روش های زیبایی دندان را بشناسید

مجموعه : پزشکی و سلامت
روش های زیبایی دندان را بشناسید

 امروزه اقدامات زیبایی دندان بسیار رواج دارد و افراد می کوشند تا با روش های جدید دندان های زیبایی داشته باشند .دندانپزشک زیبایی در واقع با ظاهر دندان ها و افزایش زیبایی فرد درگیر است که تاکید بر هنر دندانپزشکی بیشتر از علم دندانپزشکی دیده می شود.

 

روش های متفاوتی برای زیبایی دندان وجود دارد که در اینجا آنها را معرفی می کنیم تا با آنها آشنا شوید

روش های زیبایی دندان را بشناسید

ارتودنسی دندان

برای داشتن زیباترین لبخند باید نسبت طلایی با در نظر گرفتن محدودیت های موجود در دهان هر شخص به درستی رعایت شود. گاهی همین تغییرات کوچک و محدود،لبخندی استثنایی به شما می بخشد.

 

 برای اینجاد این نظم و زیبایی باید از ارتودنسی دندان استفاده نمایید . ارتودنسی خود دارای انواع مختلف مانند ارتودنسی دیمون ، ارتودنسی شفاف ، ارتودنسی متحرک و .. می باشد که با توجه به نیاز افراد و تشخیص پزشک یکی از روش هابرای  شما انتخاب می گردد .

روش های زیبایی دندان را بشناسید

لمینت دندان

لمینت دندان یا ونیر سرامیکی که به آن «پرسلن ونیر» نیز گفته می‌شود، شامل یک پوسته نازک سرامیکی (چینی) است که درواقع دو برابر ضخامت یک پوسته تخم‌مرغ قطر دارد.

 

این پوسته‌ها به کمک انواع باندهای رزینی- همان ماده‌ای که باعث چسباندن مواد کامپوزیتی به دندان می‌شود- روی دندان تراش خورده چسبانده می‌شود.

 

 استفاده از لمینت دندان باعث ایجاد زیبایی دندان به صورت طبیعی شده و این زیبایی به علت انعکاس نور در سطح پرسلن به دندان ایجاد می‌شود؛ در حالی که مینای دندان نور را در سطح عاج باز می‌تاباند.

روش های زیبایی دندان را بشناسید

ایمپلنت دندان

دندانپزشک زیبایی در بسیاری از موارد  ممکن است با توجه به نیاز افراد از ایمپلنت دندان استفاده می کند. مواد ایمپلنتی در ترمیم دندان استفاده می شوند و برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده به کار می روند.برای مثال ممکن است  دندان فرد به دلیل  عصب کشی ناقص عفونی دیوار استخوانی را تخریب شده باشد  که با اجرای ایمپلنت دندان از دست رفته بهبود یافته ونتیجه مثبتی حاصل می گردد.

 

کارشناسان دندانپزشکی زیبایی معتقدند که لبخند هر فرد می‌تواند تا 30 درصد زیبایی صورت وی را به خود اختصاص دهد. زیبایی لبخند نیازمند زیبایی دندان ها به صورت تقارن و توازن چند جانبه است.

 

به هم ریختگی دندان‌ها مشکل شایعی است که به درجات مختلف در بعضی از افراد دیده می‌شود. به جز ایجاد مشکلات زیبایی ، نا‌مرتب بودن دندان‌ها می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی‌تری مثل عدم توانایی در تمیز کردن دندان‌ها و یا عدم صحیح جویدن غذا گردد روش های دیگری نیز برای زیبایی دندان های شما وجود دارد که می توانید برای اطلاعات بیشتر به مجله آنلاین الهام مگ رجوع نمایید .