محبوب ترین پرندگان دنیا

محبوب ترین پرندگان دنیا

هم زیستی و زندگی انسان ها در کنار حیوانات از سال های دور تا به امروز همچنان ادامه دارد و بسیاری از این حیوانات ارتباط نزدیک تری با انسان ها برقرار کرده اند. از جمله این حیوانات می توان به پرندگان اشاره کرد. حیواناتی خون گرم و زیبا که می توانند به ظاهر زندگی ما رنگ و جلوه ای دیگر ببخشند. همچنین برخی پرندگان با عنوان حیوان خانگی نیز در کنار ما زندگی می کنند و می توان آنها را جزئی از خانواده محسوب کرد. در ادامه مطلب با چهار مورد از محبوب ترین پرندگان خانگی آشنا می شویم:

 

یا کریم

یا کریم که اغلب با عنوان قمری خانگی شناخته می شود یکی از گونه های پرنده از تیره کبوتریان است. این پرنده اغلب در مناطق گرمسیری مانند هند، آفریقا، استرالیا، جنوب آسیا و همچنین در ایران نیز زندگی می کند و ازتباط نزدیکی با انسان ها دارند بطوریکه این پرندگان اغلب از بذرها و دانه های ریخته شده در حیاط خلوت و انبارها و اطراف سیلوها تغذیه می کنند. یا کریم های جوان می توانند تا بیش از 600 کیلومتر دورتر از مکانی که بدنیا آمده اند، سفر می کنند. هنگام راه رفتن این کبوترها سر خود را خم کرده و دمشان را می لرزانند.

 

مرغ مینا

از چندین گونه پرنده آسیایی، گونه های خاصی از آنها توانایی تقلید گفتار را دارند و به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند که یکی از آنها مرغ مینا است. منشا آن از آسیای مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی است. جالب است بدانید مرغ مینا برای ریشه کن کردن چندین گونه از حشرات و آفات در قرن 19 به نیوزیلند و استرالیا معرفی شد. مرغ مینا می تواند به طول 9.1 اینچ و وزن 3.8 تا 4.9 اونس برسد. این پرنده از پاهای قوی خود برای پیاده روی (به جای اینکه پرش) روی زمین استفاده می کند. مرغ مینا یک همه چیز خوار است و از گیاهان و میوه ها تغذیه می کند. رژیم غذایی آن در طبیعت مبتنی بر حلزون، تخم مرغ، پرندگان نابالغ، قورباغه ها، حشرات، میوه و دانه ها است. همچنین مینا می تواند حدود 4 سال (به ندرت تا 12 سال) در طبیعت زنده بماند. این پرنده معمولا در طول فصل جفت گیری بسیار تهاجمی می شود. این پرندگان اغلب به شدت با یکدیگر می جنگند و برندگان فرصت ساخت لانه در محل مورد نظر خود را دارند.

 

عروس هلندی

بسیاری از خصوصیات و ویژگی هایی که شما در یک طوطی دوست دارید در عروس هلندی یافت می شود. این پرنده ای است که می تواند با خیال راحت بر روی شانه شما بچرخد و دوستان شما را بدون گاز گرفتن و رفتار تهاجمی، ملاقات کند. از این جهت یکی از محبوب ترین پرندگان خانگی در بین افراد علاقه مند به پرندگان محسوب می شود. پرنده شما می تواند در خانه شما تحرک زیادی داشته باشد و باید متناسب با این تحرکات قفس او نیز مناسب باشد. البته استثنائاتی هم وجود دارد، اما بیشتر عروس هلندی های جوان رام شدنی هستند. عروس هلندی را می توان بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان، در آپارتمان ها نگهداری کرد. حتی اگر آنها نسبت به پرنده شما کنجکاو و علاقه مند باشند، ممکن است با چند نفر از همسایگان شما نیز خو پیدا کنند. در این گونه از پزندگان ماده ها ساکت تر از نرها هستند و توانایی تقلید صدا و یادگیری مکالمات در جنس نر بیشتر است. در نتیجه فقط عروس هلندی های نر توانایی یادگیری صحبت کردن را دارند و این غالباً شامل کلمات یا عبارات کمی است. عروس های هلندی معمولا دوست دارند که لمس شوند و از شما خواهش می كنند كه پرهای پشت تاج آنها را لمس کرده و مالش دهید. شما می توانید با یک عروس هلندی به راحتی به دیگران نشان دهید که چگونه می توانند از یک پرنده به خوبی مراقبت کنند.

 

عقاب طلایی

عقاب طلایی یکی از بزرگترین، سریع ترین و قوی ترین پرندگان در آمریکای شمالی است. پرهای طلایی درخشان در پشت سر و گردن او می درخشد. منقار قدرتمند و کارآمدی دارد که موجب افزایش قدرت شکار در آنها می شود. شما به احتمال زیاد این عقاب را در غرب آمریکای شمالی مشاهده می کنید، با بال های گشوده که در تعقیب خرگوش ها و دیگر پستانداران کوچک است که طعمه اصلی آن را تشکیل می دهند. مقدار سفیدی در بال عقاب طلایی جوان در آنها متفاوت است و تعداد کمی از آنها نیز کاملاً سفید نیست. عقاب طلایی رایج ترین حیوان رسمی ملی در جهان است. این حیوان نماد آلبانی، آلمان، اتریش، مکزیک و قزاقستان است. پیرترین عقاب طلایی ثبت شده 31 سال و 8 ماهه بود که در سال 2012 در یوتا پیدا شد. عقاب های طلایی معمولا محیط های کاملا باز، به ویژه در اطراف کوه ها، تپه ها و صخره ها را دوست دارند. آنها از انواع زیستگاه های مختلف از قطب شمال تا بیابان ها برای زندگی استفاده می کنند.