متداول ترین انواع پیچ و مهره کدام اند؟

مجموعه : دانش و فناوری
متداول ترین انواع پیچ و مهره کدام اند؟

پیچ و مهره یکی از مهم‌ترین اجزا در پروژه‌های صنعتی و یا ساختمانی است. پیچ و مهره کاربرد فراوانی در صنعت دارد و در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر یک از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارد. در این مطلب با راهنمای خرید و استفاده از پیچ و مهره آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

 

انواع پیچ و مهره پرکاربرد برای جعبه ابزار خانگی

پیچ و مهره به منظور وصل کردن دو قطعه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورتی که پیچ‌هاینادرست در یک پروژه ساختمانی و یا صنعتی استفاده شود، ممکن است خسارات بیشماری به بار بیاورد. به همین خاطر تحقیققبل از خرید پیچ و مهره و شناخت انواع پیچمی‌تواند از اتفاقات ناگوار پیش رو جلوگیری کند. البته پیچ تنها برای ساخت و ساز استفاده نمی‌شود. پیچ‌ها برای مقاصد و با کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند که در ادامه با هر یک از انواع آن آشنا خواهید شد.

 

متداول ترین انواع پیچ و مهره کدام اند؟

پیچ خودکار

یکی از معروف‌ترین انواع پیچ است که به منظور وصل کردن اشیا روی دیوار استفاده می‌شود. انواع پیچ های خودکارPichstore.com/product-category/پیچ-و-مهره/پیچ-خودکار/به همراه رولپلاک برای نصب کردن اشیا استفاده می‌شوند. پیچ‌های خودکار ممکن است دارایرزوه‌های بزرگ و یا کوچک باشند و همچنین انتهای آن ممکن است نوک تیز و یا تخت باشد. این نوع پیچ از استیل ضد زنگ (استیل استنلس) ساخته شده است. در برخی موارد نیز از فلز روی برای روکش این پیچ‌ها استفاده می‌شود که به رنگ طلایی هستند. پیچ خودکار در مدل‌های مختلف دو سو، چهار سو، ستاره‌ای و شش گوش ساخته می‌شود.    

 

پیچ اتاقی

این مدل نیز یکی از پرکاربردترین انواع پیچ است که به نام های پیچ کلگیو یا پیچ گلی نیز می‌توانید آن را خریداری کنید. از این پیچ برای ایجاد اتصال روی بدنه‌های چوبی استفاده می‌شود. این محصول در ابتدای امر با هدف ساخت اتاقک‌های چوبی طراحی و تولید شده‌اند و به همین خاطر نام اتاقی به آن‌ها اطلاق شد. اما با گذشت زمان در موارد دیگری نیز کاربرد پیدا کردند. این پیچ عموماً برای اتصال دو قطعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انتهای آن از مهره مناسب برای چفت کردن اتصال استفاده می‌شود. این محصول در مدل‌ها و جنس‌های مختلف در بازار موجود است و یکی از محصولات پرکاربرد در زمینه خودروسازی محسوب می‌شود.

 

متداول ترین انواع پیچ و مهره کدام اند؟

پیچپروانه‌ای

پیچ پروانه‌ای یکی از انواع پیچ و مهره است که به منظور اتصال قطعات مختلف با جنس‌های گوناگون اعم از آجر، چوب و یا دیگر مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در ابعاد و سایزهای متنوع، در سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول همچنین به منظور اتصال قطعات مختلف فلزی درسقف‌های کاذب و یا دیوارها و همچنین برای ایجاد اتصال دکوراسیون منازل استفاده می‌شود. این محصول از یک پیچ تمام رزوه به همراه یک غلاف فلزی ساخته شده است که این غلاف متحرک است. این محصول بسیار مقاوم است و در اثر فشار و یا عوامل خارجی جدا نمی‌شود.

 

پیچ آلن

برای بستن پیچ آلن همانطور که از نام آن پیدا است، از آچار آلن استفاده می‌شود. از این محصول در سال‌های اخیر در وسایل نقلیه بسیار استفاده شده است. به دلیل اینکه نسبت به پیچ‌های شش گوش فضای بسیار کمی اشغال می‌کند. پیچ آلن از آلیاژهای فولاد بسیار مستحکم ساخته می‌شود و به همین خاطر اتصالی که ایجاد می‌کند، بسیار پایدار و مقاوم است. این پیچ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در آن ارتفاع سر پیچ با قطر بدنه برابر است. پیچ آلن مغزی یکی از پرکاربرد ترین انواع پیچ آلن است که استوانه ای رزوه شده می باشد که یک طرف آن دارای حفره ای شش گوش است و برای کارهای صنعتی با دسترسی محدود ساخته شده اند.

 

پیچام‌دی‌اف

پیچام‌دی‌افمحصولی است که به منظور ایجاد اتصال در قطعات ام‌دی‌افمورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در صنایع چوبی و ام‌دی‌افبسیار پرکاربرد است. از این پیچ می‌توانید بر حسب نیاز در کارهای خود استفاده کنید. کابینت‌ها، میزها و تمامی صنایع چوبی از این پیچ برای ساخت محصولات خود بسیار بهره می‌گیرند. اگر به فکر خریدپیچام‌دی‌افارزانقیمت هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید پیچ و مهره

با مطالعه راهنمای خرید پیچ و مهرهمی‌توانید یک محصول مناسب انتخاب کنید. پیچ‌ها با توجه به نوع کاربرد، جنس، نوع، اجزای پیچ و مهره، گل پیچ، سایز و نوع آبکاری تقسیم‌بندیمی‌شوند. اما در نهایت برای انتخاب پیچ و مهره مناسب باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

نوع پیچ: با انواع پیچ آشنا شدید. پیچ خودکار، اتاقی، نوک مته‌ای، آلن، ام‌دی‌افو… انواع پیچ هستند که هر یک از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارد و به هنگام خرید باید به کاربرد پیچ و مهرهتوجه داشته باشید.

 

ابعاد پیچ: با توجه به نوع کاربرد پیچ، باید به طول و قطر آن‌ها توجه داشته باشید. انتخاب پیچ و مهره با سایز مناسب در هر کاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

گرید یا کلاس: گرید یا کلاس میزان کششی است که پیچ در معرض آن قرار می‌گیرد. پیچ‌ها در کلاس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها مقاومت مختلفی دارند و به هنگام انتخاب پیچ باید به کلاس آن توجه داشته باشید.

 

استاندارد پیچ: پیچ‌ها در استانداردهای DIN، IOS و ASTM ساخته می‌شوند. استانداردهای پیچ شامل مواردی همچون نوع دنده (ریز یا درشت)، طول گام، عمق دنده و ابعاد گل پیچ است.

 

نوع آبکاری: آبکاری پیچ و مهره در محیط‌های مختلف از نظر رطوبت و دما، میزان خورندگی و با استفاده از روش‌های مختلفی مانند گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد، داکرومات و… انجام می‌شود. هر یک از روش‌های آبکاری مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

قیمت: قیمت انواع پیچ و مهره با توجه به جنس، نوع آبکاری و وزن آن تعیین می‌شود.

 

خرید اینترنتی پیچ و مهره

برای اطمینان می‌توانیدخرید خود را از یک فروشگاه اینترنتی معتبر انجام دهید. فروشگاه اینترنتی پیچ استورhttps://pichstore.comارائه‌دهندهانواع پیچ و مهره در مدل‌های مختلف با قیمت مناسب می‌باشد. در صورت نیاز به مشاوره برای انتخاب و خریدمحصولمی‌توانید با شماره‌های داخل سایت تماس حاصل نمایید.