راهنمای راه اندازی کسب و کار تولید میلورم

مجموعه : مجله خبری
راهنمای راه اندازی کسب و کار تولید میلورم

تولید میلورم در ایران در سال های اخیر به فرصت جدید کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم نکات مهمی را که در هنگام راه اندازی کسب و کار پرورش میلورم نیاز است مد نظر قرار دهید بررسی کنیم.

 

میلورم چیست؟

میلورم، لارو حشره ای با نام سوسک تاریکی است. در بین عوام، لارو میلورم به کرم میلورم شهرت یافته است اما باید توجه داشته باشید میلورم ها کرم نیستند و در بخش جلوی بدن خود دارای دست و پا هستند. همچنین میل ورم چون حشره است، بر خلاف کرم ها که تنفس پوستی دارند، دارای تنفس نایی است.

 

میلورم انواع گوناگونی دارند:

یک نوع از میلورم در محل پرورش پرندگان و طیور یافت می شود و با نام مینی میلورم شهرت دارد و اندازه بدن آن حدودا تا یک سانتی متر رشد می کند. معمولا می توانید مینی میلورم را در زیر ظروف آب پرندگان و طیور و در مرغداری های سنتی پیدا کنید.

نوع دیگری از میلورم که بومی قاره آمریکاست در جنگل ها از بقایای گیاهان و جانوران تغذیه می کند با نام سوپر میلورم شهرت دارد و تا حدود 6 سانتی متر رشد می کند.

معمولی ترین نوع میلورم، نوع میلورم زرد آرد است که تا حدود 3 سانتی متر رشد می کند و آفت آرد و غلات به شمار می رود.

در ایران و دیگر نقاط جهان میلورم زرد معمولی تولید و مصرف بیشتری دارد چرا که از لحاظ سایز برای تغذیه انواع جانداران  می تواند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد میلورم چیست؟

میلورم به عنوان مکمل پروتئینی در تغذیه انسان، انواع پرندگان و طیو، انواع آبزیان و ماهی ها، انواع خزندگان و حتی در پرورش گیاهان گوشتخوار کاربرد دارد. هر 100 گرم میل ورم خشک حدود 55 درصد پروتیین دارد.

علاوه بر پروتئین، لارو میلورم حدود 30 درصد روغن شامل انواع اسیدهای چرب غیر اشباع دارد و از لحاظ کیفیت مشابه روغن آرگان می باشد و در ساخت انواع محصولات آرایشی بهداشتی کاربرد دارد.

ماده دیگری که از میل ورم استخراج می شود کیتین است که با فراوری آن کیتوسان تولید می شود. کیتوسان پلیمر طبیعی دارای بارمثبت است که در صنایع گوناگون همچون تصفیه آب، پزشکی، آرایشی- بهداشتی، ساخت انواع پوشش ها و ظروف یکبار مصرف ضد باکتری و قارچ استفاده می شود.

فضولات میلورم نیز به عنوان کود با کیفیت جهت پرورش گیاهان آپارتمانی کاربرد دارد.

 

چگونه کسب و کار تولید میلورم را استارت بزنیم؟

آموزش ببینید: جهت راه اندازی فارم میلورم در قدم نخست باید اطلاعات خود را در زمینه پرورش میلورم بالا ببرید. بهترین منبع جهت آموزش پرورش میلورم کتاب آموزش جامع پرورش و تکثیر میلورم تالیف حسن بسطامی است که همراه با فیلم های آموزشی و پشتیبانی فنی در طول دوره تمامی نیازی های آموزشی شما در زمینه تولید میلورم برآورده می سازد.

راهنمای راه اندازی کسب و کار تولید میلورم

مکان و تجهیزات و مواد لازم را مهیا کنید: جهت راه اندازی فارم پرورش میلورم نیاز به حداقل یک اتاق، فن و تهویه مناسب، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، رطوبت ساز، دماسنج و رطوبت سنج، الک جدا کننده شفیره، سبد مخصوص پرورش میلورم و خوراک تر و خشک و البته لارو با کیفیت دارید.

 

تجهیزات تولید میلورم را از کجا تهیه کنم؟

بسیاری از امکانات و تجهیزات  این کسب و کار در شهر خودتان یافت می شود برای مثال سبوس گندم و منابع تر، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، دماسنج و رطوبت سنج و …

تجهیزات اختصاصی پرورش میلورم مانند سبد پرورش میلورم، الک جدا کننده شفیره، الک سوسک و امثالهم را می توانید از آکادمی کسب و کار تک ایده تهیه فرمایید.

 

چه ظروفی مناسب پرورش میلورم هستند؟

ظرف مناسب پرورش میلورم باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

از جنس پلاستیک درجه 1 ساخته شده باشد.

دارای حداقل 7 سانتی متر ارتفاع دیواره باشد.

همچنین ظرف پرورش میلورم باید غیر شفاف باشد.

ظرف پرورش میلورم باید دارای مساحت سطح بالا باشد.

ظروف استفاده شده باید امکان قرارگیری بر روی یکدیگر را داشته باشند.

چینش ظروف باید به گونه ای باشد که امکان گردش هوا جهت تهویه مناسب و امکان دسترسی مناسب به داخل ظرف جهت دادن منابع تر به میلورم ها را داشته باشد.

بهترین سبد پرورش میلورم در ایران توسط آکادمی کسب و کار تک ایده تولید و به بازار عرضه شده است. طراحی این سبدها منحصر به فرد و مخصوص پرورش میلورم است و تمامی نیازی های پرورش دهنده میلورم نظر گرفته شده است.

راهنمای راه اندازی کسب و کار تولید میلورم

چگونه برای میلورم تولید شده مشتری پیدا کنیم؟

توجه داشته باشید خرید تضمینی در صنعت پرروش میلورم یک کلاهبرداری و سرابی بیش نیست! افرادی که پیشنهاد خرید تضمینی میل ورم می دهند معمولا افراد تازه کار را مجبور به خرید تعداد انبوه سوسک با قیمت بالا می کنند و از طرفی با بهانه این که ما از شما خرید تضمینی میلورم داریم هزینه های اضافه تری نیز از افراد دریافت می کنند وهمچنین تولیدات کارآموزان را به زیر قیمت بازارخریداری می کنند! با توجه به فروش سوسک های رو به موت و بی کیفیت این گونه قربانیان اصلا به مرحله تولید انبوه نمی رسند!

 

بنابر این حواستان باشد فریب کلاهبرداران و دغلبازان صنعت پرورش میلورم را نخورید. هر فردی که پیشنهاد فروش انبوه سوسک جهت راه اندازی فارم میلورم را به شما داد صد در صد شیاد و کلاهبرداراست! شما برای راه اندازی مزرعه تولید میلورم باید از لارو با کیفیت شروع کنید و حتما از مراکز معتبر تهیه کنید.

 

برای فروش تولیدات خود نیز از طریق شبکه های اجتماعی، شبکه های اشتراک فیلم، وبسایت های درج آگهی اقدام کنید و با راه اندازی وبلاگ و وبسایت از طریق وردپرس (رایگان است!) محصولات خود را تبلیغ و به فروش برسانید. همچنین می توانید از طریق بازاریاب هایی که در وبسایت های همکاری در فروش مشغول بازاریابی و تبلیغات محصولات دیگران هستند تولیدات خود را به فروش برسانید.

 

تعداد زیادی مقاله رایگان در وبسایت آکادمی کسب و کار تک ایده در مورد میلورم منتشر شده است. پیشنهاد می شود در صورتی که به کسب و کار پرورش میل ورم علاقه مند هستید قبل ازهر کاری حداقل مقاله طرح توجیهی پرورش و تکثیر میلورم را در وبسایت آکادمی تک ایده مطالعه بفرمایید.

 

در صورتی که نیاز به مشاوره، آموزش یا تجهیزات پرورش میلورم داشتید به وبسایت آکادمی تک ایده مراجعه یا با شماره موبایل زیر تماس بگیرید.

حسن بسطامی: 09137102074