طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی خوشمزه با ذرت خام به سبک خیابانی

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی خوشمزه با ذرت خام به سبک خیابانی

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی خوشمزه با ذرت خام به سبک خیابانی

ذرت مکزیکی یکی از میان وعده های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در جهان است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتش متعلق به کشور مکزیک می باشد. ذرت مکزیکی با مواد و روش های بسیار متنوعی طبخ می شود.

 

ذرت شیرین ماندگاری بالایی دارد و همینطور می توانید در انواع سالاد ها و یا غذاهای سوپی و فست فودی نیز استفاده کنید. همینطور می توانید ذرت مکزیکی را به مدت طولانی در فریزر نگه داری کنید.

 

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ذرت مکزیکی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ذرت مکزیکی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. بنابراین در این پست همراه ما باشید برای دستور تهیه ذرت مکزیکی به سبک خیابانی.

 

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکی

 

ذرت ۱ قوطی

قارچ ۱۰۰ گرم

کره ۲ قاشق غذا خوری

پنیر پیتزا ۲ قاشق غذا خوری

سس سفید ۳ قاشق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه و آویشن به اندازه کافی

 

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله اول ذرت :

برای تهیه ذرت مکزیکی خانگی ابتدا در قابلمه ای کره را می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم آب شود و بعد ذرت را اضافه می کنیم. اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنید ذرت را ابتدا آبکشی کرده و بعد در قابلمه میریزیم و صبر می کنیم تا کمی نرم شود.

 

مرحله دوم قارچ :

سپس قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و خیلی سریع آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی کمی درشت خرد می کنیم و به ذرت اضافه می کنیم و حرارت را ملایم رو به کم می کنیم و پیاپی هم میزنیم و کمی آب لیمو ترش اضافه می کنیم تا رنگ قارچ ها تغییر نکند و درب قابلمه را می گذاریم و صبر می کنیم تا قارچ ها نیز کمی نرم شوند و بعداز ۵ دقیقه به آن سر می زنیم احتمال دارد قارچ ها آب انداخته باشند حرارت را بیشتر می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا آب قارچ ها تبخیر شود و بعد حرارت را کم می کنیم.

 

مرحله سوم اضافه کردن سس و پنیر پیتزا و ادویه ها :

سس مایونز را به همراه ادویه ها با هم ترکیب کرده و با کمی آب لیمو سس را باز کرده و سپس پنیر را به همراه سس مایونز به ذرت مکزیکی اضافه کنید. همه را با هم خوب همبزنید تا یکدست شود و همچنین پنیر آب شود. می توانید کالباس نیز به این ترکیب اضافه کنید و یا سیب زمینی سرخ کنید و در کنار ذرت مکزیکی سرو کنید.

 

نکات خوشمزه کننده در تهیه ذرت مکزیکی

می توانید درب قابلمه را بگذارید تا کمی مزه ها به خورد هم برود و سپس نوش جان کنید.

می توانید برای تندی بیشتر از فلفل قرمز و یا فلفل سفید هندی نیز استفاده کنید.

می توایند برای تزئین از گوجه گیلاسی و جعفری نیز استفاده کنید.

می توایند از قارچ های دکمه ای نیز در ذرت مکزیکی استفاده نمائید.

ذرت مکزیکی را معمولا گرم سرو می کنند ولی به دلخواه میتوانید سرد نیز سرو کنید.