عجیب ترین مجسمه های جهان + تصاویر

عجیب ترین مجسمه های جهان + تصاویر

اما بعضی از این مجسمه ها که شهرت پیدا کرده اند در نوع خود بسیار منحصر به فرد و عجیب و البته بحث برانگیز هستند.

 

 

هنرمندان زبردست و خوش ذوق در هر گوشه ای از این جهان پهناور، با ساخت یک تندیس نمادین، هنر خود را در معرض دید عموم قرار می دهند؛ طرح این مجسمه ها گاهی به دلیل یک اتفاق تاریخی بوده و یا به منظور به تصویر کشیدن یک نماد ملی در هر منطقه ای.

 

با ما همراه شوید تا شش تا از عجیب ترین مجسمه های جهان را به شما معرفی کنیم:

 

پوسانکا (فنلاند)

عجیب ترین مجسمه های جهان + تصاویر

نام این مجسمه عجیب «پوسانکا» است که در حقیقت این نام ترکیبی از دو کلمه خوک و اردک در زبان فنلاندی است. این مجسمه بزرگ که در فضای شهر «تورکو» نصب شده، ایده عجیب هنرمندی به نام «آلوار گولیشن» است که ادعا کرده این مجسمه عجیب و غریب نوعی انتقاد به فناوری های مدرن و ادای احترام به سنت های پیشرفته شهر است. ارتفاع این تندیس تلفیقی 8/4 متر است و با وجود ظاهر عجیبش به یکی از جاذبه های گردشگری فنلاند تبدیل شده است.

نوزاد غول پیکر (چین)

عجیب ترین مجسمه های جهان + تصاویر

«میگوئلین» نام این تندیس غول پیکر است که 4/6 متر بلندی دارد وعجیب تر اینجاست که مانند یک کودک نفس می کشد، پلک می زند و می خوابد! تندیس این کودک چشم آبی و خندان توسط یک کارگردان اسپانیایی به نام «ایزابل کویست» ساخته و برای اولین بار در سال 2010 میلادی در نمایشگاه بین المللی شهر «شانگهای» به نمایش گذاشته شد. هرچند که این نمایشگاه در اکتبر همان سال بسته شد اما این مجسمه از سال 2012 میلادی در مرکز موزه نمایشگاه های شانگهای قرار گرفته است.

مردی با ماهی (آمریکا)

عجیب ترین مجسمه های جهان + تصاویر

این که یک مجسمه بزرگ به شکل ماهی را در مقابل یک آکواریوم قرار دهند، بسیار منطقی به نظر می رسد اما تندیس مورد نظر ما که در شهر شیکاگو واقع شده، ماهی غول پیکری است که مردی آن را در آغوش گرفته است. این تندیس عجیب مقابل آکواریوم بزرگ «Shedd» واقع شده و دلیل طراحی آن، هنوز هم برای مخاطبان مورد سوال است. این مجسمه که 6/3 متر ارتفاع دارد، توسط هنرمند معاصر آلمانی به نام «استفان بالکنهول» ساخته شده و از سال 2001 میلادی به نمایش درآمده است.

مردی که از دیوار می گذرد (فرانسه)

عجیب ترین مجسمه های جهان + تصاویر

در یکی از خیابان های آرام و بی سر و صدای «مونتمار» در شهر پاریس، از دیدن مردی که تلاش می کند از دیوار بیرون بیاید متعجب خواهید شد. این تندیس به گونه ای است که از دور واقعی به نظر می رسد اما هر چه نزدیک تر می شوید، متوجه یک مجسمه برنزی خواهید شد که واقعیت ندارد. این مجسمه از داستان فرانسوی «مردی که می تواند در میان دیوارها حرکت کند» الهام گرفته شده و هنرمندی به نام «مارسل آیمه» طرح این مجسمه را از روی شخصیت این داستان که نیروی ماورای طبیعه دارد، برداشت کرده است.

حلق آویز (جمهوری چک)

عجیب ترین مجسمه های جهان + تصاویر

این مجسمه عجیب که در شهر پراگ واقع شده، ترس و وحشت زیادی را در دل رهگذرها ایجاد می کند، به طوری که بیشتر عابران وقتی که برای اولین بار آن را می بینند با پلیس تماس می گیرند و اعلام می کنند که مردی را حلق آویز کرده اند!

این مجسمه که نشان دهنده مردی است که در معرض سقوط است، در واقع مجسمه فایبرگلاسی با اندازه های واقعی است که از پیکر یک روانکاو مشهور ساخته شده؛ این مجسمه را هنرمند اهل چک به نام «دیوید کرنی» ساخته است.

 

دست بیابان (شیلی)

عجیب ترین مجسمه های جهان + تصاویر

در فاصله 75 کیلومتری از جنوب روستای «آناتوفاگاستا» و در میان بزرگراه بی آب و علف بیابان «آتاکاما»، یک مجسمه به شکل دست از زمین بیرون زده است که 11 متر ارتفاع دارد. طراحی این مجسمه عجیب که به «دست بیابان» شهرت یافته، به گونه ای است که تصور می کنید غولی بزرگ زیر توفان خاک اسیر شده و دستش را به بیرون آورده است. این مجسمه در اوایل دهه 80 میلادی توسط مجسمه ساز شیلیایی ساخته شده و البته مشابه این دست غول پیکر توسط همین هنرمند در شهری در اروگوئه نیز ساخته شده است.

 

خراسان