شما اهل سفر زمستانی هستید یا اهل سفر بهاری؟

شما اهل سفر زمستانی هستید یا اهل سفر بهاری؟

در درس‌ جغرافیای دوران مدرسه زیاد درباره ییلاق و قشلاق خواندیم. به زبان ساده ییلاق به معنی رفتن (کوچ کردن) به مناطق سرد‌سیر در فصل گرما و قشلاق به معنی رفتن (کوچ کردن) به مناطق گرمسیر در فصل سرما است. 

 

امروزه دیگر ییلاق و قشلاق به آن معنا و شکل قدیمی نیست. یعنی اینطور نیست که باید حتما در فصل گرما به یک جای سرد و در فصل سرما به یک جای گرم سفر کنیم. البته هنوز افراد زیادی هستند که فکر می‌کنند تابستان و بهار مخصوص سفر است و در فصل زمستان که هوا سرد است باید خانه‌نشین شد و به خواب طولانی زمستانه رفت.

 

در واقع منظور ما این است که سفر رفتن مختص به زمان خاصی نیست و در هر فصلی که بخواهید می‌توانید سفر کنید. می‌توانید در بهار ویلا چالوس اجاره کنید یا در زمستان ویلا کردان. اما در نهایت این به شما بستگی دارد که سفر زمستانی را ترجیح می‌دهید یا سفر بهاری. 

 

واضح است که هر دو سفر تابستانی و زمستانی یک‌سری خوبی‌ها و بدی‌ها دارند. نگران نباشید چون ما همه را کامل به شما می‌گوییم تا بتوانید بهتر به این سوال که «سفر زمستانی بهتر است یا بهاری؟» جواب دهید. 

در ضمن برای سفر به هر مقصدی که برنامه ریزی کنید می‌توانید برای اجاره اقامتگاه مورد نظرتان به وب سایت پینورست سر بزنید.

 

در سفر زمستانی و بهاری به کجا برویم؟

هر سفری هیجان و زیبایی‌های خاص خودش را دارد. اما قبل از شروع سفر چه زمستانی و چه بهاری باید بدانیم که به کجا باید برویم و چه کارهایی بکنیم تا یک سفر خاطره‌انگیز و قشنگ داشته باشیم.

 

سفر زمستانی

در مورد سفر زمستانی ما با دو گروه از افراد روبه‌رو هستیم. گروه اول کسانی هستند که از سرما فراری‌ هستند و دوست دارند به نقاط گرم بروند. گروه دوم کسانی هستند که گرما را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند به نقاط خنک بروند. این دسته‌بندی احتمالا شما را یاد ییلاق و قشلاق بیندازد. 

اگر می‌خواهید از هوای سرد فرار کنید شهرهای جنوبی کشور مثل بندرعباس، چابهار، کیش، قشم و بقیه جزیره‌های خلیج فارس بهترین گزینه برای شما هستند. به احتمال زیاد هم از افراد زیادی شنیده باشید که بهترین فصل برای سفر به جنوب فصل زمستان است. جنوب ایران هم طبیعت و ساحل‌های متفاوت و خارق‌العاده‌ای دارد و هم کسانی که اهل خرید هستند را دست خالی نمی‌گذارد.

بهترین زمان برای سفر به مناطق و شهرهای کویری مثل یزد و طبس هم زمستان است.

 

شهرهای جنوبی خوزستان مثل آبادان، شوشتر، دزفول و ایذه هم با اینکه نه کویری هستند و نه از شهرهای جنوبی مقصد‌های خوبی برای سفر زمستانی هستند. استان خوزستان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد. 

 

اگر شما جزو گروه دوم هستید پس به دنبال شهرهایی با حال‌وهوای برفی و زمستانی مثل اردبیل و تبریز می‌گردید.

در فصل سرما چه چیزی بهتر از آبتنی در چشمه آب گرم؟ پس حتما در سفرتان به اردبیل به سرعین هم که به چشمه‌های آب گرمش معروف است سر بزنید. راستی پیست اسکی سهند، بزرگ‌ترین پیست اسکی شمال غرب ایران هم در شهر تبریز قرار دارد.

شهر تهران و پیست‌ اسکی‌های معروفش هم بهشت کسانی است که به سرما و برف علاقه دارند. 

شما اهل سفر زمستانی هستید یا اهل سفر بهاری؟

سفر بهاری

تقریبا همه افراد در بهار و تابستان به‌دنبال این هستند که به جایی سفر کنند که هوای خنک و معتدلی داشته باشد. همان‌طور که حدس می‌زنید شهرهای شمالی و ناحیه دریای خزر بهترین گزینه هستند. 

احتمالا شنیده‌اید که اردیبهشت شیراز و کاشان معروف است؛ شهر شیراز به‌خاطر شکوفه‌های بهارنارنج و شهر کاشان به‌خاطر گلاب‌گیری. 

شهرهایی مثل تهران، اصفهان و مشهد هم جزو مقصد‌هایی هستند که برای سفر بهاری طرفداران خودشان را دارند. 

 

در سفر زمستانی و بهاری با چه مشکلاتی روبه‌رو هستیم؟

همانطور که گفتیم این به شما بستگی دارد که کدام سفر را ترجیح دهید؛ یعنی نمی‌توان خیلی قاطع گفت که سفر بهاری بهتر است یا سفر زمستانی. ممکن است سفر بهاری از نظر یک نفر عالی باشد در‌ صورتی که فرد دیگری فقط سفر زمستانی را ترجیح بدهد.

با اینکه هر دو نوع سفر طرفداران خود را دارند ولی تعداد سفرهای بهاری بیشتر است. البته تعطیلات عید نوروز، تعطیلات تابستانه مدارس و ادارات هم تاثیر زیادی دارند. 

یکی از اصلی‌ترین مشکلات سفر بهاری این است که تقریبا در بهار و تابستان هر کجا جز شهرهای جنوبی سفر کنید با جمعیت زیادی که مثل شما مسافر هستند روبه‌رو می‌شوید؛ به اصطلاح این دو فصل، فصل شلوغ (های سیزن) است. به طبع در فصل شلوغ هزینه‌های اجاره اقامتگاه و بلیت‌ها هم گران‌تر می‌شود و تازه باید از همه مکان‌ها هم در شلوغی دیدن کنید. 

مشکل اصلی در سفر زمستانی مخصوصا اگر به یک نقطه سرد سفر کنید پیدا کردن محل اقامت مناسب است. چون باید جایی را پیدا کنید که سیستم گرمایشی خوبی داشته باشد. هرچقدر هم که عاشق سرما باشید باز هم خوابیدن در جایی سرد اصلا لذت‌بخش نیست. 

 

پینورست؛ راهی مطمئن برای اجاره اقامتگاه در سفرهای زمستانی و بهاری

 

وب سایت اینترنتی پینورست به‌طور تخصصی در زمینه اجاره کوتاه مدت اقامتگاه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای اجاره اقامتگاه در شهر مورد نظرتان به این سایت سر بزنید و از بین اقامتگاه‌های گلچین شده اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنید. از ویلا چالوس و خانه روستایی ماسال گرفته تا آپارتمان مبله کیش و بوم گردی قشم.

شما اهل سفر زمستانی هستید یا اهل سفر بهاری؟

تمامی امکانات و قوانین مربوط به هر اقامتگاه به‌طور دقیق در صفحه اقامتگاه نوشته شده و شما می‌توانید با دیدن تصاویر و همچنین نظرات بقیه مهمان‌ها با اطمینان خاطر اقامتگاه مناسب خود را انتخاب کنید. 

مزیت اصلی پینورست این است که تیم پشتیبانی آن ۲۴ ساعته پاسخگوی شماست. هر زمان و لحظه‌ای که نیاز داشتید می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.