند بدون نگرانی از خم شدن یا تا خوردگی کابل از آن استفاده کنند. وجود فناوری USB 3.1 باعث می شود که انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالایی صورت بگیرد. از نکات قابل توجه در رابطه با این کابل وجود تنوع رنگی بالای آن است.

 

کابل آهنربایی لایتنینگ Baseus CATBL-01 

همان طور که می دانید بیشتر کاربران دنیای دیجیتال از کیفیت نامطلوب کابل شارژر موبایل شکایت دارند. برای رفع این مشکل کمپانی های بزرگ تولید کننده ی شارژر به این فکر افتاده اند که برای شارژر گوشی موبایل کابل مناسب تولید کنند. یک نمونه ی بسیار مناسب و پرطرفدار در این زمینه  کابل شارژ لایتنینگ آهنربایی Baseus CATBL-01 است که برای اماکن مختلف مانند محل کار، منزل و مسافرت مناسب است. این کابل شارژر موبایل مجهز به مگنت مجزا از کابل است که این مگنت برای سهولت اتصال گوشی تعبیه شده و به جز آن می تواند به عنوان یک مانع برای ورود گرد و غبار به داخل پورت ها باشد.

 

کابل تبدیل USB به لایتنینگ ای دیتا مدل Sync And Charge طول 1 متر

کاربران گوشی های آیفون برای انتقال داده و شارژ گوشی باید از کابل شارژر مجهز به پورت یو اس بی از کابل های لایتینگ استفاده کنند. یک نمونه ی تولیدی از این کابل ها توسط شرکت Adata تولید شده که طول آن یک متر است و مجهز به کانکتورهایی از جنس آلومینیوم هستند. جنس این کابل ها معمولا از یک رویه ی کنفی بافته ساخته شده است، روکش این کابل ها بسیار ضخیم بوده و از مقاومت بالا و چند لایه برخوردار است که باعث می شود مقاومت آن در برابر فشار و ضربه بالا برود. کابل شارژر فوق برای دارندگان گوشی های آیفون بسیار پرکاربرد است علاوه بر شارژ موبایل می تواند اطلاعات را به دستگاه هایی که دارای کابل هستند مانند تلویزیون و کامپیوتر به کا رود. مقاومت این محصول در برابر عبور جریان 2.4 آمپر است.