روش هایی برای جلوگیری از پاره شدن شیلنگ ماشین لباسشویی

روش هایی برای جلوگیری از پاره شدن شیلنگ ماشین لباسشویی

ترکیدن شیلنگ ماشین لباسشویی یکی از شایع ترین دلایل آسیب دیدن آب خانگی می باشد. تمام ماشین های لباسشویی به سه شیلنگ مجهز هستند؛ شیلنگی که آب گرم، شیلنگ آب سرد و شیلنگ تخلیه. اگر شیلنگ تخلیه بترکد یا نشتی پیدا کند، آب داخل ماشین لباسشویی به جای تخلیه مناسب می تواند به سرعت سرریز شود.اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت لوله کشی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید.

 

مثلا اگر به دنبال یک لوله کش در تهران باشید می‌توانید درخواست لوله کشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

با این حال اگر شلنگ آب منفجر شود، آسیب جدی به خانه وارد می شود. هر دو شیلنگ آب به سوپاپ آب متصل هستند که تمام مدت در حالت روشن قرار دارند. اگر یکی از این شیلنگ ها منفجر شوند، ممکن است تا زمانی که سوپاپ را خاموش می کنید،  آب تازه تا حدود 650 گالن در ساعت در خانه تان جاری شود.

 

برای آن که روش جلوگیری از پاره شدن شیلنگ ماشین لباسشویی و آسیب حاصل از آب را یاد بگیرید به خواندن ادامه دهید.

 

برای ماشین لباسشویی خود شیلنگ مناسب استفاده کنید

سه نوع شیلنگ ماشین لباسشویی وجود دارد: لاستیکی، لاستیکی تقویت شده، و شیلنگ های ضد زنگ بافته شده.

 

شیلنگ های لاستیکی در معرض انفجار قرار دارند، چرا که مستحکم نیستند. همچنین در این شیلنگ ها ترک هایی ایجاد می شود که آب می تواند از آن ها خارج شود. به همین دلیل نباید از شیلنگ های لاستیکی استفاده کرد.

 

شیلنگ های لاستیکی تقویت شده از لاستیکی های تقویت شده با پلی استر شبکه  ای یا بافته شده ساخته شده اند، این شیلنگ ها نیز ممکن است منفجر شوند. در حالی که این نوع شیلنگ از انواع لاستیکی محکم تر هستند، اما متوانند منفجر شوند. به همین دلیل، این شیلنگ ها تنها برای ماشین های لباسشویی خارج از خانه مناسب هستند.

 

شیلنگ های ضد زنگ بافته شده از شیلنگ های لاستیکی سنتی ساخته شده اند که پوشیده از فولاد ضدزنگ هستند. پوشش فولادی باعث می شود این شیلنگ ها مستحکم بوده و منفجر نمی شوند در نتیجه برای استفاده در درون ماشین ظرفشویی مناسب هستند.

 

همچنین شیلنگ هایی با فناوری خاموشی خودکار نیز در دسترس هستند. در حالی که این شیلنگ ها طرح های مختلفی دارند، بیشتر آن ها اتصال دهنده های مخصوصی دارند که در زمان تغییر فشار متوجه انفجار شیلنگ می شوند. پس از این که اتصال دهنده متوجه تغییر فشار می شود، جریان آب را متصل به شیلنگ منفجر شده را قطع می نماید.

روش هایی برای جلوگیری از پاره شدن شیلنگ ماشین لباسشویی

شیلنگ ها را به درستی نصب کنید

تمام شیلنگ های ماشین های لباسشویی اگر به درستی نصب نشوند، در معرض منفجر شدن قرار دارند.

 

قبل از نصب شیلنگ ماشین لباسشویی خود را حداقل 3 تا 4 اینچ از سوپاپ آب فاصله دهید. این امر برای شیلنگ ها فضایی ایجاد می کند. شیلنگ های ماشین های لباسشویی که پیچ خورده یا خمیده شده اند، بیشتر در معرض انفجار قرار دارند.

 

اگر با وجود ایجاد فضای بیشتر نمی توانید شیلنگ ها را بدون خمیدن و پیچ خوردن نصب کنید، پس باید شیلنگی کوتاه تر خریداری کنید.

 

هنگام نصب شیلنگ ها تمام اتصال دهنده هایی که به ماشین لباسشویی را به سوپاپ منبع آب خانگی متصل می کنند را محکم کنید. اگر این اتصال کنندگان به درستی محکم نشوند، آب می تواند در اطرافشان نشت کند. با گذشت زمان این نشتی می تواند موجب فرسوده شدن متصل کننده ش.وند که این امر احتمال انفجار شیلنگ را افزایش می دهد.

 

برای این که مطمئن شوید شیلنگ های ماشین لباسشویی تان به درستی نصب شده اند، از یک لوله کش دارای مجوز بخواهید این کار را برایتان انجام دهد تا احتمال وجود مشکلات آینده را تا حد امکان، کم کنید.

روش هایی برای جلوگیری از پاره شدن شیلنگ ماشین لباسشویی

شیلنگ ها را به طور مرتب بررسی کرده و تعویض نمایید

حتی پیشرفته ترین شیلنگ های ماشین لباسشویی نیز برای دوام همیشگی ساخته نشده اند. تمام شیلنگ ها باید هر چند ماه یک بار بررسی شده و با مشاهده اولین آثار آسیب دیدگی تعویض شوند.

 

نشانه هایی که می گویند باید سریعا شیلنگ ماشین لباسشویی تان را تعویض کنید عبارتند از؛ ترک خوردگی، تغییر رنگ و چروکیده شدن روی شیلنگ؛ از هم باز شدن شبکه یا بافت پلی استر در شیلنگ لاستیکی و خوردگی یا پیچ خوردگی شیلنگ ضد زنگ بافته شده. شیلنگ هایی که آسیب ندیده اند باید هر سه تا پنج سال تعویض شوند.

 

اگر یک ماشین لباسشویی دارید، پس باید بدانید شیلنگ های ماشین های لباسشویی می توانند منفجر شوند، که در انتها می توانند به خانه نیز آسیب برسانند. برای جلوگیری از انفجار شیلنگ ماشین لباسشویی خود نکات ما را دنبال کنید و برای نصب شیلنگ از متخصصان لوله کشی ما استفاده نمایید.  

برچسب‌ها: