معرفی گران ترین عکس های دنیا

معرفی گران ترین عکس های دنیا

گرانقیمت ترین عکس های دنیا را ببینید

 

این عکس های زیبا که در ادامه می بینید به عنوان گران ترین عکس های دنیا شناخته می شوند.

 

بسیاری گمان می‌کنند که عکس ثبت شده با دوربین، تنها به درد زنده نگاه داشتن خاطرات می‌خورد.اما حقیقت این نیست؛ عکاسی، قواعد و معیارهای بسیاری دارد که آن را به هنری دارای ارزش مادی تبدیل کرده است.

اینجا برخی عکس هارا می‌بینید که با قیمت میلیون‌ها دلار فروخته شده‌اند:

 

1- Rhein II

این عکس که طی مزایده‌ای ۳. ۴ میلیون دلار فروخته شد، گران قیمت‌ترین عکس جهان به شمار می‌آید. این عکس را اندریا جورسکی هنرمند آلمانی سال ۱۹۹۹ ثبت کرده است.

معرفی گران ترین عکس های دنیا

عکس های گرانقیمت

 

این دومین و بزرگ‌ترین عکس از مجموعه ۶ عکس رودخانه راین است. این عکس رودخانه را نشان می‌دهد که در میان چمن زارهای سبز، به صورت عمودی جاری است.

 

2- Spiritual America

دومین عکس گران قیمت جهان متعلق به ریچارد پرنس عکاس و نقاش آمریکایی است. این عکس سال ۱۹۸۱ گرفته شده است و برای عکاسش جاودانگی در پی داشت پس از آنکه برای سال‌ها از عکس‌های دیگر هنرمندان کپی برداری می‌کرد. این عکس به خاطر اینکه دختر بچه را برهنه نشان می‌دهد، خشم بسیاری را برانگیخت اما این مساله مانع نشد تا در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۹. ۳ میلیون دلار فروخته شود.

 

3- Untitled ۹۶

در مرتبه سوم عکس‌های گران قیمت جهان قرار دارد. این عکس را سندی شرمن عکاس و هنرمند آمریکایی سال ۱۹۸۱ ثبت کرده است.

معرفی گران ترین عکس های دنیا

عکس های جذاب گرانقیمت

 

این عکس از مجموعه عکس‌هایی است که عکاس از خود در وضعیت‌های مختلف گرفته است. این عکس سال ۲۰۱۱ در مزایده‌ای به قیمت ۸۹. ۳ میلیون دلار فروخته شد.

 

4- For Her Majesty

در ثبت این عکس گیلبرت بروچ ایتالیایی و جورج باسمور بریتانیایی مشارکت کردند. این دو عکاس برای مدت زمانی طولانی با یکدیگر با نام «گیلبرت و جورج» همکاری داشتند.

 

تاریخ عکس به سال ۱۹۷۲ باز می‌گردد و به مبلغ ۷. ۳ میلیون دلار فروخته شد. این عکس عبارت است از مجموعه عکس‌های سیاه و سفیدی که به صورت طولی و عرضی کنار هم قرار داده شده است و نشانگر شیوه هنری دو عکاس است.

معرفی گران ترین عکس های دنیا

 

5- Dead Troops Talk

پنجمین عکس گران قیمت جهان، خشن است و یکی از گشت‌های ارتش روسیه را نشان می‌دهد. این عکس سال ۱۹۸۶ در افغانستان گرفته شده.

 

در آن مجموعه‌ای از سربازان دیده می‌شوند در حالی که برخی از آن‌ها مُرده‌اند و برخی دیگر زخمی شده‌اند. عکاس جیف وول کانادایی است. این عکس سال ۲۰۱۲ به قیمت ۶. ۳ میلیون دلار فروخته شد.

معرفی گران ترین عکس های دنیا

 

6- ۹۹Cent II Diptychon

این عکس متعلق به آندریاس جورسکی آلمانی، متشکل از دو عکس است که در چارچوب پروژه «۹۹ سنت» در سال ۱۹۹۹ ثبت کرده است.

 

این عکس بازار فروش مواد غذایی را نشان می‌دهد که بر روی طاقچه‌های مختلف با رنگ‌های متناقض تمرکز کرده است. عکس سال ۲۰۰۷ به قیمت ۳۴. ۳ میلیون دلار فروخته شد تا به مجموعه عکس‌های گران قیمت جهان افزود شود.

معرفی گران ترین عکس های دنیا

 

7- Chicago Board of Trade III

عکسی دیگر از آندریاس جورسکی آلمانی است. این یکی در مرتبه هفتم عکس‌های گران قیمت جهان قرار دارد.

این بار بازار سهام را نشان می‌دهد که کارگزاران بالا ایستاده‌اند. در این عکس از تکنولوژی ادغام چند عکس مختلف استفاده کرده است تا بتواند رنگ‌ها را به گونه‌ای که دیده می‌شود، کنترل کند. این عکس سال ۲۰۱۳ به قیمت ۲۹. ۳ میلیون دلار فروخته شد.

معرفی گران ترین عکس های دنیا

 

۸- Untitled) cowboy)

یکی از کارهای برجسته ریچارد پرنس آمریکایی، عکاسی دوباره از کارهای برجسته قدیمی است.

در این عکس بار دیگر، تبلیغات سیگار مارلبورو را عکاسی کرده و اصلاحاتی در آن وارد کرده است. این عکس سال ۲۰۱۴ در نیویورک به قیمت ۰۷. ۳ میلیون دلار فروخته شد.

معرفی گران ترین عکس های دنیا

 

9- #۴۸Untitled Film Still

با این عکس نام سندی شرمن آمریکایی بار دیگر در فهرست گران قیمت‌ترین عکس‌های جهان، تکرار می‌شود.

این عکس از مجموعه‌ای شامل بر ۶۹ عکس سیاه و سفید است که آن را در بازه زمانی ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۰ عکاسی کرده است.

در این عکس‌ها شرمن در وضعیت‌های مختلف و به آرایش و کلاه گیس‌های متفاوت، نشان داده می‌شود.

معرفی گران ترین عکس های دنیا

بدین ترتیب به شکل شخصیت‌های مختلفی از زنان تنها در آمده است. برخی از این عکس‌ها در فضایی داخلی و برخی در فضایی خارجی برداشته شده است.

 

عکسی که در مرتبه نهم عکس‌های گران قیمت جهان ایستاده، زنی تنها را نشان می‌دهد که در خیابانی به انتظار ایستاده است و چمدانش در کنارش روی زمین قرار دارد. این عکس سال ۲۰۱۵ به قیمت ۹. ۲ میلیون دلار فروخته شد.

 

10- The Pond-Moonlight

ادوارد سینشن این عکس را در روستای مامورنیک تابع ایالات نیویورک در سال ۱۹۰۴ گرفته است. این یکی از نخستین عکس‌هایی بود که سقف انتظار‌ها را در مبالغی که به فروش رفت، شکست.

معرفی گران ترین عکس های دنیا

این عکس سال ۲۰۰۶ به قیمت ۹. ۲ میلیون دلار فروخته شد. این عکس نشان دهنده بازتاب ماه بر روی رودخانه است در حالی که درختان محاطش کرده‌اند و تابلوی زیبایی خلق کرده است.