رزرو تور و بلیط لحظه آخری چه مزایا و معایبی دارند؟

مجموعه : گردشگری
رزرو تور و بلیط لحظه آخری چه مزایا و معایبی دارند؟

برای بسیاری از افراد، حداقل دو هفته پیش از موعد سفر، فرایند تحقیق و جست و جو برای انتخاب مقصد سفر، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما آغاز می شود. در مقابل عده ای هم هستند که بین تاریخ تصمیم گیری و تاریخ عزیمت شان به سفر کمتر از 24 ساعت فاصله ی زمانی وجود دارد. در واقع این افراد برای انتخاب تاریخ سفر خود انعطاف و آزادی عمل بیشتری دارند.

 

برای افرادی که در دسته ی دوم قرار می گیرند، نکات مهمی وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانند در کمترین زمان بهترین انتخاب را داشته باشند. بنابراین در ادامه آنچه را که نیاز است برای رزرو تور و بلیط لحظه آخری بدانید شرح می دهیم.

 

مزایای رزرو تور و بلیط لحظه آخری

هیجان تجربه سفری ناشناخته

هنگامی که اقدام به خرید تور لحظه آخری می کنید، ممکن است با لیست مقصدهایی روبرو شوید که تا بحال فکرش را هم نمی کردید. انتخاب از بین لیست شهرهایی که برای شما ناشناخته اند و برنامه ریزی برای رفتن به آنها نداشتید، هیجان و ماجراجویی سفر شما را افزایش می دهد. تابستان های خوش آب و هوای سرعین، گردش آخر هفته ای در شمال کشور و یا سفر یک هفته ای به جزیره ی زیبای کیش. هرکدام از اینها پر از اتفاقات و خاطرات زیبا خواهند بود و این اتفاقات برای بار اول لذتی دو چندان خواهد داشت.

رزرو تور و بلیط لحظه آخری چه مزایا و معایبی دارند؟

 اجتناب از استرس برنامه ریزی

همیشه برنامه ریزی زود هنگام برای سفر، استرس ناشی از تغییرات محتمل طی مدت زمان باقیمانده تا تاریخ عزیمت به سفر را به همراه خواهد داشت. بدان معنی که ذهن شما همیشه درگیر تمامی احتمالاتی خواهد بود که ممکن است برنامه ریزی شما را با مشکل مواجه کند. چنانچه جز افرادی هستید که همیشه عزم شان برای سفر جزم است و آماده ی یک تور لحظه آخری هستید، نگرانی بابت این گونه احتمالات و استرس ها نخواهید داشت.

 

کاهش هزینه

یکی از تأثیرات مهم رزرو تور لحظه آخری، تأثیری است که بر روی هزینه های سفر می گذارد. چرا که معمولاً در آخرین لحظات، شرکت های هواپیمایی و هتل ها شروع به کاهش قیمت ها برای باقیمانده ی ظرفیت شان می کنند. بنابراین یکی از راهکارهای کاهش هزینه سفر خرید بلیط ارزان لحظه آخری هواپیما است.

گاها ممکن است خرید بلیط لحظه آخری از رزرو هتل در آخرین دقایق، مشکل تر باشد. چرا که معمولاً با نزدیک شدن به تاریخ پرواز، تقاضا برای آن بیشتر شده در نتیجه تعداد بلیط های باقیمانده کمتر خواهد شد. یکی از راهکارهای خرید بلیط ارزان قیمت لحظه آخری هواپیما استفاده از وب سایت و اپلیکیشن های ارائه دهنده ی آنلاین بلیط هواپیما است.

 

معایب رزرو تور لحظه آخری

عدم موفقیت در رزرو

خرید تور و بلیط لحظه آخری به همان اندازه که هیجان انگیز است، می تواند بحث برانگیز هم باشد، دلیل اصلی آن هم ریسک پیدا نکردن تور و بلیط لحظه آخری است. این اتفاق زمانی می افتد که شما بیش از حد صبر می کنید تا یک فرصت بزرگ بدست آورید ولی در آخر هیچ چیز نصیب تان نمی شود.

رزرو تور و بلیط لحظه آخری چه مزایا و معایبی دارند؟

حق انتخاب های محدود

هرچه به تاریخ سفر نزدیک می شوید این احتمال وجود دارد که ظرفیت هتل و هواپیما پیش از آن که تصمیم به ارزان شدن بگیرند بدلیل استقبال سایر مسافران در آن تاریخ خاص تکمیل شوند.

 

محدودیت زمانی

نقطه ضعف اصلی خریدن بلیط و تور لحظه آخری، به محدودیت های خود مسافران بر می گردد. اینکه آیا شما همیشه شرایط عزیمت به سفر را دارید؟ آیا در هر تاریخی می توانید به سفر بروید یا برای انتخاب تاریخ و مدت زمان سفر خود دچار محدودیت هستید؟ معمولاً سفر لحظه آخری برای آنهایی که محدودیت زمانی دارند امکان پذیر نیست.

 

چگونه بهترین انتخاب های لحظه آخری را داشته باشیم؟

هیچ رمز و راز و فرمول مخفی ای برای خرید تور لحظه آخری وجود ندارد، اما راه هایی وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانید شانس خود را برای پیدا کردن یک تور لحظه آخری قیمت مناسب بهبود ببخشید.

 

اولین اصل در خرید بلیط لحظه آخری، انعطاف پذیر بودن است. معمولاً پرواز های شبانه و ساعات اول صبح، قیمت های کمتری دارند. بنابراین  ساعت پرواز هم می تواند از فاکتورهای تأثیرگذار بر هزینه سفر شما باشد. در نتیجه بهتر است برای پرواز در این ساعات نسبتاً نامطلوب، انعطاف به خرج دهید.

 

گاهی اوقات تغییر یک روز در پرواز می تواند اختلاف قیمت چشمگیری در قیمت بلیط ها به وجود بیاورد. بلیط هواپیما معمولاً در روزهای پرتردد آخر هفته گران تر است پس سعی کنید روزهای وسط هفته را برای سفر خود انتخاب کنید.

 

یکی از بهترین راه ها برای یافتن بلیط های لحظه آخری، استفاده از شبکه های اجتماعی است. در خبرنامه و قسمت اطلاع رسانی سایت هواپیمایی مورد نظر خود ثبت نام کنید و شبکه های اجتماعی آن را دنبال کنید. چرا که معمولاً فروش های ویژه و نرخ های تبلیغاتی در این صفحات اعلام می شود.

 

اپلیکیشن های موبایلی هم کمک مؤثری در پیدا کردن بهترین بلیط های لحظه آخری می کنند. درواقع نصب اپلیکیشن موبایل آژانس هواپیمایی، نه تنها کار شما را برای جست و جو و مقایسه بلیط ها راحت تر می کند، بلکه شانس شما را برای خرید بهترین گزینه ها افزایش می دهد. اپلیکیشن روگو یکی از اپلیکیشن های معتبر و كارآمد در زمینه ی خرید آنلاین بلیط هواپیما است. از امکانات اپلیکیشن روگو می توان به امکان جستجو تمام مسیرهای پروازی، مشاهده ارزانترین بلیط های مسیر های پرتردد، اعمال فیلترینگ های پیشرفته همچون مشاهده ارزانترین بلیط ها در یک تاریخ خاص و .. اشاره کرد.

رزرو تور و بلیط لحظه آخری چه مزایا و معایبی دارند؟

 بهتر است همین الان اپلیکیشن روگو را دانلود و نصب کنید تا همیشه از بهترین نرخ های بلیط هواپیما آگاه شوید.  شما همچنین می توانید با عضویت در سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما روگو از سرویس اطلاع رسانی بلیط های ارزان قیمت لحظه آخری نیز بهره ببرید.

 

پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت روگو به آدرس www.rogo.ir مراجعه کرده و با مشاهده بخش های مختلف آن اعم از فرآیند جستجو و نمایش بلیط ها، تجربه فوق العاده ای از رزرو بلیط هواپیما و یا خرید آن را به دست آورید.