طبیعت فوق العاده روستای فیلبند!

طبیعت فوق العاده روستای فیلبند!

فیلبند از جمله قشنگ­ترین روستاهای ایران است که در ارتفاعات خوش منظره واقع شده است. روستای فیلبند به طرز حیرت آور و دیدنی است، و نمایی آرامش بخش از ابر­ها عرضه میکند که شور و شوق زیادی به شما منتقل و به نوعی روح شما را زنده میکند و با طراوت و نشاطی که بر آن حاکم است خمودگی دنیای ماشینی را از شما دور خواهد کرد.

 

در این متن قصد شرح دادن چگونگی سفر با تور طبیعت گردی و استفاده بهتر از امکانات فیلبند را شرح دهیم تا در طول سفر خود به این روستا فقط مشغول لذت بردن و انرژی گرفتن بلشید تا سردرگمی که ممکن است به علت عدم آشنایی مناسب به وجود بیاید و به توضیج مسائلی مثل رزو هتل یا زیبایی­ها و مکان­های دیدنی تا مناسب­ترین زمان سفر همچنین مسیرهای دسترسی به فیلبند خواهیم پرداخت، لطفا تا انتها ما را دنبال کنید.

 

روستای فیلبند یکی از مشهورترین مکان­های دیدنی است که از نقاط مختلف ایران همه ساله آن را به عنوان مقصد گردشگری برای لذت بردن به آنجا سفر میکنند.

طبیعت فوق العاده روستای فیلبند!

روستای فیلبند کجاست؟   

روستای فیلبند که چند وقتی میان اماکن گردشی طرفدار پیدا کرده و مطرح شده است در دهستان خوشرود، شهرستان بابل واقع است. عده­ای از بومی­های این ناحیه در فصل­های گرم به این منطقه میروند و از هوای خنک آن استفاده میکنند.

 

هر چند در فصول سرد این منطقه کم جمعیت میشود و افرادی کمتری از بومیان در فیلبند میمانند. از جذابیت­های این روستا آن لحظات نابی است که فیلبند در ابر­ها و مه غلیظ غرق میشود و منظره­ای بی نظیر را سخاوتمندانه به چشم همگان میاورد. همین نکته­ی شگفت­انگیز بسیاری از توریست­ها را برای لمس کردن این حس فوق العاده­ی گذر ابرها از کنار پاهایشان به فیلبند میکشاند.

 

از طرف دیگر در نزدیکی این روستا­ هم روستایی به اسم سنگ چال جای دارد. جاده­ی این روستا هم هنگامی که مه پایین میاید پر از منظره­های نادر و دیدنی میشود.

 

به شما پیشنهاد میکنیم مسافرت به این مکان زیبا از شمال کشورمان را حتما در برنامه­هایتان قرار دهید و حتما آنقدر زیبایی قافل­گیر کننده­ای برایتان خواهد داشت که حتما پشیمان نخواهید شد.

 

روستای فیلبند در بهار و تابستان به نحوی مملو از مسافر میشود و تور یک روزه زیادی در اینجا برگزار میشود که پیدا کردن محلی برای اقامت در آنجا اگر غیر ممکن نباشد بسیار سخت است و به اضافه روستای فیلبند دارای مکان اقامت مثل هتل یا مسافرخانه نیست که کار را دشوار میکند. اما اگر یک عاشق طبیعت و به دنبال تجربه­های ماجراجویانه­تر هستید و امکان کنار آمدن با شرایطی را دارید ما چند راه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

برای شما امکان دارد که با کرایه کردن منازل بومی­های روستا یا ویلای محلی­ها شب را در روستا بگزرانید. چون عده­ای از بومیان با توجه به مراجعان بسیار و نبود امکانات اقامتی دیگر برای اینکه گردشگری در روستایشان رونق هر چه بیشتر بگیرد و از منافع آن بهره مند شوند منازل خود را آماده اسکان مسافرکرده و اجاره میدهند. که همانطور میدانید هزینه اجاره این منازل به علت محل ویژه­ای که دارند بسیار گران­تر است. با این حال کمپ زدن در این روستا در ماه­های گرم هم امکان پذیر است. اما به هر حال در هر زمانی هوای شب روستای فیلبند بسیار سرد است.

 

آژانس هواپیمایی آرامش سفر یکی از اجرا کننده های سفر به فیلبند میباشد.روستای فیلبند با وجود سختی دسترسی آب لوله کشی دارد و منازل و ویلاهایش تجهیزات قابل قبولی دارند. در بخشی از روستا هم محلی به نام تکیه غرب موجود است که جهت استفاده­های مختلفی مثل توالت رفتن، کرایه اتاق به کار میاید. هر چند گاهی مخصوصا در فصول گرم به علت استقبال مسافران دچار فشار کم آب و گاهی با قطع آب مواجه بشوید. البته توصیه میکنیم که در مقاله­های مربوز به غذاهای مازندرانی، با لذیذ غذاهای این استان آشنایی بیابید. و اگر راهتان به فیلبند افتاد انتخاب خود را بدانید.

 

راه­های دسترسی به فیلبند

خوب برای رسیدن به فیلبند احتیاج به آگاهی از راحت­ترین راه­های رسیدن به فیلبند دارید. یکی از بهترین مسیر­ها برای رسیدن به این روستا استفاده از قطار است که با این وسیله میتوانید بیشتر راه را با قطار طی کنید.

 

اگر با خودروی شخصی قصد رسیدن به این روستا را دارید ابتدا به جاده هراز بعد از 140 کیلومتر که طی کردید از جاده­ی فرعی به سمت روستای فیلبند بروید. فیلبند 86 کیلومتری بابل و 56 کیلومتری آمل میباشد. البته وضعیت این جاده چندان مطلوب نیست و بیشتر از 30 کیلومتر طول ندارد.