نصب آسانسور چقدر طول می‌کشد؟

مجموعه : مجله خبری
نصب آسانسور چقدر طول می‌کشد؟

وقتی به یک آسانسور نگاه می‌کنید، بالا و پایین رفتن و حرکت آن کار چندان مشکلی به نظرتان نمی‌آید و  انگار همیشه آنجا بوده است. اما در واقعیت فاکتورهای مختلفی در ساخت یک آسانسور دخیل هستند از ساخت خود آسانسور تا نوع و نحوۀ نصب آن.

 

رو این حساب تخمین دقیق زمان نصب و راه اندازی آسانسور چندان کار راحتی نیست. اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نصب آسانسور را در شهر خودتان بپرسید.

 

مثلا اگر به دنبال نصاب آسانسور در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.در این مقاله تعدادی از فاکتورهایی را که در میزان زمان نصب آسانسور تاثیرگذار هستند، بررسی کرده‌ایم:

 

نوع ساختمان:

واضحاً نصب یک آسانسور در یک ساختمان با طبقات کم‌تر به نسبت یک ساختمان بلندتر، زمان کم‌تری می‌برد. مثلاً نصب آسانسور در یک ساختمان پنج طبقه به اندازۀ نصب آسانسور در یک آسمان خراش، زمان‌بر نیست. مشخص است که یکی از اولین موارد ساخته شده در یک ساختمان نوساز، چاه آسانسور است. یک ساخت مناسب و اصولی، همۀ الزامات برای نصب آسانسور را دارد. در ساختمان‌هایی که در پروسۀ نوسازی به آن‌ها آسانسور اضافه می‌شود، بایستی یک سری اقدامات و آماده سازی‌ها انجام گیرد که همین امر زمان زیادتری را می‌طلبد. 

 

پروسۀ نصب آسانسور:

اگر می‌خواهید پروسۀ نصب را از آغازی‌ترین مراحل شروع کنید، ابتدا باید یک چاه برای آسانسور بسازید و در آن سیمان بریزید. الزاماتی که باید برای تهیۀ فونداسیون چاه رعایت شود، بایستی با کدهای منطقه و وضع زمین زیرین ساختمان هم‌خوانی داشته باشد. ابعاد چاه به مسائل مختلفی بستگی دارد ولی به طور متوسط، دیوارۀ چاه بایستی 12 اینچ ضخامت و 8 اینچ از زمین فاصله داشته باشد.

 

وسایل ایمنی نظیر کپسول آتش نشانی و سیستم اطفای حریق بایستی درون و یا اطراف آسانسور نصب شوند. آب پاش آتش نشانی درون کابین خود می‌تواند خطرآفرین باشد زیرا برق درون کابین در جریان است. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند مفید واقع شود، نصب تلفن در کابین است. 

نصب آسانسور چقدر طول می‌کشد؟

اجزای مختلف آسانسور:

اگر مشکلی در کابین وجود نداشته باشد، آسانسور می‌تواند به راحتی و روان عمل کند. محتویات و اجزای ابتدایی آسانسور شامل موارد زیر می‌شود:

کابین

سیستم ریلی

موتورخانه و گیربکس

کنترل‌ها

سیستم‌های امنیتی

آسانسورهای مختلف همه و همه از این اجزا تشکیل شده‌اند اما ممکن است در مواردی نیز باهم تفاوت داشته باشند. هر کدام از این قسمت‌ها باید به درستی با سایر قسمت‌ها در ارتباط باشد تا آسانسور بتواند به راحتی و درستی حرکت کند. آسانسورهای خانگی از اجزای کوچک‌تری تشکیل شده‌اند و به نسبت انواع تجاری خود، زمان کمتری برای نصب صرف می‌کنند.

نصب آسانسور چقدر طول می‌کشد؟

امنیت:

یکی از مهم‌ترین نکات بعد از نصب همۀ اجزای آسانسور به یکدیگر، رعایت نکات ایمنی است. همۀ اجزا باید با هم هماهنگ باشند. کدهای امنیتی در اجرا و نصب آسانسور بایستی اجرا شود.

 

برنامه ریزی قبل از نصب:

نصب آسانسور مانند همۀ پروژه‌های نصب و نوسازی، نیاز به دقت و صرف زمان کافی دارد. قبل از همه چیز باید مشکلات احتمالی را در نظر گرفت و در صدد رفع آن‌ها برآمد.

 

ممکن است درحین پروسۀ نصب آسانسور، مشکلات متعددی رخ بدهد اما با برنامه ریزی مناسب، تیم حرفه‌ای و همکاری افراد می‌توان به بهترین نحو به آن‌ها فائق آمد.

 

برچسب‌ها: