معرفی ورق استیل بگیر یا ورق استیل گرید ۴۳۰ و کاربردهای آن

مجموعه : مجله خبری
معرفی ورق استیل بگیر یا ورق استیل گرید ۴۳۰ و کاربردهای آن

 ورق استیل چیست ؟

ورق استیل یکی از پرطرفدارترین اقلام در انواع صنایع است که عموما با نورد تختال به دست آمده از مرحله ی اول ریخته گری آلیاژها ایجاد میشود. نورد به فرایند سرد، گرم و یا حتی ترکیبی از آن دو گفته میشود.

 

مقاومت بالای ورق استیل به علت وجود مقدار زیادی کروم در آنها می باشد. عملکرد کروم به این صورت است که یک لایه اکسید سطحی بوجود می آورد و باعث میشود لایه‌های زیری در برابر خوردگی در امان باشند. برای تولید این لایه که بصورت محافظ عمل میکند، سطح ورق استیل حتما باید با اکسید کننده ها در تماس باشد. مطابق استانداردهای جهانی ، استیل آلیاژی میباشد که به صورت عمده از ترکیب کربن، فسفر، آهن، گوگرد، سیلیکون، منگنز، و نیکل و کروم تشکیل می شود.

 

ورق استیل ۴۳۰

ورق استیل 430 یک نوع آلیاژ ضد زنگ است که از انواع فولادهای زنگ نزن فریتی محسوب میشود و دارای خاصیت مغناطیسی میباشد. خاصیت مغناطیسی در این آلیاژ موجب میشود که در صورت مجاورت با آهن ربا آن را به خودش جذب کند. به همین علت، ورق استیل 430 را در بازار با عنوان ورق استیل بگیر میشناسند. ورق استیل گرید ۴۳۰ دارای مقاومت بالا نسبت به خوردگی و مقاومت به حرارت و اکسید شدن تا دمای 816 رتبه سانتی گراد است. در کل استیلی که حداقل 10.5 درصد دارای کروم باشد، استیل ضد زنگ گفته میشود. ورق استیل 430 یک نوع از ارزان ترین ورق‌های استیل است که در دو نوع درخشان و مات روانه بازار میشود.

 

استاندارد ورق استیل ۴۳۰

AMS 5503 استانداردی است که به وسیله اعضای انجمن مهندسین خودرو جمع آوری شده است و در برگیرنده آلیاژهای ضد زنگ می باشد. در ورق استیل 430 نیکل در مخلوط شیمیایی وجود ندارد و یا اگر وجود داشته باشد مقدار آن بسیار کم است. مطلوب است بدانید کروم فریت زا و نیکل آستنیت زا هستند. به همین علت است آلیاژهای دربردارنده کروم مثل ورق استیل 430 دارای خواص مغناطیسی و آلیاژهای دارای کروم-نیکل مانند گرید 304 خاصیت غیر مغناطیسی داشته باشند.

 

جوشکاری ورق استیل 430

جوشکاری فولادهای ضد زنگ فریتی و در اصل ورق استیل 430 با انواع شیوه های مرسوم مقاومتی و ذوبی قابل اجرا می باشد. بهتر است بدانید قابلیت جوش پذیری در ورق استیل 430 نسبت به دیگر گریدهای این خانواده از آلیاژها مثل ورق استیل 409 ضعیف تر است. تفاوت اصلی در این دو آلیاژ، محتوای کربن بیشتر و عدم مواد تشکیل دهنده تثبیت کننده است که برای بازیابی خاصیت مقاومت به خوردگی و فرم دهی، به یک مرحله عملیات حرارتی آنیل بعد از جوشکاری نیاز دارد.

 

انعطاف پذیری ورق استیل 430

ورق استیل 430 به سادگی قابل انعطاف است. خاصیت کششی آن شبیه فولاد هایی با میزان حداقل کربن است. با توجه به این که ورق استیل 430 در حالت آنیل استحکام بیشتری دارد، ولی برای اجرای عملیات فرم دهی به ابزاری با قدرت بالا و نیروی اعمال شونده بیشتری نیاز دارد. با بکارگیری ورق استیل 430 میتوان از بیشتر فرآیندها و شیوه های فرم دهی گرم برای این کار استفاده کرد، چون این آلیاژ با تمامی شیوه های کاربردی در این زمینه سازگار میباشد.

 

کاربردهای ورق استیل 430

کاربرد ورق استیل 430 ملقب به ورق استیل بگیر فقط به ساخت و تولید لوازم خانگی محدود نمی شود با توجه به ویژگی های کارآمد آن در تولید تجهیزات صنعتی هم کاربردهای زیادی دارد. تولید و استفاده از این آلیاژ آسان است و با توجه به در دسترس بودن آن به شدت مورد توجه صنعتگران و طراحان قرار گرفته است. به عنوان مثال استفاده ورق استیل ۴۳۰ در ساخت و تولید قفسه استیل میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد. قفسه استیل در سردخانه های صنعتی و انبار ها برای حفظ و نگهداری مواد غذایی استفاده میشود و همچنین در فریزرها از قفسه های استیل به کار میرود به علت ضد زنگ بودن ورق استیل و استحکام بالای آن این آلیاژ در این نوع محصولات بسیار پرکاربرد هستند.

 

از کاربردهای بارز این نوع ورق استیل میتوان به ساخت و تولید سماور استیل اشاره کرد که با توجه به خاصیت های فیزیکی و شیمیایی که این نوع آلیاژ در خود جای داده مناسب برای ساخت انواع سماور استیل میباشد.

 

معرفی ورق استیل بگیر یا ورق استیل گرید ۴۳۰ و کاربردهای آن

مهم ترین ویژگی های مناسب ورق استیل جهت استفاده آن در تولید قفسه استیل

زیبایی ظاهری

خنثی بودن رنگ آن ها

کیفیت و طول عمر بالا

ضد زنگ بودن آن ها

 

قیمت ورق استیل 430

قیمت ورق استیل 430 همانند دیگر محصولات دارای نوساناتی است که اکثرا به عرضه و تقاضا میان مصرف کنندگان و تولید کنندگان اتفاق می افتد. عواملی چون هزینه های حمل و نقل، تولید و نگهداری و همچنین بازه زمانی خرید و فروش در سال هم از دیگر دلایل تاثیرگذار بر قیمت ورق استیل 430 است. ساخت ورق استیل ۴۳۰ روندی پیچیده است که مستلزم تکنیک و دانش کافی میباشد. این نوع آلیاژ معمولا تولید شده از ضایعات استیل است که بدیهی است در صورت کاهش این منابع قیمت آن افزایش می یابد. همچنین انرژی و هزینه های ناشی از آن مانند حرارت لازم برای ذوب فولاد بر قیمت ورق استیل بی تاثیر نیست.

 

گروه فلز، گروهی دارای تخصص و پیشگام در موضوع واردات و عرضه انواع گونه های ورق استیل، با تجربه ای بلند مدت و کار دائمی است. این مجموعه با مقصود رونق ساخت، تامین سازندگان داخلی، پیشرفت صنایع و بالا رفتن کیفیت محصول، تلاش بر شناسایی نیاز صاحبان تجارت و صنایع کرده و اقدامات تاثیرگذاری در این مورد اعمال کرده است. هدف اصلی این مجموعه ارائه سرویس ها در حیطه ی ورق های استیل در تمامی گریدها و با استاندارد بین المللی، با بالاترین سطح از کیفیت و همچنین مشتری مداری است. ورق استیل در انواع متفاوت از قبیل کویل، پلیت، صفحه فابریک و شیت برشی در سطح ها، ضخامت ها و بعدهای متفاوت، با مطلوب ترین قیمت موجود در سطح بازار و در سریع ترین زمان ممکن قابل ارائه است. برای آگاهی و مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا برای مشاهده تمامی محصولات به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید و یا با شماره  02122011620 تماس بگیرید.