معرفی ارز دیجیتال تزوس tezos

مجموعه : مجله خبری
معرفی ارز دیجیتال تزوس tezos

ارز دیجیتال تزوس از دیگر ارزهای دیجیتال است که با نماد XTZ نمایش داده می شود. از فعال ترین صرافی ها در رابطه با معامله و خرید و فروش رمزارز تزوس، بایننس است. از آنجا که تزوس هم به عنوان یک ارز دیجیتال و هم به عنوان یک بلاک چین غیرمتمرکز شناخته می شود قابل مقایسه با اتریوم و ایاس نیز هست. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال تزوس این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

 

رمزارز تزوس چیست؟

Tezos به عنوان یک شبکه بلاک چین بر اساس قراردادهای هوشمند فعالیت می کند. شبکه تزوس مشابه اتریوم بوده اما به دنبال رفع مشکلات اتریوم سعی کرده است زیرساخت های حرفه ای تری ارائه دهد. اتریوم و بیت کوین به دلیل رخداد هاردفورک آسیب های زیادی را تحمل کردند. اما در تزوس بر عکس اتریوم و بیت کوین این خطر وجود ندارد.

پلتفرم تزوس منبع باز طراحی شده است. امنیت پلتفرم تزوس بالاست و قابلیت ارتقاء و ماندگاری دارد.

ایده اصلی طراحی پلتفرم تزوس توسط دو شخص با نام های کتلین و آرتور بریتمن مطرح گردید.

این پلتفرم با هدف ایجاد یک بلاکچین منعطف در سال 2017 ایجاد شد. آقا و خانم بریتمن به عنوان موسسین این پلتفرم توانستند با عرضه اولیه آن مبلغی معادل 232 میلیون دلار جمع کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال تزوس

پس از ارائه این پلتفرم در نیمه دوم همان سال 2017 در لیست ارزهای دیجیتال قابل معامله تعدادی از صرافی ها قرار گرفت. در دسامبر 2017 قیمت هر سکه ارز دیجیتال تزوس صعود یافته و به 10 دلار رسید. از آغاز سال 2019 به جهت افزایش میزان حجم معاملات این ارز قیمت آن سه برابر شد.

هر واحد ارز تزوس به قیمت روز و با احتساب تتر معامله می گردد. بالاترین قیمت ارز تزوس مربوط به تاریخ 27 آذر ماه بوده و معادل 10.56 دلار است. هم اکنون قیمت آن به 2.9 دلار کاهش یافته است. بنابراین زمان مناسبی برای خرید این رمزارز و سرمایه گذاری روی آن محسوب می شود.

 

خرید رمزارز تزوس

چندین روش مختلف برای خرید این ارز دیجیتال وجود دارد.

  1. خرید تزوس از سایت های داخلی
  2. خرید ارزهای بیت کوین، اتریوم و… از سایت های داخلی و تبدیل آنها به تزوس در صرافی های خارجی

اگر قصد خرید این ارز از صرافی های خارجی را دارید می توانید از صرافی های معتبر بایننس و یا بیترکس اقدام کنید.

در این صرافی ها کاربران نیاز به احراز هویت دارند. بنابراین کاربران ایرانی برای استفاده از این صرافی با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

به همین خاطر بهتر است از یک صرافی ایرانی اقدام نمایید. این کار از مسدود شدن حساب شما جلوگیری می کند.

برای نگهداری این ارز لازم است یک کیف پول روی گوشی تلفن همراه و یا سیستم کامپیوتری تان نصب نمایید و سپس اقدام به خرید و فروش این ارز کنید.

 

ویژگی های ارز تزوس tezos

این رمزارز دارای یک سری ویژگی های مهم است که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد:

عدم امکان دخالت و یا دستکاری آن توسط هیچ نهاد یا افراد شخص ثالثی

بالا بودن امنیت پلتفرم تزوس به دلیل مقاومت بالای قراردادهای هوشمند در برابر حملات

قابلیت خوداصلاحگر بودن تزوس که منجر به بروزرسانی آن بدون فورک خواهد شد. این اتفاق کاهش هزینه های بروزرسانی پروتکل را شامل می شود.

قابلیت ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز

فراهم شدن قابلیت مدیریت پروتکل توسط تمامی سهامداران در پلتفرم تزوس

تزوس دارای یک بلاک چین مستقل بوده و محصولی از دیگر بلاک چین ها نیست.

معرفی ارز دیجیتال تزوس tezos

استخراج رمزارز تزوس

الگوریتم اجماع در واقع همان تایید اعتبار بلاک های یک بلاک چین از طریق اعضای آن است. الگوریتم مورد استفاده در پلتفرم تزوس ترکیب هر دو الگوریتم اثبات سهام و اثبات سهام نمایندگی شده است. در الگوریتم اثبات سهام نودهای شبکه توکن های خود را قفل کرده و از این طریق برای تایید بلاک و دریافت پاداش شانس زیادی خواهند داشت. رقابت نودها در این سیستم برای کنترل جریان تایید بلاک هاست. عمل استیکینگ نیاز به دارایی زیادی دارد. بنابراین بسیاری از کاربران عادی سهامی در عمل استیکینگ نخواهند داشت.

 

اما در روش اثبات سهام نمایندگی شده کاربران دارایی های خود را قفل کرده و از این روش برای کسب رای استفاده می کنند. این حق رای می تواند برای انتخاب تولیدکنندگان بلاک های شبکه مورد استفاده قرار گیرد. مثلا در شبکه ایاس تعداد تولید کننده بلاک 21 است. وظیفه اصلی تولیدکنندگان بلاک در اختیار قرار دادن قدرت محاسباتی زیاد در اختیار این شبکه است.

 

ترکیبی از هر دو الگوریتم با نام الگوریتم اثبات سهام لیکوئید در تزوس به کار برده می شود. تعداد تایید کننده بلاک قابل پشتیبانی جهت تایید توکن های واگذار شده توسط کاربران حداکثر 80 هزار است.  

 

هر تایید کننده بلاک نیاز دارد حداقل 10 هزار واحد ارز XTZ در اختیار داشته باشد. در این الگوریتم قابلیت دریافت سود توسط کاربرانی که میزان دارایی کمتری دارند از طریق واگذاری توکن های خود به بیکرها فراهم شده است. بنابراین کاربران پلتفرم تزوس می توانند برای کسب سود از این الگوریتم یکی از دو روش تبدیل شدن به یک تایید کننده بلاک و یا واگذاری توکن ها را برگزینند.

 

کیف پول های ارز دیجیتال تزوس

برای ذخیره کردن رمزارز تزوس نیاز به استفاده از کیف پول هایی داریم که از این رمزارز پشتیبانی کنند.

 

اکسودوس

تزوس بلو

ایرگپ

مگنوم والت

ترزور مدل تی

لجر نانو اس

اتمیک والت

تراست والت

گواردا

 

مزایا و معایب ارز دیجیتال XTZ

مزیت های این رمزارز شامل:

مدیریت قابل دسترسی

ابتکار آموزشی

قراردادهای هوشمند قابل تایید

استیکینگ کم هزینه تر

به روزرسانی های یکپارچه

و معایب ارز دیجیتال تزوس عبارتند از:

شبکه نابالغ

مناسب نبودن برای استفاده های تجاری

جنجال های گذشته

 

پروژه ارز دیجیتال تزوس در آغاز به کار خود با مشکلاتی روبرو شد. با این حال به نظر می رسد آینده این ارز دیجیتال روشن است. به منظور خرید این رمزارز نیاز به انتخاب صرافی مناسبی داریم که بدون مسدود کردن دارایی کاربران ایرانی به راحتی قابل استفاده باشد.

 

منبع: کوینی فا صرافی خرید و فروش پرفکت مانی