صد صنعت افتخاری در تولید ملی کشور

مجموعه : مجله خبری
صد صنعت  افتخاری در تولید ملی کشور

در مصاحبه ای با ریاست محترم شرکت تولیدی صد صنعت، جناب آقای دکتر دادگر دوست، سوالاتی در ارتباط با تولیدات داخلی این شرکت و تاریخچه شکل گیری صد صنعت، با ایشان در میان گذاشته ایم. مفتخریم، که شما را در جریان پاسخ های ایشان، به عنوان اولین تولید کننده استاندارد دستگاه های سنگبری، قرار دهیم.

 

جناب آقای دکتر دادگر دوست، ممنون می شویم، در ارتباط با تاریخچه شکل گیری صد صنعت، توضیحات لازم را بفرمایید.

حتما، با کمال میل، شرکت تولیدی صد صنعت، فعالیت خود را در زمینه تولید دستگاه های سنگبری، از سال 1380 آغاز کرده است. پیش زمینه شروع این فعالیت از سال 1378 بوده است. در آن سال ها شرکت، یکسری از قطعات مورد نیاز خود را، از شرکت های ایتالیایی تهیه می کرده است. از جمله این شرکت ها، شرکت MEP  ایتالیا، شرکت آمادا و .. می باشند. این قطعات و ارسال آنها از ایتالیا به ایران، عامل اصلی برقراری ارتباط بین این دو کشور، در آن سال ها، می باشد.

 

ارتباط با شرکت های خارجی نام برده شده و آشنایی با نیروهای جدید در ایتالیا، امکان تاسیس شرکت در ایتالیا را برای ما، فراهم ساخت. با تاسیس شرکت در آنجا و پایه گزاری یک سوله در ایتالیا، تاسیس شرکت در ایران و پایه گزاری کارخانه مربوطه هم، شکل گرفت.

 

در ابتدا، قطعات مورد نظر شرکت های ایتالیایی به ایران سفارش داده می شد و بعد از ساخت به ایتالیا ارسال می گشت. اما، با شرکت صد صنعت در نمایشگاه های متعدد و آشنایی شرکت با مشتریان مختلف و نیازهای آنها، خط کاری و تولیدی شرکت، دستخوش تحولاتی گشت.

 

با درخواست یکی از بازدید کننده های عرب، در نمایشگاه عربستان، در ارتباط با تولید دستگاه سنگبری توسط شرکت صد صنعت، تولیدات شرکت، با تحولاتی مواجه گشت. شرکت تولیدی صد صنعت، با کمک شرکای خود در ایتالیا و نیروهای کاری شرکت، موفق به یافت نمونه دستگاه درخواست شده و ارسال آن به ایران، برای بررسی های لازم، گشت. با بررسی های لازم، امکان ساخت نمونه مشابه، برای شرکت مهیا شد و برای اولین با، 1000 و چندی دستگاه سنگبری، توسط شرکت تولید و به عربستان فرستاده شد. این رخداد، زمینه تولید دستگاه سنگبری، برای شرکت صد صنعت، محسوب می شود.

 

بنابراین، دستگاه سنگبری در ایرات تولید و به ایتالیا فرستاده می شد و از آنجا به اقصا نقاط دنیا، از جمله، برزیل، عربستان، کانادا و سایر کشورها، ارسال و فروخته می شد.

 

همان طور که در هر کسب و کار دیگری، شاهد تحولاتی در طی سال ها فعالیت آنها می باشم، در ارتباط با شرکت تولیدی صد صنعت نیز، شاهد این تغییرات بوده ایم. با تغییر در شرکا و نیروهای کاری شرکت، تمرکز فروش شرکت، روی بازار داخل قرار گرفت. شرکت تولیدی صد صنعت، در زمینه جا انداختن نام برند و موارد استفاده از دستگاه سنگبری، تلاش و زحمت فراوان کشیده است. چرا که افراد، نیاز خود را، با استفاده از کاشی برهای دستی و یا سنگ فرز دستی، رفع می کردند و پیش می بردند.

 

برای جذب مشتریان در استفاده از دستگاه سنگبری؛ نیاز به آشنایی با فابلیت های آن و اعتماد به بازخورد مثبت استفاده از دستگاه، داشتند. بالا رفتن قیمت سنگ و ارزش مند شدن پرت سنگ نیز، از عواملی بود، که در استقبال مردم در خرید و استفاده از دستگاه سنگبری، نقش به سزایی داشته است.

 

در روند کاری مجموعه، تعدادی از کارکنان شرکت، به جرگه تولید کنندگان در زمینه دستگاه سنگبری، به عنوان رقیب برای شرکت، وارد عرصه کار شدند. اما، شرکت تولیدی صد صنعت، به دلیل داشتن اسم شناخته شده، اعتبار مجموعه و اول بودن آن در زمینه تولید دستگاه سنگبری، همیشه یکه تاز بوده و خواهد بود.

 

لازم به ذکر است، تمامی قطعات مورد نیاز در ساخت محصولات صد صنعت، در خود شرکت و یا در شرکت های زیر مجموعه شرکت، تولید و در اختیار شرکت صد صنعت، برای مصرف، قرار می گیرند.

 

در نتیجه هزینه تمام شده و قیمت دستگاه برش سنگ صد صنعت بسیار مناسب تر از رقبا می باشد. هم چنین، به دلیل کنترل صفر تا صد تولید دستگاه و قطعات مصرفی، خدمات از فروش جامعی در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

 

صد صنعت  افتخاری در تولید ملی کشور

چه فعالیت ها و خدماتی در این مجموعه انجام می پذیرد؟

 تولید دستگاه های سنگبری، دستگاه های سنگبری کارگاهی و به طور کلی فعالیت های مرتبط با سنگ، از جمله خدمات شرکت می باشد. تولید دستگاه های اره نواری نیز از جمله دیگر تولیدات شرکت محسوب می شود. شرکت لاوین کو به طور اختصاصی دستگاه های اره نواری و جدول بر و دستگاه والس را تولید می کند. شرکت تولیدی صد صنعت نیز، تمرکز تولید خود را روی دستگاه های سنگبری، گذاشته است. این تقسیم کار، به منظور سرویس دهی هر چه بهتر به مشتری و گسترش خط تولید مجموعه، صورت گرفته است.

 

تولید دستگاه های سنگبری صد صنعت، در دو گروه، جای می گیرند :

دستگاه سنگبری قابل حمل

دستگاه سنگبری کارگاهی

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، تولید دستگاه ها، از جمله دستگاه سنگبری قابل حمل، همه در خود مجموعه انجام می پذیرد. این شاخصه، از مزیت های بارز شرکت صد صنعت، محسوب می شود. چرا که قیمت دستگاه سنگبری سیار و خدمات پس از فروش آن را، در مقایسه با رقبا، قابل تامل کرده است. دستگاه های سنگبری قابل حمل با نام دستگاه سنگبری سیاز نیز، در بازار شناخته شده اند.

 

دستگاه سنگبری کارخانه، برای استفاده در کارگاه ها و کارخانه ها، برای برش سنگ های سنگین، با صخامت بالا، مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت عمده دستگاه سنگبری کارگاهی با دستگاه سنگبری قابل حمل در کیفیت، دقت، استحکام و نوع کارایی مورد توجه مشتری، می باشد.

 

دستگاه های صد صنعت، چه استانداردهایی را به خود اختصاص می دهند؟

شرکت صد صنعت، استاندارد داخلی سازمان استاندارد ملی، استانداردCE  اروپا، استاندارد ISO 9001، ISO 14001 و ISO 18001 را به خود اختصاص داده است.

استاندارد ملی به طور ماهیانه یک دستگاه را پلمپ کرده و شرایط ساخت، متریال به کار رفته و تمامی موارد قابل توجه دیگر را مورد بررسی قرار می دهد. استاندارد ISO 9001، سیستم مدیریت کیفیت را بررسی و مورد توجه قرار می دهد. استانداردهای ISO 14001 , 18001، بحث ایمنی حین کار، آلایندگی و زیست محیطی را مورد توجه قرار می دهند.

استاندارد CE، تمامی شرایط ورود به اتحادیه اروپا را در خود گنجانده، که خوشبختانه، شرکت تولیدی صد صنعت، موفق به کسب آن شده است.

 

صد صنعت  افتخاری در تولید ملی کشور

از بارزترین تمایزات شرکت صد صنعت، با دیگر تولید کننده ها، چه مواردی است؟

به طور قطع می توان گفت، تمام مراکز فنی حرفه ای، تولیدی، صنعتی، دولتی، و شرکت ها و مجموعه های بزرگ، دستگاه های تولید شده در شرکت صد صنعت را، مورد استفاده قرار داده اند. قابل ذکر است، شرکت هایی که فعالیت آنها مرتبط با دستگاه تولید شده در شرکت می باشد، گاهی تعداد کثیری از دستگاه های سنگبری صد صنعت را، در مجموعه خود موجود دارند.

استفاده این دسته از مشاغل، از دستگاه های تولیدی شرکت، اعتبار و اطمینان حاصل شده از دستگاه ها را، نشان می دهد. هم چنین کار با شرکت MEP ایتالیا، به عنوان یکی از بنام ترین شرکت های اروپا، از افتخارات مجموعه صد صنعت، محسوب می شود. از دیگر تمایزات شرکت با دیگر تولید کننده ها، قابلیت تولید انبوه، تولید قطعات مورد نیاز در مجموعه و خدمات رسانی وسیع شرکت به مشتریان، می باشد.