چطور در خانه هم شیک لباس بپوشیم؟

چطور در خانه هم شیک لباس بپوشیم؟

خانم‌های زیادی هستند که فقط برای مهمانی‌ها لباس‌های خوب می‌پوشند و به خودشان می‌رسند؛ غافل از اینکه خوب لباس پوشیدن در خانه هم جزو کارهایی است که نباید اهمیت آن را دست کم گرفت.

 

در این مقاله با تعدادی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لباس‌های خانگی که باید برای خوش‌پوشی هر چه بیشتر در کمدتان داشته باشید، آشنا می‌شوید. در عین حال به شما می‌گوییم چطور می‌توانید در خانه شیک‌تر از همیشه باشید.

 

چرا باید به لباس خانگی‌تان اهمیت بدهید؟

 

پوشیدن لباس خوب در خانه مزایای زیادی دارد:

خوب لباس پوشیدن در شرایطی که ممکن است کسی جز خودتان شما را نبیند یا نهایتا هیچ غریبه‌ای دور و برتان نباشد، یک تمرین ذهنی است برای اینکه مرتب یادآوری کند به خودتان اهمیت می‌دهید.

 

این روش به شما یادآوری می‌کند که همانقدر که زیبا ظاهر شدن در معرض عموم خوب است، زیبایی برای خودتان هم مهم است. به عبارت ساده‌‍‌تر در وهله اول این شما هستید که اهمیت دارید. همین احساس باعث می‌شود وضعیت خلق‌و‌خویتان بهبود پیدا کند و شادتر باشید.

 

خانم‌هایی که در خانه هم خوب لباس می‌پوشند، معمولا پیش نزدیکانی که در کنارشان زندگی می‌کنند هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. همسر یا فرزندان در حال دریافت این پیام هستند که من به خودم اهمیت می‌دهم. قاعده ساده این است که انسان‌ها به کسانی که به خودشان اهمیت می‌دهند، اهمیت می‌دهند.

 

داشتن پوشش زیبا در منزل شما را برای موقعیت‌های غیر منتظره آماده می‌کند. چنانچه هر کدام از دوستان یا اعضای خانواده به صورت غیر منتظره به شما سر بزنند، خیال‌تان راحت است که مرتب هستید و آراسته به نظر می‌رسید.

 

بین مدل‌ها بگردید

بر خلاف گذشته که لاین Line مخصوص تولید لباس‌های خانگی کمتر دیده می‌شد، این روزها دنیایی از جدیدترین ست لباس راحتی و خانگی زنانه در انواع فروشگاه‌ها دیده می‌شود، که نتیجه تولید و طراحی زیاد این محصولات است. بنابراین می‌توان به جرئت گفت برای هر سلیقه‌ای مدلی وجود دارد. به همین دلیل کافی است دست به کار شوید و برای پیدا کردن ست‌های لباس خانگی‌تان جست‌و‌جو کنید.

چطور در خانه هم شیک لباس بپوشیم؟

شومیز، تاپ و تی‌شرت

مثلث تاپ، تی‌شرت و شومیز را به خاطر داشته باشید. این مثلث یکی از ضروری‌ترین بخش‌های کشوی لباس‌های خانگی شماست که امکان ست کردن لباس‌های متعدد را می‌دهد.

 

بسته به حال و هوایتان می‌توانید سراغ یکی از این گزینه‌ها بروید. روزی که حوصله‌تان بیشتر است و دل‌تان یک تیپ نیمه‌رسمی زیبا برای داخل خانه می‌خواهد، سراغ شومیز بروید و روزی که کار بیشتری دارید و می‌خواهید اسپرت باشید، از تاپ استفاده کنید. تی‌شرت هم برای هر موقعیتی کاربرد دارد. مهم این است که با چه لباسی ست شود.

 

پیشنهاد ما این است که برای لباس‌های خانگی حتما سراغ پارچه‌هایی با الیاف طبیعی بروید تا با پوشیدن‌شان احساس راحتی بیشتری کنید. اگر به دوست دارید کمی حال و هوای جذاب‌تر به پوشش‌تان دهید از انتخاب لباس‌های کاملا ساده خودداری کنید. گاهی وجود یک بند متفاوت، چند دکمه زیبا یا حتی کمی زرق و برق باعث نشاط بیشتر روحیه‌تان می‌شود.

 

شلوار، شلوارک، دامن

مثلث دومی که باید به خاطر بسپارید، شلوار، شلوارک و دامن است. فرض کنید یک شومیز سفید ساده دارید و می‎‌خواهید با خرید شلوارک و شورتک لی زنانه از آن یک ست زیبا ایجاد کنید. پیشنهاد ما یک شلوارک جین آبی کم‌رنگ است که می‌تواند یک ست شیک تابستانه درست کند. همین شومیز را می‌توانید با شلوار طرح جین هم همراه کنید و از دوستان‌تان پذیرایی کنید.

 

در نهایت اضافه کردن یک دامن زیبا می‌تواند استایلی مناسب تمام فصول به شما دهد که برای هر شرایطی مناسب است. اگر هم خیلی طرفدار این لباس‌های نیستید پیراهن‌ها و لباس‌های سرهمی گزینه‌های پیشنهادی ما برای شما هستند.

 

لباس زیر راحت بپوشید

هیچ وقت در خانه سراغ پوشیدن لباس‌زیرهای فانتزی یا تهیه شده از الیاف مصنوعی نروید. پوشیدن لباس زیر نامناسب می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌هایی شود که مطمئنا دوست ندارید برای شما پیش بیایند. به همین دلیل به جای استفاده از سوتین فنر دار یا اسفنجی سراغ مدل‌های نخی راحت بروید و از شرتی استفاده کنید که نخی و راحت باشد.

 

رسیدگی به موها و ناخن‌ها

زیباترین لباس‌های خانگی را هم که به تن کنید، اگر وضعیت موها یا ناخن‌‌هایتان مناسب نباشد، شیک به نظر نمی‌رسید. به همین دلیل داشتن چند تل، گیره یا کش مو به همراه سوهان ناخن و لاک به شما کمک می‌کند زیباتر از همیشه باشید. اگر فرصت رسیدگی به ناخن‌هایتان را ندارید بهتر است آن‌ها را کوتاه نگه دارید.

 

چطور در خانه هم شیک لباس بپوشیم؟

 

آرایش ملایم داشته باشید

مرطوب نگه داشتن پوست با آبرسان‌ها و استفاده از یک ریمل ساده و رژ لب ملایم می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی بیشتر و آراستگی ظاهرتان داشته باشد. آبرسان در تمام طول روز پوست‌تان را شاداب نگه می‌دارد. ریمل حالت زیبایی به چشمان‌تان می‌دهد و رژ لب ملایم کمی رنگ به چهره‌تان خواهد داد.

نکته مهم: قبل از غذا خوردن رژ لب‌تان را پاک کنید یا تنها از رژ لب‌های گیاهی استفاده کنید.

 

عطر انتخاب خوبی است؟

اینکه بوی خوب بدهید می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی روحیه‌تان داشته باشد. اولین قدم برای خوش‌بو بودن این است که از مام رولت ضد تعریقی استفاده کنید که بوی ملایمی دارد. بعد می‌توانید با استفاده از بادی باتر یا بادی اسپلشی که عطر دلخواه‌تان را دارد، بدن خود را مرطوب و خوش‌بو کنید. استفاده از عطر موردی ندارد؛ اما اگر ترجیح می‌دهید عطرتان را برای موقعیت‌های ضروری‌تری نگه دارید، بهتر است از بادی اسپلش، بادی باتر یا لوسیون بدن معطر استفاده کنید.

 

کفش یا روفرشی؟

واقعیت این است که شیک پوشی در خانه به معنی این نیست که خودتان را به دردسر بیندازید. خانه شاید تنها جایی در دنیا باشد که بتوانید خودتان باشید. به همین دلیل پوشیدن کفش یا صندل‌های پاشنه بلند را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم؛ مگر اینکه بخواهید جلوی مهمان‌تان این کار را انجام دهید. در عوض از به اصلاح دم‌پایی روفرشی یا روفرشی پارچه‌ای راحت استفاده کنید که کف آن به هیچ وجه لغزنده نباشد.

 

اصل مهم هماهنگی

خیلی وقت‌ها ممکن است بلوز یا شلوار ببینید و از آن خوش‌تان بیاید؛ اما همیشه به خاطر داشته باشید که بهتر است گزینه‎هایی را انتخاب کنید که سه ویژگی زیر را داشته باشند:

 

به سایر لباس‌های خانگی‌تان بیایند؛ چه از نظر رنگ و چه از نظر مدل.

با توجه به تناژ رنگ پوست‌تان انتخاب شده باشند.

به فرم بدن‌تان بیایند و شما را زیباتر نشان دهند.