راهنمای خرید کابل اچ دی ام آی

راهنمای خرید کابل اچ دی ام آی

کابل‌های HDMI نوعی از رابط‌هایی هستند که برای انتقال صدا و تصویر به صورت غیر فشرده و هم زمان به کار می‌روند، انتخاب و خرید آن‌ها به دلیل تنوع و گستردگی که هم اکنون در بازار هست، به راحتی امکان پذیر نیست.

 

البته این به این معنی نیست که این محصول در هر جایی پیدا نمی‌شود، بلکه شما به هر فروشگاه لوازم جانبی فروشی و مغازه‌ی الکترونیکی از لوازم صوتی تصویری تا قطعه فروشی‌ها و البته فروشگاه‌های آنلاین که سر بزنید این کابل‌ها قابل دسترسی هستند و شما به راحتی می توانید این کابل‌ها را خریداری کنید. به هر علتی اگر قصد خرید کابل HDMI را دارید با ما در مقاله راهنمای خرید کابل HDMI همراه باشید.

 

معیارهای اصلی در انتخاب کابل ‌های HDMI

مسلماً آگاهی و شناخت در هر زمینه‌ای به‌خصوص در خرید هر وسیله‌ای به شما کمک می‌کند تا محصول خوب و مرغوبی را که مطابق نیاز و سلیقه‌تان است را خریداری کنید، تعدد برندهای موجود در عرضه کابل های اچ دی ام آی و وجود نمونه‌های تقلبی باعث می‌شود مشکلاتی نظیر قطعی کابل، اختلال در نمایش تصویر، ناهماهنگی بین صدا و تصویر ایجاد کنند که پیشنهاد ما خرید کابل اچ دی ام ای از دی نت است که بهترین نوع کابل اچ دی ام ای را به شما ارائه میدهد. اما به طور کلی نیاز است هنگام خرید این محصول دقت کافی را داشته باشید و برای تهیه این کابل‌ها به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم:

 

نوع کابل

اگر قصد دارید یک کابل HDMI مرغوب تهیه کنید بدون شک باید از نسخه‌ها و انواع کابل‌های HDMI مطلع باشید. بیشتر کابل‌های موجود در فروشگاه‌های عرضه کابل HDMI دارای استاندارد ۱.۴، ۲.۰ و b ۲.۰ هستند که از میان این نوع کابل‌ها، کابل ۱.۴ به دلیل این‌که دارای پهنای باند پایین‌تری است (18 گیگابایت) با ویدیوهایی که 4K/HDR، با نرخ فریم مناسب سازگاری خوبی ندارند. به همین دلیل هرچند قیمت آن‌ها کم است، ولی پیشنهاد ما برای شما این است که از خرید این نوع کابل‌ها صرف‌نظر کنید، مگر در موارد ضروری که دستگاه شما قابلیت نمایش محتوای 4K نداشته باشد، در این صورت شما مجبورید این نوع را تهیه کنید.

 

کانکتور (اتصال دهنده) کابل HDMI

علاوه بر نوع کابل HDMI شما نیاز دارید که هنگام خرید به نوع کانکتور نیز توجه کنید. شاید بپرسید کانکتور چیست؟ کانکتور از نظر لغوی به معنای اتصال دهنده است؛ و به قطعاتی از کابل شما گفته می‌شود که برای متصل کردن بخش‌های مختلف به کار می‌رود. به بیان راحت‌تر همان قسمت‌های سر کابل را مد نظرمان است. انواع مختلفی از کانکتورهای HDMI در بازار موجود است که شما باید طبق نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

نوع: A بیشترین نوع از کابل‌های HDMI از این نوع کانکتور استفاده شده است.

نوع B: کاربرد چندانی ندارد و در تولید هیچ محصولی دیده نمی‌شود.

نوع C: دارای 19 پین اصلی است و به‌عنوان HDMI کوچک است و در دستگاه‌های کوچکی همانند تبلت و …استفاده می‌شود.

نوع D: کانکتور نوع D یا میکرو HDMI است که برای انتقال اطلاعات بین گوشی‌های همراه و سیستم‌های دیگر استفاده می‌شود.

نوع E: این نوع بیشتر در خودروسازی جهت حفظ خودرو از ارتعاشات ناشی از حرکت خودرو کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: انواع کابل های اچ دی ام ای

 

طول کابل

با توجه متراژ موردنیاز، طول کابل مناسب با کارتان را انتخاب کنید. اگر برای کارتان نیاز به کابلی دارید که برای متراژهای پایین‌تر از پنج متر است، حساسیت در قیمت و کیفیت نداشته باشید، زیرا تقریباً تفاوت آن‌چنانی میان آن‌ها نیست و در وضوح تصویر نیز تأثیر چندانی ندارد. ولی اگر از کابل برای ارتباط دستگاه‌هایی می‌خواهید استفاده کنید که در فاصله‌های زیادی هستند، حتماً باید به کیفیت و طول آن دقت کنید؛ دلیل این کار این است که دستگاه‌هایی که انتقال اطلاعات در آن صورت می‌گیرد اگر فاصله زیادی داشته باشند باید کابل HDMI مناسبی که در این فاصله میزان سیگنال را حفظ می‌کند خریداری کنید، در غیر این صورت اگر کابل مناسبی را خریداری نکنید، مجبورید از تقویت کننده‌های سیگنال در کابلتان استفاده کنید که این کار مسلماً دوباره کاری است و نیاز به قطعه جدیدی دارید.

 

کمپانی های سازنده

کمپانی های زیادی در بازارهای جهانی در عرصه تولید کابل های HDMI فعالیت دارند ولی متأسفانه به دلایلی تنها شرکت هایی چون سلکسون (CELECXON)، پروئل (PROEL)، دیتک (DTECH) و کی نت پلاس (KNETPLUS)  در بازار ایران فعالیت دارند و محصولات کمپانی‌های دیگر به ایران وارد نمی‌شود.

 

جنس کابل HDMI

راهنمای خرید کابل اچ دی ام آی

مسلماً همه ما می‌دانیم که مرغوبیت جنس، بدون شک یکی از گزینه‌هایی است که در خرید هر محصولی مورد اهمیت است. جنس مواد کابل شما نیز باید از مرغوبیت خوبی برخوردار باشد تا رفته رفته از میزان کارایی آن کاسته نشود. در کابل های HDMI نامرغوب یکی از مشکلاتی که بعد از مدتی پیش می‌آید جداشدن کانکتور از بدنه اصلی کابل است که در وضوح تصویر و صدا نیز تأثیرگذار است.

 

البته کابل‌های مرغوب در بازار ویژگی‌هایی دارند که باعث می‌شود شما به راحتی جنس نامرغوب را شناسایی کنید. از جمله آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

 

کانکتورهای کابل‌های مرغوب HDMI در برخی موارد از روکش‌های مسی، PVC، کنفی هستند.

 

سوکت‌های فلزی این کابل‌ها نشان از مرغوبیت آن است.

 

وجود چندین لایه محافظ دور سیم که از نویز و اختلالات به وجود آمده جلوگیری می‌کند.

 

امیدوارم مقاله راهنمای خرید کابل اچ دی ام آی رو به صورت کامل مطالعه کرده باشید و قبل از خرید حتما به نکات گفته شده توجه کنید تا کابل های تقبلی را خریداری نکنید. اگر نیاز به تعداد بالای این نوع کابل های کامپیوتر داشتید می‌توانید به مرکز پخش عمده لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل بروید تا محصولات اصلی را در با بهترین قیمت ممکن در بازار فعلی خریداری کنید.

برچسب‌ها: