شهاب مرادی، شعار تهران شهری مهربان (+عکس)

مجموعه : گوناگون
شهاب مرادی، شعار تهران شهری مهربان (+عکس)
 
 
شهاب مرادی، شعار تهران شهری مهربان !
 
این جمله را حجه الاسلام شهاب مرادی حدود یک سال پیش در پستی در اینستاگرام نوشت و دغدغه مهربانی با پرندگان را با مخاطبان صفحه شخصی اش در میان گذاشت. 
 
«مردم یک شهر مهربان نیستند وقتی آسمان آن شهر پرنده کم دارد، پس باید برای آب و دانه آنها فکر ساده ای کرد.» 
 

این موضوع مورد استقبال مخاطبان و دیگر کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت و به طور مثال هشتگ #مهربونی_با_پرندگان، حالا بیش از ۶۵۰ پست دارد.      
 
چند ماه بعد که شهاب مرادی می شود رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، شعار «تهران؛ شهر مهربانی» را سرلوحه فعالیت خود و همکارانش قرار می دهد و در مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت ۳، هدیه ای با عنوان «بسته مهربانی» به این عوامل اهدا می کند که تا پیش از آن سابقه نداشته است: یک لانه کبوتر، ظرف آب و مقداری دانه.
 
 سیروس مقدم ، کارگردان کاربلد سینما و تلویزیون هم پیام مهربانی با پرندگان را به زیبایی و هنرمندی در کار بعدش اش می گنجاند و در سریال مدینه ، توجه مخاطب را به ریختن باقیمانده غذا پشت پنجره و … جلب می کند.
 
شاید این نکته برای افرادی که «فرهنگ سازی» را مدام شعار می دهند، درس آموز باشد که فرهنگ سازی بیش از آن که نیازمند پول و امکانات باشد به صداقت و هوشمندی نیاز دارد و مهم تر آن که وقتی دغدغه ای از دل برآید و واقعی باشد، لاجرم بر دلها می نشیند و همدلی و همراهی اهالی فرهنگ و هنر را هم در پی خواهد داشت.
 

شهاب مرادی، شعار تهران شهری مهربان (+عکس)