نان بنفش برای مبارزه با فشار‌خون و ایجاد چربی

مجموعه : تغذیه مناسب
نان بنفش برای مبارزه با فشار‌خون و ایجاد چربی

نان یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی در سراسر جهان است که هر انسانی به طور معمول حداقل در یک وعده غذایی خود از نان استفاده می کند.

 

نان همیشه بعنوان عامل چاق کننده به شمار می‌رفته و افرادی که در رژیم غذایی هستند به شدت از آن پرهیز می‌کنند ولی ظاهراً این نان با ظاهر عجیب و غریب قرار است نگاه ما را به مواد غذایی ضروری برای همیشه عوض کند.  در حالیکه نان را عامل فشار‌خون و ایجاد چربی شکمی می‌دانند، محققی سنگاپوری راه‌حلی برای آن دارد. او نانی ابداع کرده که بافت و طعم نان طبیعی را داشته ولی به رنگ بنفش است.

 

نان بنفش برای مبارزه با فشار‌خون و ایجاد چربی

 

پرفسور ژو ویبیایو از دانشگاه ملی سنگاپور، به دنبال یافتن راهی برای تغییر فرمول نان با حفظ طعم فوق‌العاده و بافت مخصوص آن در نهایت این نان بنفش را تولید کرده که کاملاً از عناصر طبیعی تشکیل شده است. او با استخراج آنتوسیانین که ماده رنگی طبیعی موجود در موادغذایی مثل انگور و ذغال‌اخته یافت است، کارش را شروع کرد. سپس این ماده را به خمیر نان تزریق کرده و از ماده حاصل این نان بنفش که برای سلامتی انسان مفید است را پخت.

 

نان بنفش حاصل ۸۰ درصد از کیفیت آنتوسیانین را حفظ کرده که این ماده هضم نان را تا ۲۰ درصد آسان‌تر می‌کند. مشکل نان سفید، هضم سریع آن است که بسرعت قند حاصله به جریان خون وارد می‌شود که نان بنفش این مشکل را ندارد.