نکاتی که قبل از انتخاب وکیل باید بدانید

مجموعه : مجله خبری
نکاتی که قبل از انتخاب وکیل باید بدانید

به نا به گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

 

-دعاوی حقوقی مجازاتی برای طرفین دعوا در پی ندارند و بحث بر سر مسائل مالی است که یکی از طرفین در صورت اثبات، ملزم به رد مال یا پرداخت جریمه خواهد بود، تنها زمانی نیاز به حضور وکیل در این مرحله حس می‌شود که یا وجه مورد بحث رقم بالایی داشته باشد و یا طرف محق، مدارک لازم برای احقاق حق را در اختیار نداشته باشد، در این صورت حضور وکیل و استناد به ادلۀ حقوقی برای احقاق حق، بسیار ضروری است.

 

-موضوع پرونده‌های کیفری، وقوع یک جرم است. جرمی که می‌تواند مجازات مختلفی اعم از شلاق، حبس، تبعید، قصاص یا جریمه در پی داشته باشد. در چنین پرونده‌هایی چه طرف شاکی باشید و چه متهم، لازم است وکیل بگیرید. چرا که وکیل با ادلۀ قانونی خود می‌تواند شما را در پیش برد پرونده راهنمایی و از حق‌تان دفاع کند. همچنین در پی جمع‌آوری مدارکی بربیاید که در مجازات احتمالی موکلش تخفیف بگیرد.

 

نکاتی که قبل از انتخاب وکیل باید بدانید

-وکلا به دو دستۀ کلی تقسیم شده‌اند. گروه اول وکلای کانون وکلا را شامل می‌شوند که یک نهاد مستقل است و وکلای آن آزادی عمل و استقلال بیشتری دارند. گروه دوم وکلای مرکز مشاوران وابسته به قوۀ قضائیه هستند. نکتۀ مهم بعدی این است که بهتر است سعی کنید در پرونده‌هایی که جدیت بالایی ندارند و حاد نیستند، از کسانی به عنوان وکیل کمک بگیرید که در حال گذراندن دورۀ کارآموزی هستند و هنوز به شکل رسمی به عنوان وکیل پایه یک شناخته نشده اند، چرا که این افراد دستمزد پایین تری دارند. این افراد البته محدودیت‌هایی در گرفتن پرونده دارند.

 

-اگر تصمیم دارید که از وکیلی استفاده کنید که قبلا توسط یک دوست یا آشنا به شما معرفی شده است، حتما رزومۀ کاری وی را پیش از امضای وکالت‌نامه مطالعه کنید. چرا که وکالت یک امر کاملا تخصصی است و کسی که در حوزۀ پرونده‌های مالی کار کرده، گزینۀ مناسبی برای پرونده‌های خانوادگی و طلاق نیست. هر چند این امر هیچ ممنوعیت قانونی ندارد اما همیشه باید به تجربۀ کاری افراد دقت کرد.

 

-تحصیلات عالی، تجربۀ خوب، رزومۀ درخشان و حسن شهرت، همگی برای انتخاب وکیل مهم و موثر هستند، اما هیچ کدام تضمین کنندۀ موفقیت پروندۀ شما نخواهد بود. برای برخی از پرونده‌ها پیگیری و دوندگی اولویت دارد، حتما اگر نگران نتیجه و رای دادگاه هستید، پیش از امضای وکالت‌نامه، از وکیل تان بخواهید که به طور مستمر پیگیر پروندۀ شما در دادگاه باشد.

 

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)