راهکارهایی برای دور کردن آفات از خانه

مجموعه : مجله خبری
راهکارهایی برای دور کردن آفات از خانه

اگر هیچوقت با آفات، حشرات و موجوداتی مانند موریانه، مورچه و بید مواجه نشده اید، پس واقعا خوش شانس هستید. آنها می توانند بین کابینت هایتان نفوذ کرده و بین قفسه ها مخفی شوند. یا ممکن است در محصولات خریداری شده تان باقی مانده، و قبل از ان که متوجه آنها شوید وارد شربت خانه شوند. خوشبختانه، این حشرات برای شما و اعضای خانواده تان خطر جدی ندارند. به علاوه، برای خلاص شدن از دست آنها می توانید از راهکارهایی پیروی کنید و از بازگشت آنها نیز جلوگیری کنید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه سمپاشی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سمپاش در تهران باشید می‌توانید درخواست سمپاشی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

از فضای مناسب استفاده کنید

برای ذخیره مواد غذایی در شربت خانه، از ظروف در بسته شیشه ای، پلاستیکی یا فلزی استفاده کنید. به جای آن که کورن فلکس یا جوی دو سر را در جعبه های سر باز نگهداری کنید، آنها داخل ظروف در بسته پلاستیکی دارای جایگاه مخصوص برای بیرون آوردن، انتقال دهید. برخی حشرات به قدری ریز هستند که می توانند از کوچک ترین درز و شکاف ها عبور کنند. بهترین انتخاب شما محلولی خاص است که دارای مهر و موم می باشد. شیشه ها محبوب تر از ظروف پلاستیکی هستند، چرا که بادوام تر بوده و عطری به خود نمی گیرند.

 

خرده ها را تمیز کنید

همه گاهی تنبل می شوند. اما تنبلی کوچک الان باعث ایجاد مشکلات بزرگی می شود. خرده های ریخته شده در شربت خانه، روی کف و پیشخوان را سریعا تمیز کنید. هر چه غذا یا نوشیدنی بیشتر باقی بماند، شانس جذب شدن حشرات، مورچه ها، سوسک ها و موش ها بیشتر خواهد شد.

 

همیشه یک اسفنج کنار سینک نه دارید تا سریعا خرده ها را جمع کنید. و برای مکان هایی که در آن غذا آماده می کنید، از صابون و تمیز کننده های غیر سمی استفاده نمایید.

 

از محصولات آسیب دیده دوری کنید

ممکن است تمیزکاری منظم خانه به تنهایی نتواند آفات را دور کند. برخی آفات مستقیما به همراه وسیله های خریداری شده از فروشگاه، وارد خانه می شوند. همیشه قبل از خرید پاکت وسیله های جدید را بررسی کنید که مبادا پاره یا شکسته باشند. حتی یک سوراخ کوچک کافیست تا به حشرات آزاردهنده اجازه ورود بدهد. به دنبال وسیله های بسته بندی شده سالم بگردید. اگر در شربت خانه خود وسیله ای آسیب دیده دارید، حتما نشانه های هجوم آفات در آن را بررسی نمایید.

 

تاریخ ها را چک کنید

مواد غذایی که در شربت خانه خود نگهداری می کنید، می تواند فاسد شدنی یا فاسد نشدنی باشد. مواد فاسد شدنی مانند پیاز و سیب زمینی را مدام چک کنید، تا مبادا خراب شده باشند. زمانی که غذا شروع به فاسد شدن می کند، حشرات را جذب خود می کند. تمام شیشه ها را بررسی کنید و مطمئن شوید محکم باشند. و با این که وسیله های فاسد نشدنی، خراب نمی شوند اما حشرات هنوز می توانند وارد آنها شده و هجوم ببرند.

 

از برگ بو استفاده کنید

برگ بو یک چاشنی عالی است که می تواند غذاهای گوجه ای را خوش طعم کند. اما این گیاه دافع آفات نیز هست، باید آن را در شربت خانه خود قرار دهید. گذاشتن برگ بوی خشک شده روی قفسه ها باعث می شود آفاتی مانند مورچه ها، مگس ها، سوسک ها و موش ها از مکان مورد نظر دور شوند. همچنین در آفت کش هایی که مواد مضر یا سمی ندارند، از برگ بو استفاده می شود که برای کودکان و حیوانات خانگی حساسیت زا نیست.

 

مرتبا تمیزکاری کنید

اگر یک حشره در شربت خانه خود پیدا کردید، اولین مرحله این است که آن را از محل خارج کنید. به محض این که وسیله های آلوده را دور ریختن، زباله را از خانه خارج نمایید. باقی مواد غذایی را از شربت خانه خارج کرده و در فضایی تمیزتر قرار دهید. قبل از تغییر مکان مواد غذایی تمام نقاط اطراف محل آلوده را جاروبرقی بکشید. حتی اگر هجومی رخ نداد، باید همچنان شربت خانه را هر شش ماه یک بار تمیز کنید. تاریخ انقضای مواد غذایی را مدام بررسی کنید و قفسه ها را با آب و صابون تمیز نمایید.

 

مقداری دارچین بپاشید

بوی دارچین آفات خانگی مانند مورچه ها را فراری می دهد. کمی دارچین در امتداد ورودی خانه یا کابینت بریزید، در این صورت مورچه ها از آن عبور نخواهند کرد. اگر نمی خواهید دارچین خود را هدر دهید، یک کاسه کوچک را پر از دارچین کرده و داخل قفسه قرار دهید.

 

یا در کنار مواد غذایی فاسد شدنی و فاسد نشدنی خود دارچین قرار دهید. اگر دارچین واقعی ندارید، کمی روغن دارچین روی پنبه ریخته و آن را در شربت خانه قرار دهید.

 

نکات ذکر شده را دنبال کنید تا آفات را از شربت خانه خود دور نگه دارید. اگر در آشپزخانه خود حشره یا آفت پیدا کردید، آن را سریعا خارج کرده و محل را ضدعفونی کنید.

 

از بازدارنده های طبیعی مانند دارچین و برگ بو برای درو نگهداشتن مورچه ها، بیدها و مگس ها استفاده کنید. همیشه خرده های غذا و مواد غذایی فاسد شده را دور بریزید تا حشرات جذب آنها نشوند.

 

اگر مشکل آفات شما تکرار شد، بهترین راه آن است که با یک متخصص کنترل آفات تماس حاصل کنید. آنها می دانند چگونه با به حداقل رساندن خطر مشکلتان را حل کنند.