فروش سیم برق و کابل برق استاندارد در فروشگاه لاله زار

مجموعه : دانش و فناوری
فروش سیم برق و کابل برق استاندارد در فروشگاه لاله زار

مدارک موجود در سازمان ملی استاندارد نشان میدهند که استاندارد 607 مربوط است به سیم و کابلها با عایق pvc . پرونده های این محصولات را میتوانید از سایت isiri دانلود کنید و بخوانید. سیم و کابل برق تولید شده در ایران باید از استانداردهای سیم و کابل ایران پیروی کنند.

پرونده ها
مقررات عمومی را در پرونده 607-1 میتوانید بخوانید. در پرونده فوق، مقررات عمومی مربوط به سیم و کابلها با عایق پی وی سی دیده میشوند.

در پرونده 607-1 همچنین میتوانید آزمونها سیم و کابل با روکش pvc را ببینید و با روشهای آزمون بیشتر آشنا شوید. ولتاژسیم و کابلها در این استاندارد، 450/750 ولت است.

در پرونده 607-3 مشخصات سیمهای تک رشته مشخص شده اند با همان ولتاژ 450/750 ولت. این ولتاژ به معنی میزان ولتاژ قابل تحمل یک سیم با سیم کناری (450) و مجموعه سیمها با گراند(750) است.

 

این پرونده مربوط به سیمهای با سیمکشی نصب ثابت است. سیم و کابلها دو نوع نصب کلی دارند. ثابت و متحرک. در نصب ثابت، سیم ها داخللوله یا روی دیوار نصب میشوند و حرکتی ندارند. در سیمهای با نصب متحرک ، سیم و کابل، نصب شده، در حرکتند. مانند کابل آسانسور و کابل های تسمه نقاله.

پرونده 607-4 برای کابلها با نصب ثابت درست شده است. باید همینجا اشاره کنیم که سیم و کابل چه تفاوتی با هم دارند. اگر یک رشته هادی فلزی با جنس معمولا مس یا آلومینیوم داشته باشیم، و روکش روی آن بکشیم سیم درست کرده ایم. غیر از اگر رو همین روکش روکش دیگری بزنیم، کابل درست کرده ایم. اگر دو یا چند سیم را به هم بتابانیم و روی کل آنها غلاف ببندیم، بازهم یک کابل درست کرده ایم. این پرونده مربوط به کابلهای سبک است. کابلهای با ولتاژ 300/500 ولت.

پرونده 607-5 به کابل ها و بندهای قابل انعطاف مربوط میشود. کابلهایی که میتوان در نصب متحرک ا آنها استفاده کرد. هدف از تدوین استاندارد 607-5، تعیین ویژگیهای کابلهای قابل انعطاف با روکش pvc و ولتاژ 300/500 است.

کدهای مشخصه کابل و سیم در استاندرد 607 ایران دارای قالب ISIRI 607-XY است. رقم x مربوط به گروه اصلی و رقم y مربوط به صرف سیم و کابل است.

رقم 0 : برای سیم کشی نصب ثابت
01 : برای سیم های تک رشته
02 : برای سیم تک رشته ای با هادی قابل انعطاف
05 : برای سیم تک رشته ای با هادی تک مفتولی با دمای هفتاد درجه
رقم 06 برای سیم های تک رشته با عایق PVC و دمای هادی 70 درجه
رقم 07 : برای سیمهای تک رشته با هادی مفتولی و سیم کشی داخل ساختمانی و دمای هادی فلزی 105 درجه سانتیگراد
رقم 08 : برای سیم تک رشته با هادی منعطف برای سیم کشی داخل ساختمان و دمان هادی به میزان صدو پنج درجه سلسیوس
رقم 1 : برای کابل نصب ثابت
رقم 10 : برای کابل با روکش pvc و غیر قابل انعطاف و سبک
رقم 4 : برای بند منعطف با کاربرد سبک
رقم 41 : برای بند تخت منعطف با انعطاف پذیری بالا
رقم 42 : برای بند تخت منعطف دو تایی
رقم 43 : برای بند مربوط به زنجیر تزیینی مانند زنجیر لوستر
رقم 5 : برای کابل قابل انعطاف برا مصارف عمومی
رقم 52 : برای کابل منعطف سبک با روکش pvc
رقم 53 : برای کابل قابل انعطاف معمولی با غلافpvc
رقم 7 : برای کابل منعطف با مصرف خاص
رقم 71 : برای کابل بالابر و کابل اتصالات متحرک

در فروشگاه لاله زار میتوانید انواع سیم و کابل را ببینید و انتخاب کنید. فروش سیم و کابل از فروشگاه لاله زار چه مزایایی دارد؟ در این فروشگاه شما میتوانید مشخصات فنی کامل محصولات را ببینید. هر سیم یا کابل میتواند بیش از 30 پارامتر داشته باشد. در فروشگاه لاله زار ، این پارامترها را در متن نوشته اند تا شما بتوانید محصولات مختلف را انتخاب کنید.

 

همچنین در فروشگاه لاله زار میتوانید لیست قیمت سیم و کابل را نیز ببینید. لیست قیمت خراسان، لیست قیمت سیمیا، لیست قیمت کرمان و …. قیمت کابل آنتن را هم میتوانید ببینید.

معنای ولتاژ نامی U0/U را در بالا گفتیم. ولتاژ نامی همان ولتاژ اسمی است. U0 حد اکثر ولتاژ میان زمین و سیم است. U حداکثر ولتاژ میان سیمها در یک کابل است.

سیم و کابل برای سیم کشی نصب ثابت : سیم و کابلی که برای نصب ثابت در ساختمانهای مسکونی و اداری و تجاری استفاده میشوند و معمولا در لوله ها ثابت هستند.