نکات مهم برای انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه با توجه به ترند روز

نکات مهم برای انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه با توجه به ترند روز

انتخاب رنگ و طرح کابینت آشپزخانه به دلیل هزینه‌ بالا و ایجاد اختلال در روند مخارج زندگی تقریباً تا سال‌های زیادی جزء غیرقابل تغییر منزل خواهد بود. در سال‌های اخیر با کمک فناوری‌های شبیه‌ساز محیط خانه، تصویرسازی از مدل و رنگ انتخابی در محیط کامپیوتر میسر شده و می‌توان با دیدن سلیقه خود در تصاویر تولیدی از میزان شک و شبه خود کاست. بنابراین برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه مناسب با منزل برحسب رنگ ترند روز تا انتهای مقاله با ما باشید تا با توجه به مدلهای شبیه سازی شده اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده شود.

⦁ انتخاب رنگ سال به عنوان رنگ اصلی کابینت ممنوع!

استفاده از واژه رنگ سال تاثیری در زیبای بصری کابینت ندارد! رنگ و تم اصلی کابینت باید بر اساس سلیقه، چارچوب و قواره خانه انتخاب شود. تنها در صورتی که به جمع‌بندی نهایی برای بکار بردن از رنگ ترند روز در ساخت کابینت آشپزخانه رسیدید از آن به عنوان بخشی از کار تولیدی استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود به دلیل ترند شدن رنگ‌های مختلف در هر سال تنها بخش‌های از نمای طراحی شده مانند: دستگیره کابینت‌ها را به رنگ سال درآورید. در این ‌صورت می‌توانید با قیمت ارزان نسبت به تعویض و نصب دستگیره جدید به رنگ ترند روز اقدام کنید.

انتخاب رنگ روشن در بزرگ‌تر و شاداب‌تر نشان دادن فضای خانه بهخصوص آشپزخانه کاملا تاثیر دارد. بنابراین برای رنگ اصلی کابینت خود بهتر است از رنگ‌های خنثی، غیرشلوغ و به صورت تک‌رنگ به همراه مکمل رنگ دوم در طراحی بهره ببرید. نگاهی به رنگ‌های ترند سال‌های گذشته کنید متوجه خواهید شد که در صورت استفاده از رنگ‌های ترند بعد از گذشت مدت زمانی دیگر جذابیت لازم برای زیبای را ندارند. با در نظر گرفتن هزینه‌ها ساخت کابینت آشپزخانه می‌توان به جرات گفت: انتخاب رنگ ترند به عنوان رنگ زمینه ممکن است برای همیشه جذاب نباشد. برای این کار میتوانید از مشاوره افراد متخصص کابینت سازی برای طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در انواع فلزی، چوبی یا ام دی اف استفاده کنید.

 

نکات مهم برای انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه با توجه به ترند روز

⦁ تناسب رنگ کابینت آشپزخانه با رنگ دکوراسیون

با انتخاب یک رنگ خنثی مثل سفید، کرم، بژ، قهوه‌ای، مشکی و رنگ چوب برای رنگ زمینه اصلی سبب زمینه‌سازی شکوفایی دیگر رنگ‌ها در فضای خانه خواهید شد. استفاده از وسایل تزئینی و مصرفی مانند: گلدان، رومیزی و رنگ کوسن مبلمان به رنگ ترند سبب ایجاد فضای رنگی و به‌روز در خانه خود خواهید شد. چنان‌چه دچار دل‌زدگی شدهاید و مایل به تعویض رنگ باشید می‌توانید با صرف هزینه کمتر فضای خانه را تغییر دهید.

⦁ رنگ یا مدل کابینت

در طراحی‌های جدید و مدرن با تلفیق رنگ در کنار مدل‌های فانتزی و چند گوشه کابینت‌های فانتزی و چشم‌نوازی برای نمای آشپزخانه ایجاد می‌کنند. استفاده از باکس بزرگ به جای اوپن آشپزخانه یکی از تغییرات ایجاد شده در سال‌های اخیر است. قابلیت استفاده همزمان کابینت برای نگهداری ظروف آشپزخانه، میزغذاخوری و از طرف بیرون به عنوان یک بخش دکوری سبب رواج این طرح شده است.

⦁ رنگ تیره یا روشن

رنگ‌های روشن سبب بزرگ‌تر‌ دیده شدن فضای کلی منزل می‌شوند. بهخصوص اگر محیط آشپزخانه نورگیر مناسبی نداشته باشد استفاده از رنگ تیره سبب دل‌مردگی و خفه بودن فضا خواهد شد. قبل از جمع‌بندی و انتخاب نهایی بهتر است مطالعه‌ای در مورد تاثیر رنگ‌ها بر روحیه انسان‌ها داشته باشید. به دلیل تاثیرگذاری رنگ‌ها بر روحیه اعضای خانواده، در استفاده از رنگ تیره و روشن در کل محیط خانه زیاده‌روی نکنید.

 

نکات مهم برای انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه با توجه به ترند روز

⦁ کلاسیک یا مدرن! مسئله این است

تنوع فانتزی رنگ و مدل در بخش مدرن کاملاً زیاد بوده و محدودیتی از این بابت ندارد اما یک نکته مهم برای انتخاب سبک کابینت‌ها نحوه گچ‌بری، نورگیر، ورودی و دیگر بخش‌های سازنده فضای خانه است. خانه‌هایی که در سبک قدیمی ساخته شده‌اند هارمونی کافی با کابینت‌‌های سبک مدرن را ندارند. اگر مایل به استفاده از کابینت‌های مدرن هستید باید حجم تغییرات و هزینه‌ خود را تا مقدار زیادتری افزایش دهید.
خانه‌هایی که در 10 سال گذشته ساخته یا مرمت شده‌اند با بهره بردن از نقشه‌های ساختمانی نوین، سبک ساختمان را به صورت کلی در حالت مدرن طراحی نموده‌اند. در این نوع از منازل می‌توان از سبک جدید و کلاسیک برای ساخت کابینت استفاده نمود. به‌طور مثال کمتر شدن استفاده از فرش‌ها و بکارگیری سرامیک در کف ساختمان می‌تواند موجب ایجاد هارمونی نقوش سرامیک کف و طرح روی کابینت شود. تحت چنین شرایطی، فضای کاملا متفاوت و لوکسی برای خانه خود خواهید داشت.

⦁ نوع چوب مصرفی کابینت

انتخاب نوع چوب در ساخت کابینت و کمد در فضای خانه بیشتر بر روی قیمت تمام شده و دوام کار تاثیر دارد. جنس ام‌دی‌اف، هایگلاس، ممبران، چوب طبیعی و پی‌وی‌سی از مهم‌ترین انواع مورد استفاده از ساخت کابینت هستند. شرکت‌های تولیدکننده انواع چوب به صورت دوره‌ای مدل‌‌های ساده و طرح‌دار را برای مشتریان به بازار عرضه می‌کنند. هر کدام از کدها که دارای طرفدار بیشتری باشد قطعاً تمدید می‌شود. به دلیل حجم استقبال همیشگی مردم از رنگ‌های خنثی، خط تولید چنین رنگ‌هایی به طور مداوم در حال کار کردن است. همچنین شما میتوانید با از افراد ماهر در این حوزه با توجه به نوع جنس مصرفی، برای ساخت دیگر بخشهای خانه مانند طراحی و ساخت کمد دیواری به سبک مدرن و کلاسیک بهره ببرید.

 

⦁ رنگ ترند یا رنگ مورد علاقه

با در نظر گرفتن موارد مختلف گفته شده باید بنا به سلیقه، فضای خانه، دکوراسیون کلی ، ابعاد خانه و آشپزخانه و نورگیر بودن محیط، یک رنگ را بهعنوان رنگ اصلی ساخت کابینت خود انتخاب کنید. رنگ‌های ترند به‌صورت دوره‌ای و توسط شرکت‌های بزرگ در جهت فروش هر چه‌ بیشتر محصولات آن‌ها مورد تبلیغات گسترده قرار می‌گیرد.

هزینه زیاد برای ساخت کابینت نو در محیط آشپزخانه سبب شده تا عده‌ای از مصرف‌کنندگان به اجناس فلزی مانند آلومینیوم روی آورند. در بخش پایانی مقاله تنها به دنبال یادآوری مطالب گفته شده برای انتخاب یک رنگ مناسب به عنوان زمینه و استفاده رنگ دوم بعنوان تکمیل‌کننده فضای آشپزخانه است.

لازم بذکر است استفاده از رنگ‌های زیاد در طراحی کابینت تنها باعث ایجاد حس شلختگی و کج‌سلیقگی شما خواهد شد. رنگ دوم انتخاب شده را برای خرید و انتخاب دستگیره‌ها نیز در نظر داشته باشید تا با ایجاد یک ست از دستگیره درب‌های کابینت، رومیزی‌ اوپن و میز غذاخوری در جهت چشم‌نوازتر شدن محیط آشپزخانه خود بهره ببرید. در صورت لزوم بعد از گذشت مدتی نیز می‌توانید با تغییر رنگ موارد گفته شده فضای آشپزخانه را به رنگ‌های ترند و به‌روز تغییر دهید. رنگ و مدل کابینت آشپزخانه را با علاقه، سلیقه و فضای خانه خود انتخاب کنید تا هر روز در فضای مورد علاقه خود زندگی کنید.