نمایشگاه اتومبیل قدیمی دهه 30 در قائم‌ شهر + تصاویر

نمایشگاه اتومبیل قدیمی دهه 30 در قائم‌ شهر + تصاویر

به تازگی در شهر قائم شهر مازندران نمایشگاه اتومبیل های قدیمی دهه 30 برگزار شده است که استقبال خوبی هم از این نمایشگاه به عمل آمده است.

 

نمایشگاه خودروهای قدیمی به‌مناسبت گرامی‌داشت سالروز شهدای قیام خونین 15 خرداد و نخستین شهید مدافع حرم شهرستان قائم‌شهر، شهید بلباسی برگزار شد.

 

علاقه به اتومبیل‌های قدیمی و کلاسیک و انواع موتورهای سنگین، در بیشتر جوانان ایرانی وجود دارد و اگر بگوییم بیش از 80 درصد این جوانان حاضرند یک‌بار هم که شده طعم رانندگی با این خودروها و موتورها را بچشند سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

 

این علاقه سن نمی‌شناسد و طرفداران خاص خود را دارد، طرفدارانی که همه اخبار و نمایشگاه‌های مربوط به این خودروها را دنبال می‌کنند.

 

شرکت 70 دستگاه خودروی کلاسیک

کامبیز محمدی عصر امروز در حاشیه اختتامیه نمایشگاه ماشین و موتور قدیمی و کلاسیک با بیان اینکه این نمایشگاه به‌مناسبت گرامی‌داشت سال‌روز شهدای قیام خونین 15 خرداد و نخستین شهید مدافع حرم شهرستان قائم‌شهر شهید محمد بلباسی برگزار شد، اظهار کرد: در حدود 70 دستگاه خودروی کلاسیک در این نمایشگاه شرکت کردند که یادگار دهه‌های 30 تا 70 هستند.

نمایشگاه اتومبیل قدیمی دهه 30 در قائم‌ شهر + تصاویر

رئیس خودروهای کلاسیک استان مازندران افزود: علاوه بر خودروهای دهه 30 تا 50 که خودروهای خاص و کلاسیک محسوب می‌شوند، 35 دستگاه موتورسیکلت سنگین که عضو هیأت موتورسواری استان و قائم‌شهر نیز هستند شرکت کرده اند.

 

استقبال مردم و علاقه‌مندان بسیار خوب بود

وی با بیان اینکه موتورهای گروه کراس، خودروهای رالی و کلوپ پیکان نیز در این نمایشگاه حضور داشتند، تصریح کرد: طبق قرار قبلی با مدیریت نمایشگاه، قرار بر این بود دو سالن مجزا برای نمایش خودرو و موتور در نظر گرفته شود که این امر محقق نشد.

نمایشگاه اتومبیل قدیمی دهه 30 در قائم‌ شهر + تصاویر

رئیس هیأت اتومبیل‌رانی و موتور سنگین شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه تبلیغات ما سه روز مانده به افتتاح نمایشگاه شروع شد، بیان کرد: با این وجود استقبال مردم و علاقه‌مندان بسیار خوب بود.

 

آشنایی جوانان با خودروهای دهه 30

محمدی بیان کرد: برپایی این نمایشگاه موجب شد تا جوانانی که در دهه‌های 30 و 50 نبودند و نمی‌دانستند در این دهه‌ها چه خودروهایی وجود داشت بعد از بازدید بر آگاهی‌های خود بی‌افزایند.

نمایشگاه اتومبیل قدیمی دهه 30 در قائم‌ شهر + تصاویر

وی با اشاره به اینکه این خودروها پلاک قدیمی هستند و اجازه تردد در سطح شهر را ندارند، افزود: برای حل این مشکل با ریاست فدراسیون اتومبیل‌رانی انجام شد صحبت‌هایی انجام و قرار بر این شد که هماهنگی‌های لازم برای و تغییر پلاک خودروهای نسل قدیم به خودروهای کلاسیک انجام شود.

 

دلگرمی از حضور مسؤولان

رئیس خودروهای کلاسیک استان مازندران حضور مسؤولان و بازدید آنها از این نمایشگاه موجب دلگرمی ما می‌شد که به غیر از ریاست اداره ورزش شهرستان، با وجود دعوت و اطلاع‌رسانی، هیچ کسی حضور پیدا نکرد.

نمایشگاه اتومبیل قدیمی دهه 30 در قائم‌ شهر + تصاویر

محمدی به برنامه‌های بعدی هیأت اتومبیل‌رانی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان این نمایشگاه در دریا کنار شهرستان بابلسر برپا و یک مسابقه رالی ساری ـ رامسر بین خودروهای کلاسیک برگزار می‌شود.

 

وی گفت: 50 نفر در بخش خودروهای کلاسیک و 30 نفر در بخش موتورهای سنگین شهرستان قائم‌شهر عضویت دارند.

 

تجدید خاطره با این خودروهای قدیمی

دبیر خودروهای کلاسیک استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: هدف از برپایی نمایشگاه خودروهای قدیمی، تجدید خاطرات با این خودروها است.

 

علیرضا وزیرلقب گران بودن لوازم یدکی و اجزاء خودرو را از مهم‌ترین مشکلات این رشته عنوان کرد و گفت: جوانان زیادی به این رشته علاقه‌مند هستند و مسؤولان ذیربط باید کمی بیشتر به این رشته توجه کنند.

 

سوار شدن بر خودروهای قدیمی،آرزوی کلاسیک سوارها

امیر اسفندیاری یکی از کسانی است که به کار بازسازی خودروهای قدیمی مشغول است.

وی که با هشت  دستگاه خودرو بازسازی شده در این نمایشگاه حضور پیدا کرد، اهل ساری است و 15 سال در این کار تجربه دارد.

 

اسفندیاری آرزوی بچه‌های کلاسیک‌سوار را استفاده مجدد از خودروهای قدیمی عنوان کرد و گفت: جان بخشیدن دوباره به خودروهایی که دیگر از صلابت قدیم بهره‌مند نیستند موجب خوشحالی من است و برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها کار قشنگی است.

 

مهیا کردن محیطی برای پرداختن به رشته مفرح اتومبیل‌رانی

اصغر خاکزاد، بازدید‌کننده 53 ساله که از شهرستان بابل آمده بود، سطح کیفی نمایشگاه را خیلی عالی دانست و اظهار کرد: فقط ای کاش تعداد خودروهای قدیمی شرکت کننده بیشتر بود.

نمایشگاه اتومبیل قدیمی دهه 30 در قائم‌ شهر + تصاویر

وی دلیل حضور خود در این نمایشگاه را علاقه به خودروهای کلاسیک و قدیمی عنوان کرد و گفت: مسؤولان باید محیطی را برای جوانان ما مهیا کنند تا بتوانند در آن مکان به این ورزش مفرح پرداخته و انرژی خود را تخلیه کنند.

 

این نمایشگاه پنج روزه که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در شهرستان قائم‌شهر برگزار شده بود امروز به کار خود پایان داد.