رتبه‌ های برتر کنکور از چه کتاب‌هایی استفاده کردند

مجموعه : مجله خبری
رتبه‌ های برتر کنکور از چه کتاب‌هایی استفاده کردند

اهمیت ادبیات در کنکور

کسب رتبه برتر در امتحانات و همینطور آزمون‌کنکور ژنتیکی و وراثتی نیست و ریشه در توانایی‌های ذاتی فرد نیز ندارد. بلکه موضوعی که متمایز‌کننده رتبه‌های اول نسبت به سایرین است انتخاب درست در زمینه‌های مختلف مانند رشته تحصیلی و همینطور کتاب ‌های کمک درسی می‌باشد. این که بخواهیم بگوییم که رتبه‌های برتر کنکور از چه کتاب‌هایی استفاده می‌کنند خود نیاز به مجموعه مقالاتی دارد چرا که برای هر درس کتب مختلف و روش‌های مطالعه مختلفی وجود دارد. بنابراین ما در این مقاله به بررسی رفتار همینطور کتب مورد پسند رتبه برتری‌ها در حیطه دروس عمومی و با تمرکز روی درس ادبیات خواهیم پرداخت.

 

ادبیات و رتبه برتری‌ها

ما در این مقاله ابداً قصد نداریم تا در مورد رتبه برتری‌ها و همینطور اینکه چگونه رتبه برتر شویم صحبت کنیم بلکه تنها قصد داریم تا بازتابی از کتاب‌های مورد اطمینان رتبه برتری‌ها را خدمت شما ارائه بدهیم اما باید خدمت شما عرض کنم که اگر تنها یک ویژگی را برای رتبه‌های برتر کنکور به توان در نظر گرفت این است که آن‌ها هیچ موقعیت حساسی را از دست نخواهند داد. به جرأت می‌توان گفت که یکی از مهمترین و حساس‌ترین موقعیت‌ها و دروس آزمون سراسری درس ادبیات می‌باشد!

 

درس ادبیات با ضریب ۴ در آزمون سراسری به عنوان پرچمدار دروس عمومی مطرح شده و تفاوتی ندارد که شما از چه رشته‌ای قصد شرکت در آزمون را دارید و حتماً باید به شکل بسیار مناسبی همگام با دروس تخصصی‌تان به مطالعه درس مهم و تأثیر‌گذار ادبیات بپردازید. البته که این موضوع به این معنا نیست که باید از دروس دیگر غافل شد بلکه تنها باید اهمیت ویژه‌تری در بین دروس عمومی برای درس ادبیات فارسی قائل بود. درس فارسی به مانند بسیاری از دروس عمومی حفظ کردنی نیست و در واقع مثل درس ریاضی قواعد و ساختار مشخصی دارد بنابراین تنها نباید به صورت مفهومی و با رویکرد حفظ مفاهیم مختلف اقدام به یادگیری ادبیات نمود. دقیقاً به همان حالتی که در کتاب‌های ادبیات موضوعی نشر الگو، هفت خان خیلی سبز و در نهایت کتاب های موج آزمون نشر الگو تأکید دارند.

 

بنابراین اگر شما هم قصد دارید تا نتیجه خوبی از آزمون سراسری بگیرید حتماً باید به منابع مناسبی برای ادبیات‌تان پیدا کرده و به شکل مناسبی نیز از آن‌ها استفاده کنید که ما قصد داریم به صورت کامل برای شما شرح دهیم که در زمینه ادبیات رتبه‌ های برتر کنکور از چه کتاب‌هایی استفاده می‌کنند.

رتبه‌ های برتر کنکور از چه کتاب‌هایی استفاده کردند

کتاب‌ها

در سطر‌های قبلی اشاره کوچکی به سه کتاب ادبیات موضوعی نشر الگو، هفت خان خیلی سبز و همینطور کتاب های موج آزمون نشر الگو شد اما در ادامه شما را بیشتر با این کتب کاربردی آشنا خواهیم کرد.

 

کتاب ‌های موضوعی نشر الگو از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری و تست زنی در کنکور می‌باشند که این انتشارات به شکل بسیار مناسبی با ارائه کتاب‌های ادبیات موضوعی به جمع‌بندی کامل و جامع مبحث پرپیچ و خم ادبیات پرداخته. همانطور که پیشتر ذکر شد ادبیات حفظ کردنی نبوده و بسیار قاعده‌مند است و می‌توانیم این درس را به زیر شاخه‌هایی مانند معانی واژگان، املاء، تاریخ ادبیات، قرابت معنایی و موارد دیگری تقسیم‌بندی کنیم. کتاب ادبیات موضوعی نشر الگو و همینطور کتاب دیگری که در ادامه معرفی خواهیم کرد به شکل بسیار مناسبی تمام موارد الزامی و مهم در ادبیات فارسی را به دانش‌آموز معرفی خواهند کرد.

 

کتاب‌های هفت خوان خیلی سبز دیگر کتبی است که در این راستا به شدت کمک‌کننده می‌باشد و دقیقاً به مانند ادبیات موضوعی نشر الگو به معرفی کامل بخش‌های مختلف ادبیات به صورت تفکیک شده و متمرکز پرداخته و تست‌های متنوع و متعددی را در این زمینه مطرح کرده است. هر دوی این کتاب‌ها برای مطالعه ادبیات به شدت مفید و توصیه شده هستند و در واقع در بین رتبه برتر‌ها محبوب‌تر می‌باشند چرا که تمام مباحث نه در کتاب‌های هفت خوان خیلی سبز و نه در کتاب‌های ادبیات موضوعی نشر الگو به صورت یک جا قرار داده نشده و هرکدام از این مجموعه کتاب‌ها به صورت تفکیک شده و متمرکز تقسیم‌بندی شده و هر کدام از مباحث را با قواعد خاص خود مطرح می‌کند که این یک ویژگی بزرگ در بین کتاب‌ های کمک درسی کنکور می‌باشد.

 

و اما نوبتی هم باشد به کتاب ‌های موج آزمون نشر الگو خواهیم رسید. همانطور که از نام این کتاب پیداست این کتاب دریایی از تست‌ها و آزمون‌ها برای دروس مختلف می‌باشد که از ریاضیات و فیزیک گرفته تا ادبیات برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده و به عنوان یکی از بهترین منابع برای روز‌های منتهی به کنکور و ایام جمع‌بندی می‌توان به آن نگاه کرد. کتاب‌های موج آزمون نشر الگو شامل تعداد بسیار بالایی تست متنوع می‌باشد که این موضوع خود گزینه‌ای بسیار مهم برای کتاب ‌های کمک درسی کنکور به شمار ‌می‌روند. از طرفی در کتاب‌ های موج آزمون نشر الگو درسنامه‌ها به صورت خلاصه توضیح داده شدند که علاوه بر حل تست و جمع‌بندی بتوان قبل از آزمون مرور کلی برای یادآوری مباحث داشت و همینطور وجود تست‌های دست گرمی می‌تواند به شدت کمک‌کننده باشد. توجه داشته باشید که این کتاب به عنوان منبع اصلی مطالعات مربوط به کنکور به شمار نرفته و تنها جنبه‌ی جمع بندی پیش از آزمون را دارد و در این کتاب می‌توانید تست‌هایی را که بیشترین شباهت به تست‌های مطرح شده در کنکور را دارند پیدا کرده و با حل آن خودتان را محک بزنید و در صورتیکه در یک قسمت ضعیف بودید دوباره برگشته و مطالعه کنید.

 

جهت خرید کتاب کمک درسی با تخفیف ویژه به بانک کتاب های بوک مراجعه کنید