طرز تهیه کره بادام زمینی

مجموعه : تغذیه مناسب
طرز تهیه کره بادام زمینی

کره بادام زمینی خانگی فوق العاده غلیظ و خامه ای است و طعمی شبیه بادام گرم و تازه برشته شده دارد. حالا که تفاوت این دو روغن را می دانم، دیگر دوست ندارم به فروشگاه بروم و کره بادام زمینی آماده بخرم. من همچنین مقداری دارچین، وانیل و شربت افرا را به کره بادام زمینی خانگی خود اضافه می کنم که طعم فوق العاده ای به آن می دهد. پس چرا چنین کار فوق العاده ای انجام ندهید. از شما هم دعوت می کنم این را در خانه درست کنید و از طعم بی نظیر کره بادام زمینی خانگی خود لذت ببرید. اما اگر توانایی خرید دستگاه کره گیر دارید به راحتی میتوانید کره بادام زمینی لذیذ درست کنید.

 

نکاتی برای تهیه کره بادام زمینی خانگی

هنگام تهیه کره بادام زمینی صبر و حوصله مهم است. در ابتدا ممکن است به نظر برسد که بادام کامل هرگز به کره بادام زمینی خامه ای تبدیل نمی شود، اما به زودی تبدیل می شود، پس تسلیم نشوید. ترفند دیگر این است که بادام خام بخرید و در فر خودتان تفت دهید. بادام های گرم راحت تر ورز می شوند و طعم بادام تازه بسیار بهتر از بادام بو داده ای است که خریداری می کنید. تفت دادن بادام در فر فقط 10 دقیقه طول می کشد و ارزش امتحان کردن را دارد.

 

بادام بو داده همان فواید و مواد مغذی بادام خام (پروتئین، فیبر، چربی های سالم و ویتامین ها) را دارد، اگرچه مقدار ویتامین ها کمی کمتر است

در بادام های «خام» که از فروشگاه ها می خرید، احتمالاً از گرما برای از بین بردن باکتری ها استفاده شده است و اکنون می توانید از گرمای فر برای تفت دادن آنها استفاده کنید. درست کردن کره بادام زمینی فوق العاده آسان است، البته برای تهیه آن به غذاساز یا مخلوط کن و کمی حوصله نیاز دارید.

 

من خودم کره بادام زمینی رو با غذاساز و مخلوط کن خانگی درست میکنم و خیلی ازش راضیم. مطمئناً، شاید یک مخلوط‌کن کار را چند دقیقه سریع‌تر کند (از دستکش برای فشار دادن بادام‌ها به تیغه‌ها استفاده کنید)، اما من نمی‌توانم تفاوتی در بافت یا طعم محصول نهایی تشخیص دهم.

 

روش مورد علاقه من برای استفاده و لذت بردن از کره بادام زمینی چیست؟ روی نان تست گندم کامل پهن کردم و با هر میوه ای که دوست دارم (تازه، یخ زده یا مربای توت) تزیین می کنم. همچنین می توانید کره بادام را روی نان های آماده مانند نان موز یا کلوچه بمالید. یا آن را در اسموتی های مختلف خود مخلوط کنید یا در ماست روزانه خود بریزید تا بتوانید پروتئین بیشتری وارد بدن خود کنید.

 

این کره بادام زمینی تازه برشته شده می تواند یک هدیه خانگی فوق العاده برای شما و عزیزانتان باشد. فقط یک روبان دور شیشه کره بادام زمینی خود بپیچید و آماده هدیه است. اگر این دستور پخت خانگی را دوست دارید، دستورهای دیگر من را امتحان کنید. همینطور اگر علاقه به ارده کنجد دارید با دستگاه ارده گیر میتوانید بهترین ارده کنجد را تهیه نمایید.

 

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

ابتدا پوست نازک 400 گرم بادام زمینی را جدا کنید.

سپس آن را بدون نمک یا با نصف قاشق غذاخوری نمک روی حرارت ملایم حدود 10-15 دقیقه تفت دهید.

 

وقتی رنگ قهوه ای کم رنگ شد در حالی که هنوز داغ است در آسیاب می ریزند.

نکته: مراقب باشید، بادام زمینی ها سریع می سوزند، باید مدام هم بزنید.

چند بار با آسیاب خرد و له کنید و دوباره با قاشق بادام ها را حرکت دهید. می توانید از مخلوط کن یا چرخ گوشت نیز استفاده کنید

دو بار آسیاب می شود تا خوب له شود و صاف و یکدست شود و داخل روغن بیفتد.

حدود 8 تا 10 دقیقه طول می کشد. فراموش نکنید که آسیاب را چندین بار خاموش کنید تا نسوزد.

سپس یک قاشق عسل اضافه کنید و کمی هم بزنید.

کره بادام زمینی خانگی خوشمزه ما آماده است. در ظرف دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نکته: بادام زمینی من کمی شور بود و کره آن بسیار خوشمزه بود. امیدوارم این کار را انجام دهید و صبحانه آن را با عسل بخورید. نسبت به بازار به صرفه تر و عالی تر است.

 

طرز تهیه کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی اولین بار در سال 1882 توسط مارسلوس گیلمور ادسون کانادایی تولید شد و بیش از 131 سال است که به محبوب ترین غذا در جهان به ویژه در آمریکا تبدیل شده است.

کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و بسیار خوشمزه است.

این محصول تغذیه ای را می توان با هر نوع غذایی از میوه و شکلات گرفته تا ژله و کرفس مصرف کرد.

کره بادام زمینی منبع عالی پروتئین است. میزان پروتئین موجود در این ماده غذایی به حدی است که می تواند نیاز روزانه بدن را برطرف کند. بنابراین با مصرف کره بادام زمینی پروتئین کافی در اختیار بدن خود قرار می دهید و در نتیجه از روند عضله سازی و افزایش توده عضلانی حمایت می کنید.

مصرف روزانه روغن بادام زمینی سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد.

با افزایش متابولیسم بدن باعث می شود چربی بیشتری سوزانده و به انرژی تبدیل شود.

انرژی روزانه را تامین می کند.

مقدار بالای چربی های تک غیراشباع و سایر مواد مغذی، کره بادام زمینی را به یکی از بهترین غذاها و میان وعده ها برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. بر اساس مطالعه ای که توسط Jacobson در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، مصرف 31 گرم آجیل یا کره بادام زمینی (حدود 2 قاشق غذاخوری) حداقل 5 روز در هفته می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 30 درصد کاهش دهد.

روغن بادام زمینی منبع ماده شیمیایی گیاهی رسوراترول است که اثر پیشگیرانه ای در برابر سرطان کولورکتال (روده) دارد.

به دلیل محتوای چربی و فیبر بالا، می تواند شما را برای مدت طولانی تری به عنوان میان وعده سیر نگه دارد.

اسیدهای چرب تک زنجیره ای و پروتئین موجود در کره بادام زمینی باعث می شود احساس سیری کنید.

 

طرز تهیه کره بادام زمینی

خوردن کره بادام زمینی با یا بدون نان تست برای صبحانه، ناهار یا همراه با سیب به عنوان میان وعده می تواند شما را از پرخوری جلوگیری کند.

کره بادام زمینی نسبت به سایر مغزها پروتئین بیشتری دارد و در کاهش وزن موثر است.

کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است و می تواند به تنظیم دمای بدن، سم زدایی بدن، تولید انرژی، تقویت استخوان ها و دندان ها و حمایت از سلامت سیستم عصبی کمک کند.

مصرف متوسط ​​کره بادام زمینی. بهترین مقدار کره بادام زمینی دو قاشق غذاخوری است.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

در حفظ پایدار قند خون و جلوگیری از افت ناگهانی آن موثر هستند.

افزایش هوش

بهبود سیستم ایمنی بدن

افزایش آرامش و خنکی

کاهش احتمال سنگ کیسه صفرا در مردان و امکان برداشتن کیسه صفرا در زنان.

خوردن یک واحد بادام زمینی (10 بادام زمینی) در هفته می تواند از سرطان روده بزرگ در زنان پیشگیری کند.

مصرف منظم کره بادام زمینی (حداقل 5 قاشق غذاخوری در هفته) ممکن است از دیابت نوع 2 در زنان جلوگیری کند.

مصرف پروتئین برای بدنسازان بسیار مهم است زیرا به ساخت و ترمیم فیبرهای عضلانی آنها کمک می کند و نقش مهمی در انتقال مواد مغذی به سراسر بدن دارد.

خوردن یک تا دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هر وعده غذایی توصیه می شود.

اگر در تلاش برای افزایش وزن هستید، توصیه می کنیم کره بادام زمینی مصرف کنید.

کره بادام زمینی علاوه بر سلامت قلب و کاهش کلسترول به ریکاوری عضلات پس از آسیب های مختلف کمک می کند.

کره بادام زمینی از نظر ویتامین ها و مواد معدنی بسیار غنی است که در حفظ سلامت افراد بسیار موثر است.

سرشار از پروتئین است و با ایجاد سیری کاذب به کاهش وزن کمک می کند

خوردن بادام زمینی همراه با نان تست، سیب و سایر غذاها از پرخوری جلوگیری می کند.

خواص کاهش وزن کره بادام زمینی یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید در کنار سایر روش های کاهش وزن از آن استفاده کنید.

کلسترول بد را کاهش می دهد و کلسترول خوب را افزایش می دهد.

این یک انرژی زا طبیعی است.

اگر به دنبال دستگاه کره گیر بادام زمینی یا دستگاه شالی کوب برنج به قیمت مناسب هستید میتوانید به گروه بتین مراجعه فرمایید.