نحوه مراقبت از کناف سقف

نحوه مراقبت از کناف سقف

اگر شما هم می خواهید برای سقف خانه تان کناف نصب کنید، باید حداقل از 48 ساعت قبل فضا را آماده کرده و هوای خانه مطلوب باشد. نشت باران و رطوبت باید رفع شود. بهتر است فضا تهویه داشته باشد و پنجره ها را باز بگذارید.

 

مجوز

باید از متخصص و نصابی کمک بگیرید که مجوزهای لازم را داشته باشد.اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت اجرای کناف  را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک اجرا کننده کناف در تهران باشید می‌توانید درخواست کناف  ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.

 

از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

نگهداری

صفحات کناف باید پیش از نصب در فضای شک و در زاویه مناسب نگهداری شوند تا آسیب نبینند. در هنگام حمل همیشه صفحات را از لبه نگه دارید. 

 

بسته بندی

صفحات باید بسته بندی شده و برچسب خورده باشند. تا پیش از نصب بسته بندی را باز نکنید.

 

نصب کلی 

در هنگام نصب صفحات باید دقت کنید و اجازه ندهید که صفحات روی هم سر بخورند. 

 

جهت نصب

صفحات باید در یک جهت نصب شوند. بهتر است صفحات کناف را به صورت مورب قرار دهید.

 

نصب با پلاگ

بهتر است طبق الگو صفحات کناف را نصب کنید و به همین ترتیب ادامه دهید. حفره ها را با عمق کافی در سقف دریل کنید یا از دریل های برقی استفاده نمایید. سپس پلاگ ها را نصب کنید. بعد کلاهک را روی آن قرار دهید. 

 

نصب پلاگ های سفت

بافت بتون را بررسی کرده و مته مناسب برای دریل را انتخاب نمایید (6.5 میلی متری). صفحه کناف را روی بتن قرار دهید. دریل بزنید و صفحه کناف را با پلاگ روی صفحه نصب کنید. به این صورت که باید پلاگ را روی دریل قرار دهید و روی صفحه نصب کنید. پس از نصب شدن دریل را خاموش کنید. سپس کلاهک روی پلاگ را قرار دهید تا سفت شود. 

 

پیشگیری از آسیب

در صورت آسیب بافت ها پنل لکه می شود، به خصوص در پنل های تیره. همیشه از قسمت نمایان صفحات آنها را روی هم قرار دهید تا هیچ آسیبی ایجاد نشود. به صفحات آسیب دیده فشار وارد نکنید. 

 

رویت درزها

برای کاهش ایجاد لکه های سیمان، بهتر است از قبل صفحات را مرطوب کنید تا درزها را تشخیص دهید. چون در صورت ایجاد رطوبت در سقف، این رطوبت به درز نشت کرده و لکه های سیمان به جا می گذارد. 

 

نصب با پارکر و واشر

صفحات چوبی با پارکر روی ورقه های چوبی نصب می شوند. برای پیشگیری از وارد شدن پیچ توی صفحه و محکم کردن آن باید از واشر استفاده کنید. فاصله بین پیچ ها نباید بیش از 600 میلی متر باشد.

 

نصب های اضافی

برای نصب لوستر و لوازم از گیره های فلزی استفاده کنید.

 

انقباض درز

صفحات چوبی و کناف ها در معرض انبساط و انقباض قرار دارند که به خاطر ماهیت چوبی آن است. 

 

پیشگیری از لکه رطوبت

کناف ضدآب و ضد رطوبت است. لایه رنگ روی آن هم ضد رطوبت است. این لایه رنگ در تماس با آب قهوه ای می شود. برای حل این مشکل: 

با عایق بندی مناسب و معتبر توسط یک متخصص از تماس آب و کناف خودداری کنید. پس از خشک شدن جزئی صفحه، آن را سنباده کنید. بعد از اسپری رنگ مشابه استفاده نمایید.

 

نحوه مراقبت از کناف سقف

وزن صفحات

وزن صفحات چوبی از 10 کیلو با ضخامت 25 میلی متر تا 18 کیلومتر با ضخامت 50 میلی متر متفاوت است. وزن صفحات عایق شده هم به نوع ساخت بستگی دارد. 

 

نظافت

با شت نرم آن را تمیز کنید. 

 

استفاده در بیرون

صفحات کناف را می توان به عنوان عایق صدا در فضای باز استفاده کرد. در این صورت باید در هنگام سفارش آن این موضوع را خاطرنشان کرد. 

 

پشت بام

برای نصب صفحات کناف در پشت بام باید از الوار چوب و میخ یا گیره استفاده کنید. در هنگام نصب از صفحات مخصوص استفاده کنید تا از کناف محافظت شود. 

برچسب‌ها: