آیا مازراتی کواتروپورته دیزل میتواند در مقابل رقبایی چون پورشه و بامو قد علم کرده و گوی سبقت را از آنها برباید. اکنون ششمین نسل از کواتروپورته در اختیار ماست و بهتر از تمامی برادران بزرگتر خود ساخته شده است.
این اولین باری است که این خودرو به یک موتور دیزل مجهز میشود. توان مؤثر کواتروپورته 271 اسب بخار است که آن را مدیون موتور VM Motori V6 بوده که آلایندگیاش 163 گرم در هر کیلومتر است و باعث میشود از نظر قیمت این مازراتی یکی از بهترین انتخابها باشد.
با این وجود کواتروپورته تنها خودروی 4 درب با ابهتی نیست که میشناسیم. رقبای دیگر از برندهای مشهور هم هستند که نه تنها خودروهای لوکس به حساب میآیند بلکه مرز بین مدلهای کوپه و سالن را کمرنگتر کردهاند.
نکات موتوری
صدای زیبا و کم از کلیدیترین آیتمها در استفاده از چنین خودروهای دیزلی است. صدای بامو واقعاً دلنشین است ولی صدای پورشه به نظر خشن میآید. اما درباره مازراتی سیستم Active Sound آن باعث میشود صدای خروجی از اگزوز به حالت اسپرت باشد ولی از نظر صدای مکانیکی صدای خوشایندی ندارد.
هیچگاه مهندسی که در پشت شاسی پورشه پانامرا و کابین استثنایی آن قرار دارد را فراموش نکنید. حال تصور کنید این مهندسی با یک موتور دیزل 3 لیتری V6 ترکیب شود.
توان این خودرو 296 اسب بخار است. تا به نتیجه نرسیدهاید بگوییم رقیب بعدی کسی نیست جز بامو 640d Gran Coupe با تریم M Sport که او هم با قدرت 309 اسب بخار در تست ما حاضر است.
قرار است تعادل بین رانندگی راحت و هندلینگ تند و تیز آنها را بررسی کنیم. مازراتی به طور استاندارد از سیستم میرایی Skyhook بهره میبرد ولی پورشه به خریداران خود حق انتخاب داده است تا از بین سیستم PASM هزار و 116 یورویی و یا سیستم تعلیق گازی 2 هزار و 525 یورویی یکی را بر گزینند.
میتوانید سیستم VDC بامو را با قیمت هزار و 100 بورو نیز به این رقابت اضافه کنید یا اینکه آن را باید میله ضد پیچش به عنوان قسمتی از بسته Adaptive Drive 3 هزار و 400 یورویی ترکیب نمایید.