نکات کلیدی برای انتخاب پارچه مناسب برای خرید لباس کار

نکات کلیدی برای انتخاب پارچه مناسب برای خرید لباس کار

امروزه اکثر کسب وکارها برای مجموعه پرسنل خود، لباس کار در نظر می گیرند تا نظم و هماهنگی در محیط کار ایجاد شده و سمت هر کدام از کارکنان نیز، مشخص باشد. از جمله مشاغلی که نیازمند لباس کار هستند، اداره و موسسات دولتی و خصوصی مختلف، کارخانه ها و مکانیکی و… می باشد. همچنین برای کارکنان کادر بیمارستان و دانش آموزان مدارس نیز لباس مخصوص کار از اهمیت بالایی برخوردار است. اما نکات زیادی در انتخاب یک لباس کار ایده آل وجود دارد؛ از جمله چگونگی دوخت و انتخاب جنس مناسب برای پارچه و رنگ و.. که لازم است حتما به این نکات، توجه ویژه ای گردد.

 

اگر بخواهیم اهمیت لباس کار برای یک مجموعه را تشریح کنیم، می توانیم به حفاظت از کارکنان در مشاغل پر خطر، ایجاد نظم و تشخیص پرسنل هر بخش و تخصصی که هر کدام دارا هستند اشاره کنیم. علاوه بر این نکات، از لباس کار می توان برای ایجاد تبلیغات نیز استفاده نمود و همچنین اعتبار و پرستیژ کاری یک سازمان را بالا برد. سوالی که پیش می آید این است که :

 

 چه پارچه ای برای لباس کار مناسب تر است؟ رنگ مناسب پوشش افراد در یک شرکت یا سازمان چیست؟ بدیهی است پارچه ای که برای لباس جوشکاری در نظر گرفته می شود، با پارچه ای که برای یک کارگر در فروشگاه انتخاب می گردد کاملا متفاوت است! و اما همه چیز درباره لباس کار را  بدانید.

 

برای انتخاب رنگ لباس کار تبلیغاتی یا هر نوع لباس کاری ، به مواردی همچون : رنگ لوگوی سازمان، حیطه شغلی و جنسیت کارکنان توجه می گردد. یکی از پارچه های مناسب برای لباس فرم مدارس و یا مهد کودک، رستوران و مراکز خرید لباس کار ، پارچه «ترگال ساده» می باشد. این پارچه دارای طیف رنگ زیادی می باشد که با توجه به فاکتورهایی مانند سلیقه و کاربردی که دارد، قابل انتخاب می باشد.

 

 البته لازم به ذکر است که در این نوع پارچه، رنگ روشن دارای قیمت پایین تری نسبت به رنگ های سیر و تیره تر می باشد؛ چرا که نرخ مواد اولیه رنگرزی برای هر کدام متفاوت است.

 

 آشنایی با انواع مختلف پارچه برای لباس کار

پارچه دیگری که برای تهیه لباس کار از آن استفاده می گردد، پارچه «ترگال کجراه پلی استر ویسکوز» می باشد. ضخامت آن از ترگال ساده بیشتر بوده و از این رو، دارای مقاومت بالاتری است. این پارچه به دلیل اینکه دارای مصرف بالایی برای تولید لباس کار است، با اسم «پارچه لباس کاری» نیز شناخته می شود. گزینه ای عالی برای لباس کار خانم ها، کارکنان در آشپزخانه رستوران و دانش آموزانی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند، می باشد. بر روی این پارچه بنا به نوع شغلی که افراد دارند، می توان طرح های مختلفی نیز چاپ نمود. مثلا برای مدارس، به منظور ایجاد کمی تنوع از چاپ ستاره و توپی استفاده می گردد.

 

پارچه دیگر که مناسب لباس کار می باشد، پارچه «کجراه پنبه ای» سی، هفتاد است که دارای دو نوع 30 درصد پنبه و 70 درصد پلی استر و یا برعکس می باشد. البته بدیهی است که هر چه قدر درصد پنبه در بافت یک لباس بیشتر باشد، مرغوب تر است؛ چرا که تبادل حرارتی آسان تر صورت گرفته و در نهایت، سبب تعریق کمتر افراد می گردد.

 

همچنین اگر کارگر در حین کار، با جرقه تماس داشته باشد آن را دفع نموده و از سوراخ شدن لباس جلوگیری می کند. بنابراین بهترین گزینه برای افرادی است که در مناطق جنوبی کشورمان و یا در پالایشگاه ها و مشاغلی مانند : جوشکاری، فعالیت می کنند.

 

در این مقاله با چند نوع پارچه لباس کار آشنا شدیم و دانستیم که هر کدام برای چه مشاغلی مناسب تر است.البته افرادی که در پارچه فروشی های عمده و جزئی، مشغول ارائه خدمات هستند ضروری است که مشاوره و راهنمایی های لازم را،  به تولیدی ها و فروشگاه های لباس کار ارائه دهند تا در نهایت، کارکنان یک مجموعه با لباسی مناسب و راحت به انجام وظایف خود بپردازند…

 

نکات کلیدی برای انتخاب پارچه مناسب برای خرید لباس کار

نکات کلیدی برای انتخاب پارچه مناسب لباس کار

در بخش قبل، به بررسی انواع پارچه برای تولید لباس کار پرداختیم.در این  قسمت هم سعی کردیم که پارچه های دیگری را که برای لباس کار مناسب است معرفی نماییم.یکی دیگر از پارچه ها که با نام «پاکویی» یا «پاکوی» در بازار شناخته می شود، پارچه کجراه صد در صد پنبه می باشد که به دلیل جنس مناسبش، برای مشاغل پرخطر و کسانی که در محیط های بسیار گرم، مشغول فعالیت هستند بسیار مناسب است.

 

یک نکته مهم در خرید لباس کار و این پارچه، این است که حتما بررسی کنید که آیا آبرفت پارچه در مرحله تولید گرفته شده یا آبرفت خواهد داشت؟ تا بدانید که هنگام دوخت لباس کار، اندازه واقعی را مد نظر قرار دهید یا کمی بزرگتر از سایز مورد نظر را در نظر بگیرید. برای سفارش با قسمت تماس با ما پاکان صنعت تماس بگیرید.

 

گزینه مناسب دیگر برای لباس کار، پارچه های لی ساده یا پنبه ای است. می دانیم که جنس لی پنبه ای، از مقاومت بالایی در برابر پارگی و آسیب های دیگر در محیط کار می باشد.برای خرید لباس کار با پارچه لی پنبه ای سوال مهمی که بهتر است از فروشنده بپرسید، در مورد سنگ شور شدن یا نشدن پارچه می باشد.پارچه سنگ شور شده دارای وزن کمتر و بافت نرم تری نسبت به نوع معمولی آن می باشد.

 

گزینه دیگر در میان پوشش های مناسب کار، پارچه پرشیا می باشد که با نام «پارچه مکانیک» نیز شناخته می شود.این پارچه ضد چروک، انتخاب خوبی برای کارمندان است؛ چرا که ممکن است گاهی اوقات، حوصله یا زمان کافی برای اتو زدن را نداشته باشند!

 

پارچه پرشیا همچنین برای دوخت لباس کار برای بانوان نیز گزینه مناسبی می باشد، چرا که بدن نما نیست.از دیگر مزیت های انتخاب این پارچه، عدم تغییر رنگ پس از شست و شو می باشد.یکی از شیک ترین پارچه ها که برای دوخت لباس فرم کارمندان بانک، شهرداری و یا اداره ها بسیار مناسب است، پارچه فاستونی می باشد.برای خرید لباس کار با این پارچه لازم است که به درصد پشم توجه نمایید چرا که عامل مهمی در تعیین قیمت نهایی پارچه است.به عنوان مثال برخی از سازمان ها برای تهیه کت و شلوار پرسنل آقایان، از پارچه شبه فاستونی فاقد پشم استفاده می نمایند.

 

نکات کلیدی برای انتخاب پارچه مناسب برای خرید لباس کار

انتخاب پارچه مناسب لباس کار با قیمت مناسب

برای هر ارگان و سازمانی این موضوع اهمیت زیادی دارد که لباس کار مورد نیاز پرسنل را با بالاترین کیفیت و البته قیمتی مناسب تهیه نمایند.بنابراین نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، تهیه پارچه از نمایندگی های معتبر می باشد تا علاوه بر اینکه خیالتان از کیفیت پارچه راحت باشد، برای ارسال اجناس مورد نظرتان هم مشکلی به وجود نیاید؛ چرا که نمایندگی های معتبر دارای اصول و قوانین خاص خود در این زمینه هستند. نکته دیگر هم استفاده از مشاوره های مهم این مراکز می باشد تا در نهایت بتوانید لباس کار راحت و مناسب هر پرسنل را تهیه نمایید.

 

برای تهیه لباس کار می توان از پارچه تترون هم استفاده نمود، این پارچه در رنگ بندی های متنوع به بازار عرضه شده است و می توان آن را برای مقنعه خانم ها و یا پیراهن کارمندان آقا نیز مورد استفاده قرار داد. همچنین پارچه پیراهنی شامل : طرح های چهارخانه و راه راه می باشد و در سه جنس پلی استر ویسکوز، پلی استر پنبه و  پنبه ای وجود دارد. این پارچه می تواند به عنوان پارچه اصلی و یا خرجکار برای لباس های فرم مدرسه ها و یا جشن ها و مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

 

برای لباس کار کارگران در فست فود و رستوران ها و یا لباس طرفدارهای یک تیم هم، از پارچه تریکو استفاده می گردد. به طور کلی، اکثر لباس های ورزشی و تیشرت هایی که دارای چاپ تبلیغاتی هستند، با پارچه تریکو دوخته شده اند.انواع دیگر پارچه هم شامل : ضد اشعه، ضد آب و … برای مشاغل پرخطر است که سبب حفاظت افراد در مقابل خطرهای احتمالی می گردد.