لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021

با ما همراه باشید تا بیشتر با لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021  الست گروپ آشنا شوید.

 

مقدمه

کانادا را در حال حاضر می توان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به شمار آورد که سالانه افراد زیادی را با برنامه های مهاجرتی که ارائه می دهد به سوی خود جذب نموده و نیروهایی را که لازم دارد برای کشور خود جمع آوری می کند.

 

 یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور مهاجرت کاری است.

برای این منظور برنامه های مختلفی وجود دارند که پیش از همه می بایست اطلاعاتی راجع به لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021 alast group در اختیار داشته باشیم تا پس از آن بتوانیم در مورد برنامه ی مورد استفاده برای مهاجرت تصمیم بگیریم. اگر به دنبال یک آژانس مهاجرتی خوب هستید که کارهای مهاجرت خودتان را به آنها بسپارید پیشنهاد ما به شما الست گروپ یکی از قدیمی ترین و موفق ترین این موسسه ها است.

 

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021

دسته بندی شغل های مورد نیاز برای کانادا به چه صورت است؟

برای اینکه لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021 جامع و کامل باشد دولت کانادا هر ساله فهرستی را ارائه می دهد که در آن کلیه ی شغل های موجود را در یک دسته بندی پنجگانه قرار می دهد که آن را به نام National Occupational Classification یا همان NOC می شناسند. طبقه بندی ملی مشاغل که به صورت اختصاری ناک هم خوانده می شود نوعی دسته بندی برای شغل های موجود در کشور کانادا است که به وسیله ی عامل های مختلفی از جمله وظایف و  مسئولیت های شغلی، نوع کار، هدف از کار و سایر مواردی از این دست تقسیم بندی شده و در گروه هایی که از صفر شروع شده و سپس شامل A,B,C,D می شوند قرار می گیرند. این رده بندی به شرح زیر است:

شغل های دسته ی صفر

شغل های دسته ی A

شغل های دسته ی B

شغل های دسته ی C

شغل های دسته ی D

 

شغل های دسته ی صفر

 این دسته بالاترین دسته ی شغلی است که در بر گیرنده ی کلیه ی سطوح مدیریتی است. هر نوع مدیریتی از ارشد گرفته تا مدیریت بیزینس های نوپا یا خرد و کلان در این دسته قرار می گیرند.

 

شغل های دسته ی A

همه ی کارهایی که در این گروه از لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021 قرار می گیرند لازم است تا فرد برای آنها مدرک دانشگاهی معتبر ارائه دهد. از جمله ی این شغل ها می توان به انواع رشته های مهندسی، انواع گرایش های پزشکی، رشته های لازم برای معلمی و غیره اشاره کرد.

 

شغل های دسته ی B

در این دسته شغل هایی قرار می گیرند که کاملا تخصصی و فنی بوده و برای آنها یا لازم است فرد مدرک آکادمیک در اختیار داشته باشد یا دوره های مهارتی معتبر را به همراه مدرک دیپلم ارائه دهد. از جمله ی عناوین شغلی موجود در این دسته می توان به شغل های در حوزه ی تاسیسات، شف ها و سرآشپزها و غیره اشاره نمود.

 

مهارت های نوع C

در این دسته از لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021  شغل هایی وجود دارند که به تحصیلات آکادمیک یا دوره های مهارتی خاص احتیاج ندارند و تنها داشتن مدرک دیپلم و تحصیلات دبیرستانی برای آنها کافی است. عموما پیش از شروع کار یک دوره ی آموزشی برا این افراد برگزار شده و سپس می توانند کار را شروع کنند. برای مثال راننده ها، قصاب ها، گارسون ها و … در این دسته قرار می گیرند.

 

مهارت های نوع D

این دسته از شغل ها نه مدرک مخصوصی لازم دارند و نه آموزش منحصر فردی برای آنها احتیاج است. گاها در طی انجام کار آموزش هایی به فرد در مورد شغلش داده می شود. مثل کارگرها و یا افرادی که کارهای خدماتی یا نظافتی انجام می دهند.

 

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021

مشاغل در ارتباط با کامپیوتر و آی تی و نیز لیست مهندسی ها در کانادا

یکی از رشته های پولساز و پردرآمد موجود در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021 که در دسته ی A قرار می گیرد شغل های در زمینه ی کامپیوتر و آی تی است. برنامه نویس های کامپیوتری، طراحان وب و توسعه دهنده های آن، آنالیزورهای دیتابیس ها، توسعه دهندگان نرم افزارهای مختلف و مشاوران و آنالیزورهای آی تی از جمله ی مشاغل سطح A برای این گروه هستند. مدیر آی تی و کامپیوتر هم یکی از رشته هایی است که در دسته ی صفر قرار می گیرد و در مقابل تکنسین شبکه نیز از شغل های مورد نیاز در دسته ی B است.

 

یکی از بخش های مهم در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021 شغل های مهندسی هستند. از جمله ی این مشاغل می توان به مهندس عمران، صنایع، پروژه، مکانیک، کارشناس برای کنترل سطح کیفی، مهندس پروژه و … اشاره کرد.

 

لیست شغل های اداری و تولیدی و فنی در این کشور

یکی از محبوب ترین شغل ها در کشور کانادا مشاغل اداری هستند که از جمله ی آنها می توان به کارمندهای دفتری، کارمند هایی برای وارد کردن اطلاعات، دستیارهای حقوقی، داوطلب برای انجام خدمات مشتریان و … را نام برد.

 

برای پیشبرد و توسعه ی اقتصاد این کشور مشاغل فنی و تولیدی بسیار با اهمیت هستند. لذا در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021 برخی از این شغل ها به شرح مقابل هستند: جوشکار و کاربر تجهیزات آن، تکنسین و نیز کاربرهایی برای ادوات تولیدی، افرادی برای انجام کارهای مونتاژ، سوپروایزر بخش تولید، مکانیک خودرو و … .

 

لیست شغل های در ارتباط با تدارکات در کشور کانادا

در کنار شغل های رده ی بالا برخی شغل های معمولی و بدون نیاز به مدرک و یا تحصیلات خاصی  هم وجود دارند که از جمله ی آنها می توان به لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021 در زمینه ی تدارکات اشاره کرد. انواع راننده ها از ماشین های سنگین تا ماشین های سبک، مونتاژکاران، کارگران مشغول به کار در انبار، کارگران فعال در حوزه ی خدمات و … از جمله ی این مشاغل هستند.

 

نتیجه گیری

برای مهاجرت به کانادا از طریق کار مهمترین مسئله داشتن اطلاعات در مورد لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021 است. یکی از مرجع های معتبر که می توانید به وسیله ی آن این دست از اطلاعات را کسب کنید موسسه ی مهاجرتی الست گروپ است که در زمینه ی کاری خود بسیار خوب و حرفه ای عمل می کند و مهاجرت های موفق بسیاری را در کارنامه ی کاری خود دارد.