طراحی آسانسور خانگی

مجموعه : مجله خبری
طراحی آسانسور خانگی

کابین آسانسور از جمله مواردی است که می‌توان با توجه به سلیقه و نیازهایتان آن را انتخاب کنید. کابین آسانسور ارزش کل پروژه را تعیین می‌کند و از اهمیت بالایی برخوردار است. چه اقداماتی را می‌توان برای طراحی داخل کابین آسانسور انجام داد؟ در لیست زیر به مواردی اشاره کرده‌ایم که تعدادی از آن‌ها را می‌توانید به سلیقۀ خود تغییر دهید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نصب آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصاب آسانسور در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.

 

از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

محتویات درونی هر کابین شامل موارد زیر می‌شود:

کف

دیواره‌ها

سقف

درب ورودی

پنل کاربری

تلفن

دستگیره

روشنایی

 

کف آسانسور:

ممکن است به اهمیت کف آسانسور پی نبرده باشید اما دقت کنید که کف می‌تواند در هماهنگی کامل با سایر اجزای آسانسور باشد و به جذابیت کابین بیفزاید. کف وزن افراد و وسایل را تحمل می‌کند و دیواره‌ها روی آن می نشینند. هم چنین درب آسانسور با استفاده از درگاه چوبی به آن متصل می‌شود.

 

معمولاً کف آسانسور به صورت خام از دست تولیدکننده به مصرف کننده می‌رسد تا فرد بتوانند با سلیقۀ خود آن را طراحی کند. درگاه چوبی آسانسور معمولاً هماهنگ با دیواره‌ها است و سه چهارم اینچ از سطح بالاتر قرار می‌گیرد. برای پوشاندن کف می‌تواند از کف‌پوش‌های چوبی، سرامیک و کاشی استفاده کرد.

 

در نظر داشته باشید که وزن کف‌پوش می‌تواند بر عملکرد آسانسور تاثیر بگذارد پس قبل از هر اقدامی، تولید کننده را در جریان تصمیم‌های خود قرار دهید تا ساخت کابین با پوشش کف مغایرت نداشته باشد و آسانسور بتواند به درستی عمل کند.

 

سقف و دیواره‌های آسانسور:

از آنجایی که سقف و دیواره‌ها بیشترین سطح را در آسانسور تشکیل می‌دهند، توجه به آن‌ها ضروری است. از دیواره‌هایی با رنگ‌های مختلف می‌توان استفاده کرد و به آن تنوع بخشید. شما می‌توانید از پنل‌هایی با رنگ و جنس‌های مختلف استفاده کنید.

 

مثلاً دیواره‌هایی از تخته چندلا ساده و یا طرحدار، پنل‌های وینری، توکار و یا برجسته، با انواع مختلف چوب در دسترس هستند و حتی می‌توانید مدل‌های دیگری را نیز سفارش دهید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای جذاب ساختن اتاقک و دیواره‌ها انجام دهید، استفاده از قاب عکس، برجسته ساختن و اضافه کردن بافت‌های مختلف است. در صورت تمایل می‌توانید از دیواره‌های استیل و شیشه‌ای نیز استفاده کنید. 

طراحی آسانسور خانگی

درب و ورودی آسانسور:

ممکن است آسانسور درها و ورودی‌های متعدد داشته باشد. قیمت نهایی آسانسور به تعداد درهای آن بستگی دارد زیرا قیمت درها با توجه به جنسشان متفاوت است و هم چنین دارای اپراتور برای باز و بسته کردن هستند. انواع مختلفی از در می‌توانند روی آسانسور سوار شوند. در ابتدا باید تفاوت درب و ورودی را بدانیم. اگر درب از یک پنل محکم تشکیل شده باشد، آسانسور در دار است در غیر این صورت تنها یک ورودی دارد. بیشتر تولید کنندگان از درب‌های آکاردئونی استفاده می‌کنند.

 

سایر انتخاب‌های شما می‌تواند شامل درب‌های باشد که به یک طرف یا طرفین جمع می‌شوند. ورودی‌های تاشو را می‌توانید در فیلم‌های قدیمی ببینید. به استثنای این نوع از درها، سایر آن‌ها با استفاده از برق کار می‌کنند و باز و بسته می‌شوند. جریان برق باعث می‌شود که درب‌ها هنگام ورود و یا خروج باز و بسته شوند.

 

هم چنین یک سوئیچ در بیرون از آسانسور تعبیه شده و از باز و بسته شدن در هنگامی که در مکان مناسب قرار نگرفته‌اند، جلوگیری می‌کند. در برخی از آسانسورها از یک وسیلۀ ایمنی استفاده می‌شود که مشابه آن در درب‌های گاراژ استفاده می‌شود. این سنسور هنگامی که افراد هنوز در کابین قرار نگرفته‌اند، فعال می‌شود و از حرکت آسانسور جلوگیری می‌کند. 

 

پنل کاربری یا شستی آسانسور:

شما با استفاده از پنل می‌توانید مشخص کنید که می‌خواهید به کدام طبقه بروید. این پنل‌ها دارای دکمۀ طبقات، دکمه ایست اورژانسی، دکمۀ آلارم و صفحۀ مشخص کنندۀ طبقه هستند.

 

جنس پنل‌ها معمولاً استیل و دکمه‌های متعددی روی آن قرار گرفته است. درون صفحۀ مشخص کننده ال ای دی قرمز وجود دارد و به صورت عدد و یا حروف، طبقات را نشان می‌دهد. درون پنل می‌توان از تلفن نیز استفاده کرد. پنل‌ها می‌تواند با توجه به نیازهای شما، طراحی‌های متفاوتی داشته باشند.

 

مثلاً می‌توان از پنل‌های اضافی در قسمت‌های دیگر کابین استفاده کرد تا دسترسی به آن‌ها آسان باشد، استفاده از ریموت کنترل، قفل کردن دکمه‌های مربوط به برخی از طبقات، استفاده از کارت خوان یا کنترل بیومتریک. سایز و شکل پنل نیز می‌تواند متفاوت باشد و انتخاب‌های مختلفی داشته باشید.

طراحی آسانسور خانگی

سیستم تلفن:

تعبیۀ تلفن در آسانسور می‌تواند باعث افزودن امنیت بیشتر شود و باعث شود که در مواقع ضروری مانند قطعی برق، راحت‌تر کمک بگیرید. می‌توانید از جعبه‌های تلفن بهره بگیرید. این جعبه‌ها در مواقع حفره‌هایی درون دیوارۀ آسانسور هستند که درون آن‌ها تلفن قرار گرفته است. همچنین پنل‌ها می‌توانند خود دارای تلفن باشند.

 

دستگیره درون کابین‌ها:

انواع مختلفی از دستگیر‌ه‌ها در جنس‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد که درون کابین نصب می‌شوند و می‌توانید با گرفتن ‌آن‌ها، از افتادن جلوگیری کنید.

 

روشنایی درون کابین:

روشنایی درون کابین‌ها به طور اتومات زمان‌هایی فعال می‌شوند که آسانسور در حال حرکت است. لامپ‌های درون آسانسور هنگام حرکت آن روشن می‌مانند و وقتی که کسی درون آسانسور نیست بعد از مدتی خاموش می‌شوند. یک لامپ 24 ولتی با مدار مستقل و کلیدی که درون پنل تعبیه شده است، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. می‌توانید به صورت متقارن از دو ال ای دی در دو طرف اتاقک استفاده کنید. یک منبع 120 ولتی می‌تواند روشنایی لامپ‌ها را برای ساعاتی تامین کند.

برچسب‌ها: