معرفی 7 مکان ناشناخته جالب در شمال ایران + عکس

معرفی 7 مکان ناشناخته جالب در شمال ایران + عکس

در کشور زیبای ما ایران مکان های دیدنی و جالب زیادی وجود دارد که در این مطلب 7 مکان ناشناخته جالب ر شمال ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 استان های گیلان و مازندران، دو استان پرطرفدار کشور برای مسافرت هستند. طبیعت بکر و مناطق دیدنی زیاد آن ها باعث می شود تا بشود از هر فرصتی برای سفر به این دو استان شمالی استفاده کرد. امروز در  می خواهیم مناطقی از این دو استان را به شما معرفی کنیم که شاید کمتر کسی آن ها را بشناسد تا در سفر بعدی تان به این دو استان، جاهای جدیدی را تجربه کنید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

1. جنگل مه آلود پاسند

معرفی 7 مکان ناشناخته جالب در شمال ایران + عکس

 

اگر برای گردش و تفریح استان مازندران را انتخاب کرده اید پیشنهاد می کنم این سفر را به طرف شرق استان مازندران ادامه دهید تا به شهرستان بهشهر برسید. روستای زیبای پاسند و منطقه زیبای پاسند رز درست بعد از طی سه کیلومتر به سمت شرق در سمت راست اتوبان در جوار رودخانه پاسند با تابلوی بزرگ خودنمایی می کند . جنگل بکر و دست نخورده که سالانه گروه های زیادی از جنگل انبوه آن دیدن می کنند.

 

2. ییلاق اولسبلنگاه ماسال
آدرس: گیلان – ماسال‎ در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شمال غرب این شهرستان و در ارتفاعات کوه های تالش 

معرفی 7 مکان ناشناخته جالب در شمال ایران + عکس

 
اینجا ییلاقی ست خوش منظره، با پوشش مرتعی و تابستان نشین در ارتفاع ۱۴۸۹ متر از سطح دریای آزاد. این منطقه دارای مراتع بسیار بوده و خانه های موجود در آن اکثرا از چوب ساخته شده. ساکنان این منطقه از شهروندان ماسال هستن که برای استراحت و گذراندن فصل گرما در آنجا زندگی می کنند. هتل و مسافرپذیر ییلاقی زیبایی داره و گردشگرا و مسافرین زیادی و به سمت خودش جذب کرده است. اولسبلنگاه را باید از نزدیک دید و از طبیعت و طراوتش لذت برد.

 

3. منطقه ییلاقی دشت النزه
آدرس: گیلان، ماسال، شاندرمن

  معرفی 7 مکان ناشناخته جالب در شمال ایران + عکس

 
مهم‌ترین هدف محور ییلاقی شاندرمن ییلاق دشت النزه‌ست. دشتی سرسبز و پهناور که از همه طرف با کوه‌های سرسبز احاطه شده است. روبروی این دشت بقعه امامزاده ابراهیم النزه قرار داره که تا آن جا ۵ دقیقه پیاده روی دارد. در پای بقعه درخت کهنسال افرایی دیده می‌شه که بالغ بر ۲۰۰ سال از عمرش می‌گذرد. به این درخت، نخ‌های رنگی، پارچه سبز رنگ و تکه سفال آویزان شده که نوعی نذر محسوب می‌شود. در این منطقه درختان ولیک سرخ و سیاه، گلابی وحشی، گردو، آلوچه وحشی دیده می‌شه، از دشت النزه به آبشار واشیاره راه داره که پیاده روی برای رسیدن به آن کمی زیاد است.

 

4. تالاب کیاکلایه
آدرس: گیلان، لنگرود   

معرفی 7 مکان ناشناخته جالب در شمال ایران + عکس

 

تالاب کیاکلایه یکی از غنی ترین تالاب های گیلان از لحاظ تنوع گونه های حیاتی است. منظره های زیبایی که گیاهان در اطراف این تالاب به وجود آورده اند بسیار چشم نواز است. اما اگر بی توجهی مسئولین به این تالاب همچنان ادامه داشته باشد، به زودی این تالاب زیبا ار دست خواهد رفت.

 

5. روستای صفرابسته
آدرس: گیلان، رشت، آستانه اشرفیه، جاده کیاشهر بعد از تمچال، روبروی پاسگاه پرکاپشت   

معرفی 7 مکان ناشناخته جالب در شمال ایران + عکس

 

 روستایی در دامن طبیعت، زیبا و دیدنی. روستای صفرا بسته با ۱۲۵۸ نفر جمعیت دارای قدمت تاریخی ۱۵۰۰ ساله‌ است. یه منطقه گردشگری و توریستی با جاده ای زیبا و دیدنی. از جاذبه های توریستی روستای صفرا بسته وجود جاده های تونلی، جاده‌‌‌‌ای که سرپوشیده شده از درختان توسکاست، و در فصل های بهار و پائیز نقاش طبیعت زیبا ترین رنگ ها رو در اون بکار برده.

 

6. دریاچه بره سر
آدرس: گیلان، رودبار، داماش   

معرفی 7 مکان ناشناخته جالب در شمال ایران + عکس

 

شاید بسیار ی از شما ندانید دریاچه ای زیبا و بکری کوچکتر در نزدیکی شهر بره سر قرار دارد که ویستان نامیده می شود . استخر ویستان (viyastan ) بره سر یکی از جاذبه های طبیعی و جزء مناطق نمونه گردشگری منطقه خورگام محسوب میشود که در بهار وتابستان مورد توجه گردشگران وطبیعت گردان بیشماری از سراسر ایران است.این استخر با داشتن محیطی مفرح وسالم در دل جنگل ، دارای گونه های مختلف از پرندگان ،انواع آبزیان می باشد. این دریاچه بطور طبیعی بر اثر زلزله بوجود امده و آب از کوههای اطراف تامین می شود و دارای یک موقعیت عالی و مناظر چشم نوازی می باشد.

 

7. غار آویشوی
آدرس: گیلان، ماسال، ۴۰ کیلومتری شاندرمن

     معرفی 7 مکان ناشناخته جالب در شمال ایران + عکس

 
ین غار در منطقه ای به همین نام در جنـوب ۴۰ کیلومتری غربی شهرستان شـاندرمن ماسـاله. یه غار آهکی با ستون های آهکیه که خیلی دیدنیـه و بزرگ ترین غار تو استان گیلانه که تا کنون بیش از دو هزار متـر از ژرفـای آن، توسط غار نوردان و کوه نـور دان محلـی مورد پیمایش و اکتشاف قرار گرفته. غار آویشوی بیش از ۷۵ میلیون سال قدمت داره. جالبه بدونین واسه رسیدن به این غار، از جنگل ها و چشمه های جوشان عبور می کنیم. در ضمن وجود قندیل ها و آبشارهای بی نظیر داخل غار باعث جذابیت دوچندان اون شده .

 

منبع : چیدانه