روش کامل تمیزکاری و نظافت منزل

مجموعه : مجله خبری
روش کامل تمیزکاری و نظافت منزل

راز مرتب بودن تمامی اتاق ها چیست؟ تمیزکاری برنامه ریزی شده !

چند سال پیش متوجه شدم من خانه خود را اشتباه تمیز می کنم. من در هتل اقامت داشتم که یک خدمتکار وارد شد، مایعی را روی سطوح اسپری کرده و بعد از اتاق خارج شد. دقیقا زمانی که فکر می کردم کار خود را فراموش کرده، به اتاقم بازگشت.

 

او کمتر از دو دقیقه با یک دستمال مرطوب سطوح را پاک کرد و من به چشم دیدم که همه جا شروع به برق زدن کرد. تا به حال به ذهنم خطور نکرده بود که یک مایع می تواند تمام کارها را با هم انجام دهد، به همین دلیل از او سوال کردم از چه چیزی استفاده می کند. نام مایع چیزی شبیه به بوچر بث میت بود.

 

افرادی که در تمیزکاری حرفه ای هستند، برای انجام کارها روش های خلاقانه ای دارند. ما از سه رد حرفه ای درباره تمیزکاری موثر خانه سوالاتی کردیم. به علاوه، تمیز کننده های مهم را تهیه کرده و بایدها و نبایدها را رعایت کنید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت نظافت منزل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت خدماتی نظافتی باشید می‌توانید درخواست نظافت منزل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

بهترین روش برای تمیز کردن خانه

بزرگترین مشکل هر فرد تمیز کار اتاق به اتاق می باشد، که به آن “تمیزکاری منطقه ای” نیز می گویند. این روش خیلی کند می باشد! لیسا رومرو صاحب فروشگاه تمیزکاری کالینز کلورادو می گوید: “یا می توانید تنها آشپزخانه خود را در چهار ساعت تمیز کنید، و یا کل خانه تان را در چهار ساعت تمیز کنید.

 

بسیاری از افراد تنها بر یک مکان متمرکز می شوند برای مثال تنها پیشخوان های خود را برق می اندازند، و هرگز وقت نمی کنند به گاز برسند چه برسد به اتاق بعدی. در واقع، تنها پاک کردن وسیله ها و به جلو رفتن سریع و موثر می باشد.”

 

بیشتر افراد حرفه ای از روش “تمیزکاری برنامه ریزی شده” پیروی می کنند: یک کار مانند گردگیری کل خانه را انجام داده و به پایان می رسانند و سپس مرحله بعد را آغاز می نمایند. 

 

رونالد پاین صاحب شرکت خدمات آر زی جی در تگزاس می گوید: “با این کار کمی پیاده روی می کنید که ورزش خوبی است، و به نظر من سریع تر نیز هست چرا که در فکر خود میخواهید به راه رفتن ادامه دهید.” گام های زیر را دنبال کنید تا اگر تازه کار هستید کل خانه تان در چهار ساعت بدرخشد و اگر حرفه ای هستید، این کار را تنها در دو ساعت و نیم انجام دهید. به روشی سریع تر نیاز دارید؟ به مقاله تمیز کردن خانه تها در یک ساعت، یا راهنمای تمیزکاری سریع تنها در سی دقیقه مراجعه کنید.

 

راهنمای تمیزکاری مطلق ما

نقشه پیشنهادی ما از بالا به پایین و از چپ به راست است. رومرو می گوید: “من همیشه از حمام طبقه بالا کار را شروع می کنم و این مکان بهترین جا برای نگهداری وسیله های مربوط به تمیز کاری است.”

 

برای هر کار، از بالاترین موقعیت اتاق (اگر بخواهید ابتدا گردگیری کنید، از قفسه های بالایی شروع کنید) و از سمت چپ اتاق به سمت راست حرکت نمایید. در این حالت هیچ چیز را جا نمی گذارید و تصادفا مکان های تمیز شده را دوباره به خاک آغشته نمی کنید.

 

گام اول: خانه خود را گردگیری کنید

تمام اتاق ها، قسمت بالایی مبلمان، تمام دستگیره ها، قاب عکس ها، صفحات تلویزیون و دیگر وسیله ها را گردگیری کنید. رومرو می گوید: “وقتی امکان پاک کردن گرد و خاک به صورت خشک وجود داشته باشد این کار را انجام می دهم چرا که رطوبت، گرد و خاک را محکم می کند.” برای رهایی از اثر انگشت، یک پارچه میکرو فیبری را با آب گرم مرطوب کنید و سطح را پاک نمایید.

 

گام دوم: پارچه مبل را تمیز کنید

در خانه حرکت کنید ملحفه ها و تختخواب و بالش ها یا روکش مبل را مرتب کنید. سطح مبل را برس بکشید و در صورت نیاز جارو برقی کنید.

گام سوم: آینه ها و شیشه ها را پاک کنید

آینه ها و سطوح شیشه ای اطراف خانه را پاک کنید.

 

گام چهارم: سطوح را تمیز کنید

تمام سطوح از جمله پیشخوان های کل خانه را تمیز کرده و در صورت نیاز ضدعفونی کنید.

 

گام پنجم: آشپزخانه و حمام و دستشویی را تمیز کنید

حرکت کرده و روی وان، سینک و توالت را به اسپری تمیز کننده آغشته کنید. سپس در آشپزخانه، داخل مایکرویوی و درب کابینت ها و دیگر سطوح آشپزخانه را تمیز نمایید.

 

گام ششم: کف اتاق را تمیز نمایید

ابتدا تی کشیده و سپس کف حمام و آشپزخانه و دیگر قسمت هایی که به تمیز شدن نیاز دارند را با استفاده از پارچه پاک کنید.

 

گام هفتم: خانه را جارو بکشید

رومرو می گوید: “من جارو کردن را از اتاق خواب شروع کرده و به طبقه پایین می روم و با جارو کردن اتاق نشیمن و بیرون خانه کارک را به اتمام می رسانم.”