ماهیتابه خوب چی بخرم؟

ماهیتابه خوب چی بخرم؟

ماهیتابه از کاربردی ترین وسایل آشپزخانه می باشد، که با رده های قیمتی مختلف و طرح های ماهیتابه گود چینی ، وک ، گرانیتی و گریل به شکل برند ایرانی و خارجی در بین بهترین و پر طرفدار ترین کالاهای ارائه شده می باشد. بهترین ماهیتابه ها را می توانید از چدن گرفته تا فولاد ضد زنگ انتخاب و خریداری کنید. به شما پیشنهادمی کنیم که تاپایان مقاله “ماهیتابه خوب چی بخرم؟ ” با ما همراه باشید.

 

در زمان خیلی قبل تر اگر فردی این سوال را می پرسید که ماهیتابه خوب چی بخرم؟ به راحتی پاسخ سوال خود را میگرفت، چون متنوع بودن کالاها آن زمان به اندازه الان بالا نبود،  این روزها برگزیدن وخریداری یک ماهیتابه خوب در میان کالاهای عرضه شده در بازاربه یک امر پرچالش تبدیل شده است. علت آن هم  انواع گوناکون ماهیتابه های موجود و برند های سازنده ی آن ها می باشد که بعضی اوقات آشفتگی خریداران را به دنبال خواهد داشت.

 

ماهیتابه جهت پختن فهرستی غذاهای ایرانی و خارجی متنوع بطور دائم از آن استفاده می شود و تحت عنوان یکی از لوازم آشپزی ضروری درمیان هر آشپزخانه ای بکار گرفته میشود. هنگامی که شما تصمیم خرید ماهیتابه دارید بایستی قبل از هرچیزاین مورد را بررسی کنید که آیا این ماهیتابه جوابگوی خواسته های شما می باشد یا خیر؟ برای مثال در حالتی که میل فراوانی به مصرف غذاهای دریایی مثل ماهی داشته باشید، شما می بایست ماهیتابه های با قالب مستطیل شکل خرید کنید و یا جهت پخت گونه دیگری از غذا ممکن است به ماهیتابه ای به شکل دایره‌ای نیازمند باشید.

مورد حائز اهمیتی که دائما می بایست به خاطر بدارید این می باشد که در حین خرید ماهیتابه به اضافه ی در نظر داشتن جنس و مواردی که جلوتر بیان می کنیم، بایستی اصل بودن جنس آن را نیز مورد بررسی قراردید، چون که خریدن و بکارگیری ماهیتابه های جعلی می تواند زیان های فراوانی را به شما متحمل کند. درمقاله ماهیتابه  خوب چی بخرم؟ قصد داریم اطلاعات ضروری و مفیدی را در این حیطه در خدمت عزیزان بگذاریم.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تابه گریل

 

راهنمای خرید ماهیتابه خوب

میان مباحث قبلی ما در خصوص استاندارد هایی که در خصوص اینکه ماهیتابه ی خوب چی بخرم؟” بایستی به خاطر داشته باشید نکاتی رابیان کردیم وبه دنبال این بخش بیشتر تصمیم داریم شکل هایی از ماهیتابه های کیفیت داری را که قادرید خریداری کنید را در اختیار شما قراردهیم و به این شکل شما را در خریداری ماهیتابه مورد نیازتان کمک کنیم.

 

مطمئنا برایتان قبل از هرچیزاین پرسش مطرح شده است که چند نوع ماهیتابه داریم؟

ماهیتابه ها گونه های خیلی مختلفی دارند که عبارتند از: ماهیتابه های رژیمی ، چدنی روسی ، سرامیکی ، روحی ، دو طرفه ، استیل ، آتشی ، آهنی ، برقی و غیره که هر کدام از این ماهیتابه ها مبنی بر ساختار ویژه ی خود استفاده های ویژه ای خواهند داشت.

 

ماهیتابه های معمولی ازپرفروش ترین تابه ها می باشند که اکثر ما چندین تابه معمولی در آشپزخانه هایمان داریم که انها را درجهت پخت غذاهای متنوعی بکار میگیریم. این نوع ماهیتابه ها از مواد گوناگونی مانند گرانیت, تفلون, سرامیک و … تولید وبه بازار ارائه می شوند.

 

از سایرمدل های ماهیتابه مدل وافل می باشد که جهت پخت شیرینی های وافل با طراحی ویژه ای ساخته می شوند. نوع دیگر ماهیتابه های رژیمی می باشد که این نوع ماهیتابه ها دوطرفه می باشند و قادرید ازهردوسمت به غذای موردنظرتان حرارت بدهید و از خوبی های قابل اهمیت انها این می باشد که قادرهستید مواد غذایی را بدون احتیاج به روغن و تنها بوسیله ی بخار اب مورد پخت وپزقراردهید.

 

از شکل های پر بازدید ماهیتابه ها مدل وک می باشد که لبه های بلندی را دارا می باشد وهمچنین به ماهیتابه های ویژه ی غذاهای چینی مشهور می باشند این نوع تابه ها گودمانند می باشند ودارای لبه های بلندی هستند که از پخش شدن غذای درونشان جلوگیری می کنند.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید همزن برقی

انواع ماهیتابه در بازار

 

درمقاله ماهیتابه ی خوب چی بخرم؟” می خواهیم شما را با انواع ماهیتابه های موجود دربازار اشناکنیم.

ماهیتابه های چدن:اولین نوع ازماهیتابه ها ک درمقاله ی”ماهیتابه  خوب چی بخرم؟ ” رامورد بررسی قرار میدهیم ماهیتابه های چدن هستندکه از اساسی ترین خصوصیت های ماهیتابه چدن اصل، وزن سنگین آن می باشد و ممکن است همین سبب شود که در مواقعی افراد از خریداری همچین ماهیتابه ای منصرف شوند. به همین علت امروزه خیلی از تابه های شبیه به ماهیتابه چدن بکارمی گیرند. از نمونه های مشهور ماهیتابه چدنی میتوان به”وک” اشاره کرد که بیشتر درجهت پخت غذاهای چینی کاربرد دارد و به این شکل بایستی در خاطر داشته باشید که بکارگیری چنین ماهیتابه هایی برای کسانی که تصمیم درست کردن غذاهای رژیمی را دارند خیلی مناسب می باشد. بکارگیری این ماهیتابه ها به این شکل می باشد که شما گوشت ، سبزیجات و… را در حرارت بالا و در طول زمان کوتاه مورد پخت قرار می دهید.

 

سرامیکی: علت اختصاص سرامیکی به این ظروف این می باشد که آنها روکشی مشابه به سرامیک دارند. خصوصیت ضد چسبندگی این ظرف ها خیلی خوب میباشد، اما بایستی مواظب باشید که ته آن ها دچار خش نشوند. بطورمعمول ته ماهیتابه های سرامیکی دو رنگ سیاه یا سفید دار ند و باتوجه به اینکه رنگ سفید سریع لکه دار می شود و برای تمیز کردن لکه ها باید از سفید کننده ها استفاده کنید، خوب است که ماهیتابه هایی با ته رنگ تیره را خریداری کنید که لکه هادر آن کمتردیده شود.

 

ماهیتابه های رژیمی: بطورتقریبی می شود گفت تمام ماهیتابه های نچسب این قابلیت رادارند که تحت عنوان ماهیتابه رژیمی بکار گرفته شوند، ولی در اصل ماهیتابه های رژیمی دو درب قفل شونده دارند که این امکان را فراهم میسازد تا غذای مورد علاقه ی خود را از دو سمت موردحرارت دهی قراردهید. از طرفی دیگر ته دارای شیار این ماهیتابه ها به شما این اجازه را میدهد که با کمتردر تماس بودن غذا با کف ماهیتابه، امکان چسبیدن آن را کاهش بیابد. البته خوب است بدانید گونه ای از ماهیتابه های نچسب وجود دارند که اغلب درجهت پخت غذاهایی مثل استیک کاربرد دارند.

 

تابه های استیل: تابه های استیل درزمان قدیم خیلی جالب نبودند، ولی امروزه با روکش های متفاوتی که سبب نچسب بودن آنها می شود به آسانی قادر خواهید بود از ویژگی انتقال حرارت بالای آنها بهره مند شوید تا به این شکل غذای خوشمزه بپزید.

 

امیدواریم درمقالهماهیتابه ی خوب چی بخرم؟با بیان توضیحاتی درجهت خرید ماهیتابه باخصوصیات خوب برایتان مفید واقع شده باشیم. اگر برای خرید لوازم آشپزخانه سوالی داشتید می‌توانید با ورود به وب سایت https://foodotto.com/ سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.