سه راه پیشگیری از جوش صورت در جوانان

مجموعه : پزشکی و سلامت
سه راه پیشگیری از جوش صورت در جوانان

سه راه پیشگیری از جوش صورت در جوانان

شما برای پیشگیری از جوش صورت خود چه می‌کنید؟ هر فرد در طول زندگی خود به خصوص دوران نوجوانی و جوانی با جوش صورت مواجه شده است. جوش یا آکنه یکی از بیماری‌های شایع است که به دلیل همزمانی‎‌اش با بلوغ به جوش‌های ناشی از غرور جوانی شناخته می‌شود.  این بیماری بیشترین مراجعه به پزشکان پوست و مو را دارد و بیشتر در محل رشد موهای صورت، سینه و پشت ظاهر می‌شود. اما برای درمان این بیماری چه باید کرد؟ متاسفانه بسیاری از افراد این بیماری پوستی را نادیده می‌گیرند در صورتی که با راه‌های پیشگیری از جوش صورت می‌‌توان پوستی سالم داشت.

 

صحبت با مشاوره پوست به شما کمک می‌کند تا هرچه زودتر از شر این جوش‌ها خلاص شوید. با توجه به شیوع مجدد کرونا، خروج از منزل و حضور در مکان‌های سربسته مثل درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی خطرناک است. بنابراین استفاده از خدمات پزشکی از راه دور پیشنهاد مناسب‌تری برای این روزهاست. مشاوران دکتر ساینا روش‌های پیشگیری و درمان دکتر ساینا را به شما ارائه می‌دهند. این مجموعه یکی از سامانه‌های مشاوره آنلاین و تلفنی پزشکی محسوب می‌شود. اما برای درمان پیشگیری از جوش صورت چه باید کرد؟

سه راه پیشگیری از جوش صورت در جوانان

درمان جوش‌های صورت چگونه امکان‌پذیر است؟

روش‌های درمانی متفاوتی برای جوش‌های صورت وجود دارند. لایه برداری، کرم‌ها و داروهای شیمیایی و همچنین طب سنتی برای درمان از سوی متخصصین پزشکی و با توجه به نیاز مراجعه کننده پیشنهاد می‌شوند. اما بهترین راه برای این عارضه پوستی جلوگیری از شیوع است. پیشگیری از جوش صورت چگونه انجام می‌شود؟

 

با تغذیه مناسب از بروز جوش جلوگیری کنید

یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد جوش، نداشتن تغذیه مناسب است. چربی و کربوهیدرات بیش‌ازحد می‌توانند موجب به وجود آمدن جوش‌ها در بدن شوند. از طرفی غذاهایی حاوی ویتامین A  مثل سیب‌زمینی شیرین، هویج، ماهی سالمون و انبه در سلامت پوست و کاهش التهابات مؤثرند. همچنین گوشت قرمز، زینک، بادام و تخم مرغ ضد التهابند و در بهبود عملکرد سیستم ایمنی نقش دارند. پس این مواد غذایی را باید در برنامه غذایی خودمان بگنجانیم و از خوردن شیرینی‌ها و غذاهای فست‌فودی و چرب بپرهیزیم. پیشگیری از جوش صورت با تغذیه مناسب اولین قدم شما است.

 

مراقبت‌های خانگی

چهار عامل تولید بیش از حد چربی، باکتری‌ها، فعالیت بسیار برخی هورمون‌ها و مسدود شدن فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده به عنوان عوامل اصلی جوش زدن محسوب می‌شوند. مراقبت‌های خانگی در پیشگیری از جوش صورت بسیار موثرند. نکات قابل توجه در پیشگیری از جوش صورت عبارت‌اند از:

شستشوی صورت ۲ بار در روز

پرهیز از شستشوی شدید و استفاده از صابون‌های زبر

تمیز نگه داشتن مو

پرهیز از استفاده از لوازم آرایش سنگین

استحمام روزانه

 

پیشگیری از جوش صورت با طب سنتی

طب سنتی نیز برای پیشگیری از جوش صورت و درمان آن پیشنهاد می‌شود اما برای استفاده از این روش باید حتما با متخصصین پزشکی پوست و مو مشورت کرد. استفاده ناآگاهانه از برخی از داروهای گیاهی و طب سنتی عواقب جبران ناپذیری برای پوست خواهد داشت.

 

برای مشاوره پوست می‌توانید روی سامانه دکتر ساینا حساب کنید. این مجموعه با بیش از 400 پزشک در 44 زمینه تخصصی فعالیت می‌کنند. همین حالا عبارت “مشاوره پوست دکتر ساینا” در گوگل جستجو کنید. پزشکان و مشاوران پوست مجموعه، شما را برای پیشگیری از جوش صورت و درمان آن راهنمایی می‌کنند. اما چه پیشنهاداتی برای پیشگیری از جوش صورت در طب سنتی اشاره شده است؟

سرکه سیب

آب لیمو

ماسک عسل

روغن درخت چای

در خصوص اثربخشی و طرز استفاده هر کدام از این موارد پیشگیری از جوش صورت را از متخصص پوست خود جویا شوید.

سه راه پیشگیری از جوش صورت در جوانان

چه مواردی جوش صورت را تشدید می‌کنند؟

استرس و اضطراب، نخوردن آب کافی، عدم استفاده از ضدعفونی کننده و استفاده از لوازم آرایش سنگین می‌توانند جوش صورت را تشدید کنند. پس می‌توانیم با رعایت برخی نکات و تغییر سبک زندگی پوستی سالم داشته باشیم.

 

دکتر ساینا چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

برای اطلاع از سایر روش‌های پیشگیری از جوش صورت می‌توانید از دکتر ساینا کمک بگیرید. دکتر ساینا یک سامانه مشاوره پزشکی از راه دور است. این سامانه با امکان مشاوره آنلاین و تلفنی در کنترل هزینه و زمان کمک بسیاری می‌کند. در شرایط فعلی خروج از منزل و مراجعات حضوری توصیه نمی‌شوند. از طرفی نمی‌‌توان درمان بیماری‌ها را به تعویق انداخت.

به این ترتیب دکتر ساینا به عنوان همراه و مکملی برای مراجعات حضوری فعالیت می‌کند. خدمات بسیاری از مشاوره‌های پوست و تغذیه تا بیماری‌های عفونی در این مجموعه ارائه می‌شوند. همچنین امکان گرفتن نوبت اینترنتی برای مراجعه حضوری نیز در سامانه فراهم است. بانک سلامت شامل اطلاعات درمانگاه‌ها و مراکز پزشکی و مجله سلامت که تحت نظارت متخصصین نوشته شده اند از دیگر امکانات مجموعه است.

 

چطور از دکتر ساینا مشاوره بگیریم؟

برای مشاوره پوست اپلیکیشن سامانه را نصب کنید یا به وبسایت www.drsaina.com  مراجعه کنید. با شماره همراه خود می‌توانید در سامانه عضو شوید. مشاوره پوست را در سامانه جستجو کنید. لیست متخصصین برای شما به نمایش خواهد آمد. با انتخاب مشاور مورد نظر و نوع مشاوره تلفنی یا آنلاین به درگاه پرداخت هدایت می‌شوید. بعد از پرداخت آنلاین می‌توانید با مشاور خود در ارتباط باشید. امکان ارسال تصویر، صوت و متن در این مشاوره فراهم است. پشتیبانی 24 ساعته و تضمین عودت مبلغ در صورت عدم رضایت کاربر از دیگر مزایای استفاده از خدمات دکتر سایناست. برای انتخاب پزشک مورد نظر می‌‌توانید رزومه و سابقه او را مشاهده کنید و از نظرات دیگر کاربران مطلع شوید. یادتان باشد شما نیز بعد از اتمام مشاوره نظرتان را ثبت کنید و در جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات به ما کمک کنید. بدون محدودیت زمانی و مکانی در هر لحظه از خدمات دکتر ساینا بهره‌‌مند شوید.