مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

زیبایی صورت و برطرف کردن عیوب آن دغدغه‌ی زنان و مردان بسیاری است. امروزه داشتن چهره شاداب و جوان، تنها محدود به زنان نیست. فارغ از هر جنسیتی افراد به دنبال داشتن چهره‌ای زیبا و جوان هستند. با افزایش سن، پوست حالت شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند. استفاده از روش‌های درمانی مختلف می‌تواند راهی برای بهبود این علائم باشد.

 

بوتاکس صورت، بوتاکس پیشانی، فیلر، لیفت و.. همه از روش‌های درمانی چین و چروک صورت هستند. آیا بوتاکس ماندگار است؟ برای ماندگاری بوتاکس باید به چه نکات مراقبتی توجه کرد؟

 

مراقبت های قبل از بوتاکس

قبل از تزریق بوتاکس لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات می‌توانند موجب کاهش عوارض و تاثیرگذاری بیشتر بوتاکس شوند.

استفاده از سیگار و قلیان روند بهبودی را کاهش می‌دهد. در واقع استفاده از دخانیات قبل از بوتاکس باعث شدت یافتن عوارض آن می‌شود. از این رو بهتر است یک هفته قبل از بوتاکس صورت از مصرف دخانیات خودداری کنید.

مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی را 10 روز قبل از تزریق بوتاکس متوقف کنید. الکل می‌تواند خون را رقیق کند و همین امر در زمان تزریق مشکل ساز خواهد شد.

از مصرف داروهایی که حاوی آسپرین و ایبوپروفن هستند خودداری کنید. مصرف این داروها می‌تواند مانع لخته شدن خون شوند و کبودی پوست صورت را افزایش دهند.

از برنزه کردن و استفاده از دستگاه‌های سولار به شدت خودداری کنید. زمانی که پوست در معرض آفتاب قرار بگیرد یا زیر دستگاه سولار برود، حساسیت بالایی پیدا می‌کند.

از مصرف خودسرانه دارو و بدون هماهنگی با پزشک خودداری کنید، بهتر است قبل از بوتاکس پزشک را از تمام داروهایی که استفاده می‌کنید مطلع سازید.

از مصرف غذاهایی که موجب رقیق شدن خون می‌شوند خودداری کنید.

 

مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

با توجه به مطالب منتشر شده در سایت glendental: بعد از تزریق بوتاکس صورت لازم است که به نکات مراقبتی توجه داشته باشید. این نکات می‌تواند تاثیرگذاری و نتایج بوتاکس را ماندگار کند. ازجمله مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

احساس گیجی و خواب آلودگی بعد از تزریق بوتاکس یک امر طبیعی است. اما خوابیدن و دراز کشیدن بعد از بوتاکس می‌تواند تاثیر منفی روی نتایج کار داشته باشد. در صورت خوابیدن بعد از ترزیق بوتاکس ممکن است مواد تزریق شده جا به جا شود.

حداقل تا سه روز بعد از تزریق بوتاکس از استفاده لوازم آرایشی خودداری کنید.

محل تزریق را تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس لمس نکنید.

از انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های طولانی تا یک روز بعد از بوتاکس خودداری کنید.

از رفتن به حمام و استخر، یک تا دو روز بعد از تزریق خودداری کنید.

حداقل تا یک ساعت بعد از تزریق از خوردن مشروبات الکلی و دخانیات خودداری کنید.

شست‌وشوی صورت، یک تا دو ساعت بعد از تزریق ممنوع است.

سعی کنید از کلاه‌ و هدبندهایی که روی پیشانی را می‌پوشانند استفاده نکنید.

 

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

با توجه به بلاگ منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف با موضوع ماندگاری بوتاکس پیشانی : ماندگاری بوتاکس نیز بسته به عوامل مختلفی مثل برند تزریقی، میزان تزریق، بدن فرد و … متفاوت خواهد بود اما به طور کلی ماندگاری بوتاکس بین ۴ تا ۶ ماه است.

 

یکی از جنبه هایی که بیماران از درمان BOTOX بیشتر لذت می برند ، نتایج طولانی مدت آن است. به طور کلی، اثرات BOTOX حدود ۳ تا ۶ ماه طول می کشد که میانگین نتایج پس از حدود چهار ماه شروع به از بین رفتن می کند. مانند هر روش درمانی، البته طول عمر نتایج نیز از بیمار به بیمار دیگر متفاوت خواهد بود.

 

به عنوان مثال، مردان معمولاً بیشتر از زنان به تزریق BOTOX نیاز دارند. نتایج BOTOX معمولاً ظرف چند روز پس از تزریق ظاهر می شود. با این حال، نتایج کامل ممکن است برای حدود ۱ تا ۲ هفته قابل مشاهده نباشد.

 

مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

میکرودرم بهتر است یا بوتاکس؟

با توجه به بلاگ منتشر شده در کلینیک صدف، با عنوان میکرودرم چیست: یکی از روش‌های جوانسازی پوست صورت میکرودرم صورت است، که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا انجام شد. به‌تدریج با توجه به تاثیری که روی جوانسازی پوست صورت داشت در سایر کشورهای جهان از آن استفاده کردند. این روش درمانی نوین و جدید ابتدا به سمت کشورهای اروپایی رفت، در حال حاضر این روش یکی از کم‌عارضه‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود.

 

میکرودرم صورت یک روش غیرتهاجمی، غیرشیمیایی و روشی برای پاکسازی و جوانسازی پوست صورت است. بدون اینکه عمل باز روی مراجعه کننده انجام شود تمام سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و به جوانسازی و سلامت پوست صورت کمک بسیاری می‌کنند. این روش جوانسازی پوست صورت با وجود اینکه بسیار آرام و سطحی انجام می‌شود اما می‌توان از آن برای از بین بردن مشکلات عمیق پوستی استفاده کرد

بوتاکس هم یکی دیگر از روش‌های جوانسازی پوست صورت است که از بوجود آمدن چین و چروک روی صورت و خطوط پنجه کلاغی جلوگیری می‌کند. در واقع بوتاکس می‌تواند تمام علائم پیری و افزایش سن را درمان کند. از این رو گزینه مناسبی برای افراد 30 سال به بالا است.  

 

جمع بندی

پیر شدن و افزایش سن یک روند طبیعی است، این روند با علائم و نشانه‌هایی همراه است که بیش از هر بخش دیگری در پوست صورت خود را نشان می‌دهد. چین و چروک شدن پوست، خطوط پنجه کلاغی و…. از علائم و نشانه‌های افزایش سن است.

همه‌ی افراد به دنبال داشتن پوستی زیبا و شاداب هستند،. علم پزشکی به قدری پیشرفت کرده است که می‌توان به کمک روش‌های جدید و تجهیزات مدرن پزشکی این علائم را کاهش داد و آن‌ها را درمان کرد. در این بلاگ سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با مراقبت‌های بوتاکس پیشانی و دور چشم در اختیارتان قرار دهیم.