نکاتی برای نگهداری از آسانسور

مجموعه : مجله خبری
نکاتی برای نگهداری از آسانسور

نگهداری از آسانسور ساختمان یا واحد تجاری شما به منظور افزایش طول عمر آن و حفظ ایمنی مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است. نگهداری منظم بخشی از مسئولیت مدیر یا صاحب ساختمان می باشد، که توسط شهر محل زندگیتان نیز اجباری است. برای انجام خدمات نگهداری و تعمیر فردی حرفه ای را استخدام کنید، اما قبل از آن این نکات را به خاطر بسپارید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه سرویس و تعمیر آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار آسانسور در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

آسانسورها باید هر سال یک بار بررسی شوند. نگهداری بخش مهمی از کار است تا اطمینان حاصل شود که آسانسور شما با قوانین منطقه و فدرال انطباق دارد یا خیر. بازرسی موفق به شما مدرکی می دهد که می تواند درون خود آسانسور نصب شود.

 

دقت کنید که اتاق ماشین آسانسور طبق قانون درست باشد. فقط خود آسانسور نیست که باید به خوبی کار کند. اتاق های ماشین نیز شامل این موضوع می شوند. یکی از بخش های مراقبت و نگهداری این است که دقت کنید درب اتاق ماشین خود به خود بسته شده و به درستی قفل شود چرا که هر کسی اجازه ورود به آن را ندارد. این اتاق باید نورپردازی مناسب داشته باشد و از آن به عنوان انبار استفاده نشود، چرا که این کار خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

 

آسانسور باید در اولویت قرار گیرد. برنامه مراقبت باید هر گونه مشکل در مکان های مختلف را نشان دهند. برای مثال، شکسته شدن چراغ حفره یا بخش بالایی، کثیف بودن بخش بالایی اتاقک، معیوب بودن سیستم هشدار حریق، خراب بودن چراغ های اضطراری، مناسب نبودن اندازه کابل ها و خراب بودن محدود کننده درب.

نکاتی برای نگهداری از آسانسور

در انجام نگهداری فعال و منظم باشید. مدیریت ساختمان یک رویکرد چند وجهی در باب ایمنی تاسیسات است. واقف بودن به مسائل آسانسور به طور خاص باعث می شود اطمینان حاصل کنید که با مشکلات پرهزینه و خطرناک غافلگیر نمی شوید.

 

همیشه از خود بپرسید که آیا آسانسورتان به مدرن شدن نیاز دارد و باید آن را ارتقا دهید یا خیر. توجه به نگهداری همچنین باعث می شود به بودجه تان پایبند باشید.

 

با یک برنامه مشخص و پیشگیرانه نه واکنشی از آسانسور خود مراقبت کنید. به یاد داشته باشید، آسانسورهای خارج از سرویس عملیات عادی را مختل کرده و برای افراد ساختمان ناراحتی ایجاد می کنند. نگهداری این اطمینان را به شما می دهد که عمر آسانسور را نیز طولانی تر کنید.

 

نقاط دارای مشکل را بشناسید. دانستن این که در کدام بخش به مشکل بیشتری بر خواهید خورد و پیشبینی آن برای تعمیر کمک زیادی به شما می کند. برای مثال، حدودا 70% تماس های مربوط به مشکلات آسانسورها مربوط به درب های معیوب می باشد. ممکن است برای حل این مشکل راه حلی پیدا کنید، برای مثال استفاده از یک اپراتور درب بسته که به سرعت باز و بسته شدن درب نیز توجه می کند.