عوامل موثر بر قیمت پارکت

عوامل موثر بر قیمت پارکت

امروزه پارکت های چوبی و کفپوش های مدرن به دلیل تاثیر زیادی که در زیبایی دکوراسیون داخلی دارند طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. پس از انتخاب رنگ و طرح پارکت، قیمت آن از اهیمت بالایی برخوردار است.

ضخامت پارکت :
ضخامت پارکت تاثیر مستقیمی در قیمت آن دارد، هر چه قدر ضخامت پارکت چوبی بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. پارکت ها متناسب با کاربردی که دارند در ضخامت های متنوعی تولید می شوند‌. پارکت ها به عنوان عایق سرما و گرما عمل می کنند و پارکت های ضخیم تر عایق تر هستند.

متراژ پارکت :
پارکت ها عموماً به صورت متری به فروش میرسند و بر حسب مترمربع نیز تعیین می کنند. بنابراین هر چقدر که متراژ مورد نظر برای پارکت کردن بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود.

عوامل موثر بر قیمت پارکت

مقاومت پارکت :

یکی دیگر از عواملی که در قیمت پارکت ها تاثیر بسیار زیادی دارد مقاومت آن است. مقاومت پارکت در برابر عواملی مانند ضربه، حرارت، خط و خش و رطوبت سطح مقاومت پارکت را مشخص می کند، بنابراین پارکت ها را بر اساس میزان مقاومت آن ها دسته بندی می کنند و هرچقدر مقاومت و کیفیت پارکت بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. پارکت لمینت مقاومت بیشتری در برابر حوادث ذکر شده دارد و برای مکان های با رفت و آمد بسیار زیاد انتخاب خوبی است.

کف پوش های موجود در بازار در انواع ایرانی و خارجی هستند. این گستردگی تولید کننده های متفاوت در نهایت منجر به قیمت متفاوت می شود. ایرانی یا خارجی بودن کفپوش تضمینی بر با کیفیت بودن کفپوش نیست. تولید کنندگان داخلی نیز پارکت های با کیفیت و با قیمت مناسبی را تولید می کنند.

گارانتی پارکت :

گارانتی از دیگر عواملی است که تاثیر مستقیمی در قیمت پارکت چوبی دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه قدر مدت زمان گارانتی بیشتر باشد یعنی مقاومت و کیفیت کفپوش بالاتر است اما در مقابل قیمت بالاتری هم دارند.

جنس پارکت :
هنگام خرید پارکت فقط به زیبایی آن توجه نکنید، جنس آن از عوامل موثر در خرید پارکت است. هر چه قدر کیفیت پارکت بالاتر باشد طول عمر بیشتری دارد و می توان سال های زیادی بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کرد و بیشتر دوام می آورد. پارکت های بی کیفیت پس از مدتی مشکلاتی مانند تغییر شکل و خوردگی دارند، اما پارکت های با کیفیتی که از مواد مرغوب تشکیل شده اند از این مشکلات مصون اند‌. بنابراین اگر می خواهید پارکت را در مکان های پر رفت و آمد استفاده کنید باید به کیفیت آن اهمیت بیشتری دهید، زیرا پارکت در اثر رفت و آمد های زیاد تحت تاثیر قرار می گیرد و موجب فرسایش، خوردگی و تغییر شکل پارکت می شود.

دو بعدی و سه بعدی بودن پارکت :
امروزه پارکت ها به دو صورت دو بعدی و سه بعدی تولید می شوند و دیگر طرح ساده قدیم را ندارند. پارکت های دو بعدی و سه بعدی زیبایی منحصر به فردی دارند، به خصوص پارکت های سه بعدی که طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این پارکت ها می توانید در مکان های مختلف به خصوص مکان های عمومی استفاده کنید. پارکت های سه بعدی در طرح های متنوعی تولید می شوند که می توانید طرحی متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنید.

زیر سازی و نصب پارکت :
هزینه ای که برای پارکت پرداخت می کنید شامل هزینه ی نصب آن هم می شود، یعنی هزینه مواد مورد نیاز جهت نصب و اجرت نصب آن را شامل می شود. هزینه ی زیر سازی هم به عواملی مانند نوع پارکت، ضخامت و متراژ آن وابسته است.

بنابراین اگر نصب پارکت چوبی همراه با لاک زدن و ساب باشد هزینه ی بیشتری دارد. پس هر چه قدر مساحتی که می خواهید کفپوش کنید بیشتر باشد دستمزد نصب هم بیشتر می شود. کفپوش های پی وی سی نسبت به سایر کفپوش ها مقرون به صرفه تر هستند و دستمزد نصب کمتری دارند.

مجموعه مورفلور به عنوان بزرگترین تولید کننده پارکت در ایران، اعتماد و رضایت مشتریان خاص خود را جلب کرده است. شما عزیزان می توانید جهت سفارش انواع پارکت چوبی با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های 77083225 – 77801530 تماس گرفته و یا با مراجعه به سایت https://morfloor.ir اطلاعات لازم را کسب نمایید.