نکاتی برای نصب چهارچوب پنجره های پی وی سی

مجموعه : مجله خبری
نکاتی برای نصب چهارچوب پنجره های پی وی سی

اگر قصد دارید برای خانه خود پنجره جدیدی نصب کنید، باید به نوع چارچوبی که در نظر دارید فکر کنید. با این که چارچوب های سنتی چوبی خوب به نظر می رسند، اما امروزه برای دوام و راحتی بیشتر استفاده از چارچوب یو پی وی سی در حال محبوب تر شدن است.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد  قیمت ساخت پنجره UPVC را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک سازنده پنجره UPVC باشید می‌توانید درخواست  ساخت پنجره یو پی وی سی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.

 

از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

استفاده از پی وی سی با چوب تفاوت دارد، بنابراین اگر می خواهید برای خانه خو پنجره ای با چارچوب پی وی سی استفاده کنید نکات زیر را مطالعه نمایید.

 

نکاتی برای نصب تزئینات پنجره پی وی سی

مانند چوب با پی وی سی کار کنید

یکی از بهترین چیزها درباره پی وی سی این است که در هنگام نصب آن برای چارچوب پنجره تقریبا می توانید مانند چوب با آن کار کنید.

این یعنی در بیشتر بخش ها می توانید از ابزار و تکنیک های مشابه استفاده نمایید.

در هنگام برش باید از اره نوک کاربیدی استفاده کنید، چرا که تیغه های استیل خیلی سریع کند می شوند. برای داشتن بهترین نتیجه، تیغه های با دندانه بیشتر را انتخاب کنید تا برش نرم تری داشته باشید.

 

از کاغذ سنباده مناسب استفاده کنید

برای داشتن لبه های صاف ممکن است نیاز باشد از سنباده استفاده کنید. اگر نیاز بود، از کاغذ سنباده 150 یا 220 گریتی استفاده کنید تا بهترین نتیجه ها را دریافت کنید.

در صورت امکان لبه ها برش داده شده را پنهان کنید

اگر نیاز است پی وی سی را برش دهید، حتی اگر برای صاف کردن لبه ها از کاغذ سنباده استفاده کنید، هنوز هم داشتن لبه های صاف مانند زمانی که چوب در کارخانه برش داده می شود، سخت خواهد بود.

به همین دلیل، در صورت امکان سعی کنید برای بخش های مشخص از برش های کارخانه ای استفاده کنید، و سعی کنید لبه هایی که خودتان برش می دهید را پنهان نماید.

 

دیگر فوت و فن های موجود را یاد بگیرید

یکی از مزایای کار با پی وی سی این است با این که می توانید مشابه چوب با آن کار کنید، اما این امکان را دارید که به روش سنتی که برای چوب غیرممکن است نیز با آن کار کنید.

 

برای مثال اگر پی وی سی را گرم کنید می توانید آن را خم کرده و به شکل های مختلفی در بیاورید، که این امر باعث می شود پی وی سی به هر جایی تطابق یابد و حتی می توانید از لوازم خلاقانه ای نیز استفاده نمایید.

 

برای خم کردم و تغییر پی وی سی، باید آن را در دمای 320 درجه فارنهایت گرم کنید. افراد متخصص برای این کار از پتوی گرمکن استفاده می کنند، که البته هزینه بالایی دارد.

 

به این ترتیب اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، به راحتی می توانید خودتان این کار را به انجام برسانید، که مشابه همان است.

 

تفاوت آن با چوب را بدانید

اگر می خواهید با موفقیت از پی وی سی استفاده کنید، باید بدانید چه تفاوت هایی با چوب دارد و مهم ترین جنبه آن نیز ظرفیت انبساط است.

مهم ترین موضوع این است در حالی که چوب با رطوبت منبسط می شود، پی وی سی به صورت طولی بسط می یابد که ای یعنی در طول نصب قابلیت انبساط را دارد.

در واقع در هنگام کار با پی وی سی، مهم ترین نگرانی تان این خواهد بود که در اطراف آن فضای کافی وجود داشته باشد.

 

در انتها برای انبساط فاصله هایی قرار دهید

از آنجایی که پی وی سی به صورت طولی منبسط می شود، باید برای آن فاصله ای در نظر بگیرید، و فاصله ای که باقی می گذارید به دمای محیطی که در آن کار می کنید بستگی دارد.

 

اگر در شرایط گرم تر کار می کنید، پی وی سی به تدریج گسترش خواهد یافت، بنابراین نیازی نیست فاصله زیادی قرار دهید و باید آن را کوچک تر کنید.

 

در عوض، اگر پی وی سی را در مکانی سردتر نصب می کنید، انبساط نیافته است، بنابراین باید فضای بیشتری در اطراف آن قرار دهید چرا که در زمان گرم شدن مکان انبساط خواهد یافت.

 

به عنوان راهنما بهتر است بگویم هر 15 فوت چارچوب پی وی سی به فاصله 8/1 درجه ای نیاز دارد. اگر در مکانی سرد آن را نصب می کنید، فضا را بیشتر کنید.

 

همچنین اگر چارچوبی کوچک تر نصب می کنید، به چنین فضایی نیاز ندارید و می توانید فاصله کمتری قرار دهید.

 

نکاتی برای نصب چهارچوب پنجره های پی وی سی

از چسب حلال استفاده کنید

برای نصب پی وی سی باید از چسب حلال استفاده کنید، چرا که حالا ها باعث می شوند پی وی سی در هم بشکند و زمانی که به شکل چسب در می آیند، بهتر به یکدیگر جوش می خورند. برای چنین کاری، چسب حلال مخصوص لوله انتخاب مناسبی خواهد بود.

 

برای وصل کردن صفحات پی وی سی از اتصال روسری استفاده کنید

درست مانند کار با چوب، در هنگام وصل کردن دو چارچوب پی وی سی به یکدیگر، از اتصال روسری استاده کنید. به این صورت که دو قطعه پی وی سی را برش داده و آن ها را به هم وصل می کنید.

 

همان طور که قبلا در گزینه هفت اشاره کردیم، برای چسباندن قطعات باید از چسب حلال استفاده کنید.

 

از آب بندی حلال استفاده نمایید

مانند چسب باید از آب بندی حلال استفاده کنید. این محصولات پی وی سی را کاملا محکم کرده و بهترین عایق برای آن هستند.

 

از محصولات حاوی سیلیکون استفاده نکنید

در هنگام کار با پی وی سی باید از محصولات حاوی سیلیکون دوری کنید. این امر به این دلیل است که سیلیکون به پی وی سی نمی چسبد و نتیجه خوبی به همراه ندارد.

 

از میخ های فولادی ضد زنگ به عنوان بست استفاده کنید

یکی از مزایای پی وی سی نسبت به چوب، ماندگاری آن است. پی وی سی مانند چوب به راحتی ترک نخورده و نمی شکند و اگر به درستی از آن مراقبت کنید، برای مدت زیادی باقی می ماند.

 

اما اگر از بست های با کیفیت پایین استفاده کنید، قبل از پی وی سی پوسیده شده و از بین می روند.

برای جلوگیری از این امر اگر قصد دارید پی وی سی را در جای آن میخ کنید، باید از میخ فولادی ضد زنگ استفاده کنید. در این صورت، میخ ها در معرض زنگ زدگی، هوازدگی یا دیگر انواع خوردگی قرار نمی گیرند و تا مدت ها باقی می مانند.

 

استفاده از پیچ و مهره را در نظر بگیرید

شاید بهترین راه برای محکم کردن چارچوب پنجره، استفاده از پیچ، یا پیچ به همراه مهره باشد. مهره ها برای تمام انواع پی وی سی موجود بوده و در آخر در معرض دید نیز قرار نمی گیرند.

درست مانند میخ در هنگام انتخاب پیچ نیز باید دقت کنید و انواع ضد زنگ آن را انتخاب کنید، تا دوام زیادی داشته باشند.

 

میخ ها یا پیچ ها را با فاصله مناسب نصب کنید

فاصله میخ ها و پیچ ها را به دقت اندازه گیری کنید. برای راحتی پیشنهاد می کنیم  هر میخ یا پیچ را 2 درجه از بالا و 2 درجه از پایین چارچوب فاصله دهید. اما، اگر در بخشی غیر کاربردی از چارچوب نازک تر استفاده کنید، ممکن است نیاز باشد آن را تنظیم نمایید.

فاصله بین میخ ها یا پیچ ها در امتداد چارچوب باید حدود 18 درجه باشد و باید میخ ها یا پیچ ها را در کنار دیوار و به طور محکم نصب نمایید.

نکاتی برای نصب چهارچوب پنجره های پی وی سی

چارچوب پنجره را از قبل در جای آن نصب کنید

بهتر است قبل از شروع یک بار کل پنجره را سر هم بندی کنید و سپس آن را به صورت کلی نسص نمایید.

ممکن است این کار در ابتدا زمان بیشتری صرف کند، اما نتیجه خوبی خواهید داشت چرا که می توانید درست تر کار را به انجام برسانید. این کار بهتر است چرا که سرهم بندی پنجره در حالی که روی صندلی نشسته اید آسان تر از آن است که روی نردبانی ایستاده باشید.

وقتی این کار را انجام دهید، اگر از چسب حلال استفاده کنید، می توانید بدون استفاده از میخ و پیچ کار را انجام دهید چرا که چسب حلال قطعه ها را به هم جوش داده و اتصالی بسیار قوی می سازد.

 

با این حال، اگر تصمیم دارید با پیچ یا میخ کار کنید، می توانید قبل از نصب پنجره از آن ها استفاده نمایید.

 

کلید انجام درست کار، اندازه گیری دقیق پنجره هاست، چرا که اگر مرتکب اشتباهی شوید، متوجه می شوید چارچوب به درستی در جایش متصل نمی شود.

 

ضرب المثل قدیمی مربوط به نجاری وجود دارد که می گوید:”دو بار اندازه گیری کن، یک بار برش بزن” که مصداق این موقعیت است.

 

رنگ زدن یا نزدن، مسئله این است

چارچوب پی وی سی باید بدون رنگ آمیزی نصب شود. بسیاری از آن ها طرح چوب مصنوعی دارند که پس از انتهای کار زیبایی خود را نشان می دهند.

اما اگر دوست دارید می توانید چارچوب پنجره پی وی سی خود را رنگ آمیزی کنید. در این مورد، باید رنگی مناسب پی وی سی انتخاب کنید که با تغییرات انبساطی پی وی سی پوسته پوسته نشود.

همچنین اگر سوراخی در چارچوب قرار دارد،حتما قبل از رنگ آمیزی آن را پر کنید. می توانید از گچ رنگ پذیر استفاده کرده و سپس در انتها روی آن را رنگ کنید. این امر باعث می شود چارچوب ظاهری حرفه ای به خود بگیرد.

 

مزایای زیاد و راحتی کار

استفاده از چارچوب پنجره پی وی سی نسبت به چارچوب چوبی مزایای زیادی دارد. کار کردن با آن آسان بوده و از آنجا که ضد آب است، بسیار بادوام می باشد، همچنین به محافظت از خانه تان نیز کمک می کند.

نکته اصلی درباره پی وی سی این است که با افزایش دما منبسط می شود که یعنی در هنگام نصب باید به این موضوع توجه کنید. تا زمانی که این موضوع را درک کنید، نصب پنجره پی وی سی کار دشواری نخواهد بود.

 

برچسب‌ها: