روش هایی موثر برای ایجاد عادت های مراقبت از پوست

مجموعه : نکات مهم پوست
روش هایی موثر برای ایجاد عادت های مراقبت از پوست

برای شادابی و شفافیت پوست صورت خود تا کنون چه اقداماتی کرده‌اید؟ با این سوال حتما به یاد کرم‌هایی که استفاده کرده‌اید و یا حتی استفاده نکرده‌اید خواهید افتاد. پوست شما روزانه نیازهای زیادی دارد که اگر شما آن نیازها را تامین نکنید، دیر یا زود دچار عوارضی مثل پیری زودرس پوست، لک، چین و چروک و افتادگی پوست خواهید شد. در اینجا به چند عادت‌ خوب برای مراقبت از پوست، اشاره می‌کنیم.

 

عادت کنیم از چشمانمان مراقبت کنیم!

شما وقتی جلوی آینه به پوست خود نگاه می‌کنید، اولین جایی که توجه شما را به خود جلب می‌کند چیست؟ اجازه دهید ابتدا از چشم‌ها شروع کنیم که مهمترین قسمت صورت هستند. دور چشم پوست بسیار حساسی دارد و مراقبت جداگانه و ویژه‌ای هم احتیاج دارد. پزشکان معتقدند که در زندگی امروزی همه ما چه زن و چه مرد، از سن 20 سالگی به بعد احتیاج به مراقبت دور چشم داریم.

 

کرم دور چشم فقط مختص سنین بالا نیست و مدل‌های مختلف دارد. برای سنین پایین، استفاده از کرم‌ها و ژل‌های مرطوب کننده ملایم توصیه می‌شود که برای آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز روزانه پوست دور چشم کافیست. با استفاده از یک مرطوب کننده دورچشم مناسب، می‌توان خیلی از عوارضی که در آینده و با بالا رفتن سن اتفاق میافتد پیشگیری کرد.

 

اگر دور چشمانتان گود افتاده و کبود و تیره رنگ شده است زیاد نگران نباشید، چون هیچوقت دیر نیست، ولی بدانید که هرچه زودتر به فکر برطرف کردن این علائم و پیشگیری از افزایش این عارضه اقدام کنید بهتراست.

 

کرم مناسب برای این افراد کرم‌های سفید کننده یا روشن کننده دور چشم است. می‌توانید این کرم را با مراجعه به دکتر پوست و یا با توجه به سن و میزان کبودی دور چشمتان، با مشاوره از داروخانه،‌ خریداری کنید.

 

با استفاده از کرم‌های ضد کبودی دور چشم، به مرور تیرگی و گودی دور چشم از بین رفته و رنگ پوست آن نواحی روشن‌تر می‌شود.

روش هایی موثر برای ایجاد عادت های مراقبت از پوست

به مرور زمان و با بالا رفتن سن، در بعضی افراد پف دور چشم افزایش پیدا می‌کند و سر و کله چین و چروک‌های دور چشم نیز در همه افراد پیدا می‌شود. شرکت‌های معروف و معتبر، کرم های ضد چروک برای دور چشم تولید کرده‌اند که با بهره‌وری از تکنولوژی روز و ترکیب مواد طبیعی و معدنی، می‌توانند چروک‌های دور چشم را کم کنند و شادابی و لطافت پوست را باز‌گردانند.

 

به این ترتیب شما می‌توانید با مراقبت از نواحی دور چشم خود در سنین پایین، از بروز علائم پیری و خستگی جلوگیری کنید و همچنین در سنین بالاتر، این علائم را تا حد قابل توجهی برطرف کنید.

 

عادت کنیم از پوستمان دفاع کنیم!

پوست ما هر روزه در برابر اشعه‌های مضر خورشید قرار می‌گیرد و اگر از آن مراقبت نکنیم به زودی پیر، خشک و لک می‌شود. کرم‌های ضد آفتاب بهترین راه برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید است.

 

این اشعه‌ها به حدی قوی هستند که شما حتی در فضای سربسته با نورکم نیز احتیاج به کرم ضد آفتاب ملایم دارید، اما اگر در فضای آزاد کار می‌کنید، احتیاج به یک ضد آفتاب قوی دارید، که در تمام روز اشعه‌های خطرناک را دفع کند یا کرم ضد آفتاب ضد آب احتیاج داشته باشید که در اثر تعریق زیاد خواص SPF آن از بین نرود.

 

SPF مخفف “sun protection factor” به معنای عوامل محافظت از خورشید است و به میزان متفاوت در کرم‌های ضد آفتاب وجود دارد. لوسیون یا کرم های ضد آفتاب با میزان SPF 30 تا 97 درصد اشعه‌های مضر خورشید را دفع می‌کنند پس می‌توانید به کنار ساحل بروید و با خیال راحت ساعت‌ها زیر آفتاب بنشینید. اما برای احتیاط شما هم می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب ضد آب استفاده کنید که اگر شنا کردید یا هوا حسابی گرم شد و عرق کردید ضد آفتاب از روی پوست شما شسته نشود و همچنان از پوست شما محافظت کند.

 

عوارض عدم استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار زیاد است چراکه اشعه‌های خورشید بسیار مضر و خطرناک است که می‌توانند روی پوست شما لک ایجاد کند و همچنین رنگ پوست را از یکدستی خارج کند یا شما دچار آفتاب سوختگی شوید. از همه مهمتر اشعه‌های خطرناک خورشید در طولانی مدت، پوست شما را پیر و فرسوده خواهد کرد.

 

کرم‌های ضد آفتاب در رنگ‌های متفاوت عرضه می‌شوند و اگر دوست ندارید پوست شما سفید شود، به دنبال کرم ضد آفتاب بی رنگ یا کرم ضد آفتاب رنگی به رنگ پوست خودتان بگردید که مانند کرم‌ پودر هستند. همچنین کسانی که دوست ندارند پوستشان چرب شود و برق بزند، یا به خاطر احساس سنگینی از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند، می‌توانند کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی و مات استفاده کنند.

روش هایی موثر برای ایجاد عادت های مراقبت از پوست

عادت کنیم پوستمان را هر روز تمیز کنیم!

شستن و تمیز کردن پوست اهمیت بسیار زیادی دارد.یکی از دلایل اصلی جوش زدن و دانه‌های سر سیاه صورت تمیز نکردن کامل پوست از مواد آرایشی و آلودگی‌های محیط است. طبق توصیه پزشکان بسیار مهم است که هر روز پوست خود را با استفاده ‌از پاک کننده مناسب خود، پاک کنید. یک پاک کننده صورت خوب ممکن است برای شما با شخص دیگر متفاوت باشد چرا که پوست افراد باهم متفاوت است. پس بسیار اهمیت دارد که قبل از خرید پاک کننده آرایش، از نوع پوست خود آگاه شوید و پاک کننده آرایش مخصوص پوست خود را سفارش دهید.

 

انواع پاک کننده آرایش در بازار وجود دارد که شامل شیر پاک کن، ژل، کرم، فوم، محلول، لوسیون، روغن، سرم و غیره می‌شود. اگر علاقه‌مند هستید که با آب صورت خود را بشورید می‌توانید از ژل های مخصوص شستشو صورت و یا فوم شستشو استفاده کنید. باقی افراد نیز می‌توانند با استفاده از محصولاتی مانند شیرپاک کن، محلول، روغن و غیره پوست خود را تمیز کنند و در پایان با پنبه یا پد به آرامی باقی‌مانده مواد را از روی پوست خود پاک کنند.

 

کسانی که پوست صورت آن‌ها منافذ بازی دارد، می‌توانند با عادت کردن به تمیز کردن مرتب پوستشان با استفاده از پاک کننده آرایش مناسب خود و همچنین استفاده از تونیک‌های آبرسان و مرطوب کننده، منافذ پوست خود را کوچک کرده و پوستی شاداب و باطراوت خواهند داشت. شستن پوست صورت بسیار مهم است

 

در نتیجه باید گفت که این عادت‌های ما هستند که پوست ما را تبدیل به یک پوست شفاف و شاداب و یا یک پوست خسته و کدر می‌کند. با رعایت این نکات ساده و نکات بدیهی دیگر مانند استفاده از عینک آفتابی مناسب، استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت و مهمتراز همه تغذیه مناسب، پوستی لطیف، بدون چروک و شاداب خواهید داشت.