سر آنتونی هاپکینز به صورت اتفاقی بازیگر شد؟!!!

سر آنتونی هاپکینز به صورت اتفاقی بازیگر شد؟!!!

 آنتونی هاپکینز به صورت تصادفی بازیگر شد

 

این بایگر که در سالهای در سینما و تئاتر حضور داشته است با گذاشتن تجربیات خود در اختیار تازه کار های هنر پیشه قرارداد.از گیرایی صحنه تئاتر کناره می گیرد و چرا به این زودی به این تئاتر باز نمی گردد؟! این موضوعی است که به آن اشاره خواهد شد چرا که «سر آنتونی هاپکینز» سابقه چشم گیری در بازیگری دارد
 
 
به گزارش تکناز: از گیرایی صحنه تئاتر کناره می گیرد و چرا به این زودی به این تئاتر باز نمی گردد؟! این موضوعی است که به آن اشاره خواهد شد چرا که «سر آنتونی هاپکینز» سابقه چشم گیری در بازیگری دارد، از نمونه کارهایی که او از تئاتر تا سینما به نمایش گذاشته است می توان به تلاش های اخیرش در «Proof» و «Titus»  گرفته تا فیلم های تاریخی محبوب او «اتللو» و «هملت» اشاره کرد.
 
 
با وجود موفقیت های بی شماری که این هنرمند مشهور در تئاتر داشته است، تمایل بازگشت به گذشته را ندارد. با این حال جذابیت تئاتر همواره او را برای قصه گویی و روایت داستان به سوی تئاتر می کشاند.
 
 
او با هر موضوع نگران کننده دست و پنجه نرم می کند؛ یک، نقشی است که او به عنوان بازیگر به عهده دارد و دوم این پرسش که «چرا من این کار را انجام می دهم؟»
 
 سر آنتونی هاپکینز به صورت اتفاقی بازیگر شد؟!!!

 
سر آنتونی هاپکینز به صورت اتفاقی بازیگر شد
 

هاپکینز به بهانه بازی در فیلم «The Dresser» و علاقه و تجربه هایش در تئاتر، نکته هایی طلایی را برای علاقه مندان بازیگری آموزش داده است.

 

تئاتر در مقابل دوربین؛ از کجا شروع کنیم؟

آوازه نام هاپکینز بیشتر به خاطر اجراهای افسانه ای و نقش هایش در فیلم های نمادین است. وقتی از او در این مورد که آیا موفقیت خود در سینما را نتیجه تجربه های بازی هایش در تئاتر می داند، پاسخ می دهد:
 
 
«اوه… بله. صد در صد. به خاطر این که تئاتر به من منظم و تربیت و پایه و اساس می بخشد تا بتوانم متن و تکنیک های سخنرانی را یاد بگیرم به همان خوبی که در کارهای ادبی از جمله آثار «چخوف، ایبسن و شکسپیر» اجرا می کردم و در همه این سال ها آنها همراهم بودند.»
 
 
هاپکینز به بازیگران تازه کار، راهکاری شبیه تجربه خودش را پیشنهاد می دهد:

«برای تمرین و کارآموزی از تئاتر شروع کنید. وقتی برای بازیگری انتخاب می شوید فقط باید تمرین کنید. هر وقت کاری پیشنهاد شد فقط انجامش دهید؛ آن ها را برای به دست آوردن تجربه انجام دهید.»

 

هدف و راز بازیگری

او می گوید: «اهمیت نقش بازیگر در زندگی، مرا حسابی کنجکاو و گیج کرده بود… در ذهن خود می گویم: کل موضوع درباره چه بوده است؟ آیا باید جدی گرفته شود؟ من فکر می کنم بیشتر بازیگران به خاطر کاری که انجام می دهند، احساس گناه می کنند و من تا به حال احساس گناه نکرده ام. من کنجکاوم تا بدانم چرا بازیگران نقش های گذشته بازیگران دیگر را دوباره بازی می کنند!»
 
 
 سر آنتونی هاپکینز به صورت اتفاقی بازیگر شد؟!!!
 
هاپکینز در The Dresser نقش مردی را بازی می کند که به آخر دوران کاری اش رسیده و به خاطر شرایط زندگی زیر فشار قرار گرفته است و تلاش می کند تا از نو هدف خود را ارزش یابی کند. در این باره می گوید: «او احساس می کند عمرش تباه شده و از اختلال روانی وحشتناکی عذاب می کشد.
 
این شخص با فکری به هم ریخته و عصبانیتی که از نشاه لیر» دارد، رو به نابودی رفته است. او تمام عمر خود را در این وادی و همچنین جهانگردی در دوران جنگ سپری کرده است.
 
سپس پی می برد که بر گرفتاری های خود پیروز شده اما دیگر دیر است. او متوجه می شود که برآیند عمرش در این راه، پوچ و بی ارزش شده است. هیچ کس عاشق او نشده و او کسی را دوست نداشت. فقط یک پیرمرد منزوی است…»
 
«من به عنوان بازیگر از این شخصیت تعجب کردم چون چند سال پیش خودم از این روش فکری، استفاده می کردم. همان اندازه که از بازی کردن لذت می برم، عاشق کارم هم هستم. هرگز نمی خواهم که حرفه بازیگری بر زندگی ام تاثیر بگذارد و از درون مرا نابود کند، می دانید که منظورم چیست؟»
 

پیدا کردن یک شریک جرم

«در حقیقت The Dresser نمایش دو مرد است. پیدا کردن شخصی که از تاریخ تئاتر آگاه باشد و درواقع خودش هم از آن تاریخ باشد، می تواند کلید موفقیت آمیزی برای کار گروهی روی صحنه به شمار آید، پس پیدا کردن یک شریک برای همبازی بودن، یکی از آن کلیدها است. برای این پروژه انتخاب «ایان مک کلن» هم می تواند در جای خود یک داستان تکان دهنده باشد.
 
من گفتم: فکر نمی کنم مک کلن قبول کند، سپس پیش ایان رفتیم و او با کمال میل پذیرفت. ما بیشتر از 50 سال همدیگر را می شناختیم اما هرگز با هم کار نکرده بودیم و به طورکلی هرگز دوستان صمیمی نبوده ایم. حالا چطور شد که او به ذهنم خطور کرد؟ ایان یکی از کسانی است که تمام زندگی خود را درتئاتر  گذرانده است. او بازیگر بسیار خوبی است.»
 

باز هم نگاهی به تئاتر

The Dresser دلیل مناسبی بود تا هاپکینز بتواند دزدکی راهی برای بازگشت به صحنه پیدا کند. اگرچه هاپکینز ادعا می کند که حاضر نیست در تئاتر بازی کند اما مک کلن تا اندازه ای نظر هاپکینز را تغییر می دهد.
 
 
 سر آنتونی هاپکینز به صورت اتفاقی بازیگر شد؟!!!
 
«ایان برای برگرداندن من به تئاتر بسیار پافشاری داشت و من جواب دادم: فکر نکنم، هیچ عجله ای برای این کار ندارم. چرا؟ من بازیگران زیادی را می شناسم که سال های سال در تئاتر کار می کردند و چندتایی از آنها به آدم های اخمو و خشنی تبدیل شده اند.
 
 
به همین خاطر خیلی کنجکاو هستم ببینم زمانی که در زیر پوست این پیرمرد دیوانه که در حال دیوانه شدن است، قرار بگیرم چطور آدمی می شوم.
 
 
حالا جنبه خنده دار ماجرا این است که همچنان می خواهم نقش «شاه لیر» را دوباره در بریتانیا برای BBC بازی کنم. اجرای اصلی آن به 30 سال پیش باز می گردد و اجرای دوباره به صورت فیلم باعث شد که متوجه شوم و (با خنده) حالا می دانم چطوری این نقش را بازی کن؛ از صحنه تا سینما و از سینما به تلویزیون.»
 
 
هاپکینز در پایان می گوید: «من خیلی تصادفی هنرپیشه شدم. در گذشته هیچ کاری را به خوبی انجام نمی دادم، من فقط یک بچه خجالتی و یک دانش آموز خیلی درون گرا بودم.
 
 
هیچ اعتماد به نفسی نداشتم. دو سال در خدمت سربازی بودم و بعد به زحمت توانستم برای مدتی در اجراهای دوره ای کار کنم و حتی در تئاتر ملی زخمی شدم و صدمه دیدم و بعد از آن بود که به طور کامل در مسیر دلخواه قدم گذاشتم.
 
 
در تئاتر الیور لورنس بود که باید «مکبث، کوریولانوس، آنتونیوس و لیر» را بازی می کردم. من «لیر» را دو بار بازی کردم، درواقع یک بار وقتی که 26 ساله بودم و دیگری در سن 48 سالگی.
 
 
بار دوم خیلی مشکل بود، روی صحنه یک صدای آرامی به من می گفت که تو اینجا چه کار می کنی؟ بعد از 25 یا 30 اجرایی که داشتم تازه توانستم درک کنم که چطور آن نقش را بازی کنم. حالا بازی در آن نقش برای من آسان ترین بخش در این کار است.»