میوه خشک و خواص و مزایا آن

مجموعه : تغذیه مناسب
میوه خشک و خواص و مزایا آن

استفاده از میوه‌های خشک از گذشته در بین ایرانیان رواج داشته و به عنوان میان وعده‌ای مغذی و مفید به کار می‌رفته است. مردم ایران زمین در زمان‌های قدیم از میوه‌های خشک به عنوان تنقلاتی برای کودکان و یا شب‌نشینی‌ها و میهمانی‌ها استفاده می‌کردند.

 

این میان وعده همچنین در بین اغذیه‌های مناسبتی ایرانیان نیز دیده می‌شد. برای مثال انواع میوه خشک عضو ثابت سفره یلدا و نوروز بودند و البته هستند. امروزه نیز استفاده از انواع میوه خشک در میهمانی‌ها و مناسبات مختلف در میان ما همچنان بسیار رایج است و خرید میوه خشک همواره در لیست تهیه ضروریات خانه‌هایمان دیده می‌شود. چیپس‌ میوه بهترین تغذیه و میان وعده‌های کودکان و نوجوانان در مدارس محسوب می‌شود. بر همین اساس فروشگاه اینترنتی «لایانسا» تلاش کرده تا با عرضه انواع چیپس و میوه خشک با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، تهیه این بخش مهم از سبد غذایی خانوارهای ایرانی را به صورت اینترنتی با شرایط قابل اعتماد فراهم کند.

میوه خشک و خواص و مزایا آن

مزیت میوه خشک

میوه‌های خشک پیشتر به شکل قیصی، آلو و آلبالو، انجیر و توت خشک تهیه می‌شدند. اما امروزه هنگام خرید میوه خشک تنوع زیادی در سبد این محصول می‌بینیم. این روزها چیپس میوه که در دسته محصولات آجیل و خشکبار قرار می‌گیرد به شکل‌های خلال، ورقه، حبه و یا حتی دانه کامل میوه تولید و عرضه می‌شود. همچنین این خوراکی لذیذ از انواع میوه‌های تابستانی و زمستانی و گرم‌سیری و سردسیری تهیه می‌گردد.

 

یکی از مزیت‌های تهیه و استفاده از میوه‌های خشک نیز بهره‌مندی از میوه‌های تابستانی در زمستان و بالعکس است. به این ترتیب می‌توان در زمستان از انبه، هلو، آلو، انجیر و نارگیل خشک استفاده و با طعمش به حال و هوای تابستان سفر کرد و در تابستان پرتغال، کیوی و خرمالوی خشک نوش جان نمود و حال و هوای یلدا را تداعی کرد. با این تفاصیر، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید میوه خشک دارید، می‌توانید از بسته‌های میوه خشک مخلوط که در فروشگاه «لایانسا» عرضه می‌شود تهیه نموده و رنگین‌کمانی از رنگ‌ها را در اختیار داشت.

 

میوه خشک و خواص و مزایا آن

خواص میوه خشک

با توجه به اینکه عموما میوه خشک خواص اصلی میوه را حفظ می‌کند استفاده از آن توسط پزشکان نیز توصیه می‌شود. همچنین میوه‌های خشک در طب سنتی ایرانی نیز از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند. انواع میوه‌های خشک داری مقادیر قابل توجهی فیبر، سدیم، پتاسیم، ویتامین‌های آ، ب و سی هستند. فیبر موجود در چیپس میوه در بهبود متابولیسم و در نتیجه جذب عناصر ارزشمند غذایی موثر است. لازم به ذکر است که میوه‌های خشک به دو صورت آفتابی (طبیعی) و صنعتی (غیر طبیعی) تهیه می‌شوند اما برخلاف تصور عمومی پروسه‌ تهیه آن‌ها تاثیری در خواص این محصول ندارد. بنابراین هنگام خرید میوه خشک نیاز به صرف دقت و توجه برای تشخیص نوع خشک کردن آن‌ها نیست و تنها در نظر گرفتن کیفیت آن‌ها کافی است.

 

قیمت میوه خشک

هنگام خرید میوه خشک باید دقت کرد که قیمت میوه خشک بسته به نوع آن متفاوت است. به این معنی که قیمت چیپس میوه باتوجه به قیمت خود میوه متغیر است. برای مثال انبه خشک از چیپس‌های میوه گران محسوب می‌شود چرا که خود میوه انبه قیمت بالاتری نسبت به دیگر میوه‌ها دارد. بر همین اساس معمولا مخلوط میوه خشک قیمت مناسب‌تری دارد. اما گاهی برخی از تولید کنندگان این محصول در مخلوط‌های عرضه شده انواع گرانتر چیپس میوه را حذف و یا مقدار آن‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. فروشگاه فرآورده‌های گیاهی لایانسا با عرضه مخلوطی متناسب و متنوع از میوه‌های خشک، این مشکل خریداران را مرتفع ساخته و ضمن فراهم آوردن امکان خرید میوه خشک به صورت اینترنتی  به آن‌ها اطمینان لازم را ازکیفیت و تنوع متناسب بسته‌های مخلوط میوه خشک خود می‌دهد.