موزه ملی گرجستان در تور گرجستان

موزه ملی گرجستان در تور گرجستان

گرجستان کشوری در منطقه  قفقاز اوراسیا می باشد که از جنوب شرقی با جمهوری آذربایجان هم‌مرز می باشد. بزرگترین شهر  و پایتخت آن تفلیس است. گرجستان  دارای  مناطق کوهستانی می باشد که با سفر به آن می توان از سواحل دریای سیاه  و اماکن تاریخی آن  کلیساها، مساجد و مناطق باستانی، مانند قلعه ها، رفتن به مراکز تفریحی و پارک و بسیاری جاهای های دیگر بازدید کرد. موزه ملی گرجستان در شهر تفلیس گرجستان قرار دارد که این موزه از ادغام چند موزه دیگر به وجود آمده است.

 

گرجستان کشوری در منطقه  قفقاز اوراسیا می باشد که از جنوب شرقی با جمهوری آذربایجان هم‌مرز می باشد. بزرگترین شهر  و پایتخت آن تفلیس است. گرجستان  دارای  مناطق کوهستانی می باشد که با سفر به آن می توان از سواحل دریای سیاه  و اماکن تاریخی آن  کلیساها، مساجد و مناطق باستانی، مانند قلعه ها، رفتن به مراکز تفریحی و پارک و بسیاری جاهای های دیگر بازدید کرد. موزه ملی گرجستان  در تور گرجستان  در شهر تفلیس گرجستان قرار دارد که این موزه از ادغام چند موزه دیگر به وجود آمده است. به طوری که اگر شما به گرجستان سفر کنید و سری به این موزه بزنید، بسیاری از آثار تاریخی دوره هخامنشی را در آن خواهید دید.

 

موزه ها در کشورهای مختلف، سبک زندگی و درد و رنج ها و شادی های مردم را روایت می کند. بسیاری از موزه ها حامل بار جنگی هستند و بسیاری دیگر سبک زندگی را در معرض دید قرار می دهند. در ادامه به بررسی تک تک موزه های موزه ملی گرجستان خواهیم پرداخت.

 

موزه ملی گرجستان بسیاری از آثار تاریخی ایران را دارا می باشد که بسیاری از آنها شامل ظروف فلزی، سپر و کلاه، لباس های دوران هخامنش، پارچه های دستباف و غیره می باشند.

 

موقعیت جغرافیایی موزه ملی گرجستان

به گزارش سفر باتو ، موزه ملی گرجستان همانطور که گفته شد در شهر تفلیس، یکی از شهرهای ثروتمند گرجستان ، واقع شده است. اگر بخواهیم دقیقتر مکان آن را در شهر تفلیس بیان کنیم، می توان گفت موزه ملی گرجستان در خیابان شوتا رستاولی  با قیمت تور ارزان گرجستان قرار دارد.

 

موزه ملی گرجستان در سال 2004 در شهر تفلیس تاسیس شد، یعنی این موزه بالغ بر 14 سال می باشد که تاسیس شده است. بسیاری از بازدیدکنندگان این موزه ایرانی هستند، زیرا اکثر آثار به کار رفته در این نمایشگاه، آثار قرون وسطایی مسیحی و آثار ایرانی از دوره های هخامنش و قاجار می باشند.

 

آثار تاریخی موزه ملی گرجستان

همانطور که گفته شد این نمایشگاه بسیاری از آثار تاریخی ایران را دارا می باشد و علت این امر نیز این است که گرجستان در زمان های بسیار دور یکی از توابع ایران بود که در طی تاریخ از ایران جدا شد. این موزه بسیاری از آثار باستانی و گنجینه های تاریخی را به 3 هزار سال پیش از مسیح بازمی گردد را نگهداری می کند. در صورت سفر به گرجستان و رفتن به این نمایشگاه شما آثار زیر را مشاهده خواهید کرد:

 

قرآن های قدیمی

آثار قرون وسطایی مسیحی

سکه و طلا و جواهرات دست ساز از دوران باستان

نقره جات

جمجمه های قدیمی

ظروف سفالی قدیمی

اشیاء باستانی و عتیقه

شواهدی از انسان های اولیه ساکن در منطقه اوراسیا

آثار دوره قاجار و هخامنشی

آثار مربوط به دوران حکومت شوروی

هنرهای اسلامی

قطعات برجای مانده از جنگ جهانی دوم

آثار گرانبهایی از هنرمندان اروپای غربی، شرقی و روسیه

کتابهای نفیس قدیمی

ابزار آلات جنگی

و بسیاری آثار هنری و ارزشمند دیگر

 

موزه ملی گرجستان : موزه ملی تفلیس

بطور کلی بیش از سه هزار اشیا گرانبها در موزه ملی گرجستان در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد.  پنج ساختمان دیگر موزه ملی گرجستان که جدا از ساختمان اصلی قرار دارند شامل موزه قوم نگاری، موزه هنرهای زیبا، موزه گالری ملی، موزه تاریخ تفلیس و موزه اشغال شوروی نام دارند. بیشتر بخوانید: پارک آبی تفلیس در تور گرجستان

 

موزه ملی گرجستان : موزه قوم نگاری

موزه قوم نگاری تفلیس در فضای روباز و با مساحت بیش از پنجاه هکتار در پارک ویک واقع در جاده دریاچه لاکپشت تفلیس قرار دارد. موزه قوم نگاری شامل 10 قسمت مجزا بوده که گویای زندگی مردم گرجستان از جهات مختلف است.

 

موزه ملی گرجستان : موزه هنرهای زیبای تفلیس

موزه هنرهای زیبا در قلب شهر تفلیس در سال 1932 میلادی افتتاح شد. ساختمان موزه در اصل متعلق به مدرسه مذهبی بوده و استالین در آن تحصیل کرده است.موزه هنرهای زیبای تفلیس شامل گنجینه های مربوط به هنر گرجستان ، مسیحیت قرون وسطی و آمیخته با فرهنگ  می باشد.

 

موزه ملی گرجستان : موزه تاریخ تفلیس

در یک کاروانسرای قدیمی واقع در خیابان هشتم سیونی در تور گرجستان لحظه آخری  ، موزه تاریخ تفلیس وجود دارد.

موزه تاریخ تفلیس دارای تقریبا پنجاه هزار قطعه از اشیا تاریخی شامل ابزار آلات موسیقی، سلاح، انواع سکه، پارچه ، سرامیک و لوازم دیگری می باشد.

 

موزه ملی گرجستان : گالری ملی تفلیس

گالری ملی تفلیس  واقع در خیابان روستاولی یازدهم شامل  آثار هنری گرجی و خارجی می باشد.

از قسمت های  مهم گالری  ملی نفیس  می توان به آثار نقاش معروف گرجی به نام نیکو پیروسمانی اشاره کرد. همچنین این موزه شامل مجسمه های زیبا ، نقاشی های هنرمندان گرجستان  می باشد.

 

موزه ملی گرجستان : موزه اشغال شوروی

در سال 2006 میلادی موزه اشغال شوروی در خیابان روستاولی سوم افتتاح شد. در این  موزه  شاهد جنبش های مردمی در دوران شوروی و زندگی سخت و دشوار مردم گرجستان می باشد. شما با دیدن این موزه پی به زندگی دردناک مردم گرجستان در طی حکومت شوروی بر قفقاز خواهید برد. موزه اشغال شوروی در طبقه چهارم از موزه تفلیس قرار دارد که زندگی هفت قرن را روایت می کند. اینکه آنها چگونه و به چه سبکی زندگی می کنند، چیزی است که این موزه به وضوح روایت می کند.