نگهداری از آشپزخانه بعد از کنترل آفات

مجموعه : دانستنی ها
نگهداری از آشپزخانه بعد از کنترل آفات

اگر چیزی وجود داشته باشد که هر کسی از آن بترسد، آن هجوم آفات می باشد! فضاهای آلوده می توانند زمینه را برای آفات اطراف خانه فراهم آورند. اغلب در دوره بادهای موسمی که هوای بارانی باعث مرطوب شدن دیوارها می شود، هجوم آفات ها نیز رخ می ده.

 

هیچکس نمی تواند دیدن حشرات در آشپزخانه را تحمل کند. حشراتی که پرسه می زنند، روی ظروف کثیف درون سینک، اطراف کابینت ها قدم می گذارند و از غذای اضافی استفاده کرده و در هنگام خراب کاری روی دیوار شما را تماشا می کنند… همه این ها باعث می شوند حس انزجار داشته باشید. همچنین، مشکلات مربوط به آلودگی و بیماری ها نیز وجود دارد. این مهمان های ناخوانده پشت سرشان باکتری بر جای گذاشته و شما را بیمار خواهند کرد.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه سمپاشی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سمپاش در تهران باشید می‌توانید درخواست سمپاشی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

اکنون از بین بردن و تمیز کردن مکان آنها تصمیم سختی است. این حشرات کوچکی که بین درز و شکاف ها در حال خزیدن هستند، قطعا توانایی به خطر انداختن سلامت خانه تان را دارند. سعی کنید فضای اطراف و آشپزخانه را کاملا تمیز نگه دارید. تمیزکاری یک عادت روحانی نیز محسوب می شود. چگونه؟ اگر اولین مراسم را در صبح در نظر بگیرید، حس موفقیت، باعث می شود کل روز را سرحال بوده و کار خود را عالی انجام دهید.

 

می توانید با انجام تمیزکاری روزانه آشپزخانه از رخنه حشرات جلوگیری کنید. برخی کارها را باید هر شب و روز انجام دهید، کارهایی مانند خارج کردن زباله، تمیز کردن کف آشپزخانه، از بین لکه های روی گاز، و غیره. آشپزخانه قلب خانه محسوب می شود. باید همیشه تمیز شود تا از بیماری ها مصون بماند.

 

یکی از بزرگترین چالش ها این است که اگر هجوم حشرات را جدی نگیرید، غیر قابل کنترل می شوند. آژانس های کنترل حشرات می توانند به شما کمک کنند تا بدون آسیب رسیدن به خانواده تان، از شر این مشکل خلاص شوید.

 

پس از آن که تمیزکاری کاملا انجام شد، باید حتما بهداشت خانه را حفظ کنید. آشپزخانه مکانی است که در آن غذاهای خوشمزه میپزید. این مکان نباید مهمانخانه ای برای مورچه ها، سوسک ه و مارمولک ها باشد. پس از انجام کنترل حشرات، برای حفظ فضای شخصی و جلوگیری از ورود حشرات می توانید از روش های دیگری هم استفاده نمایید.

 

آشپزخانه خود را خشک نگه دارید

حشرات در حال مرگ همیشه به سمت آب کشیده می شوند. آب یا هر مایع دیگری مانند روغن زمانی که با هم ترکیب شوند، ماده ای چسبناک به دست می آید که حشرات را به آشپز خانه تان دعوت می کند و آنها هم کابینت هایتان را از رنگ می برد. پی همیشه آشپزخانه خود را خشک نگه دارید، خصوصا سینک را. هر بار که از آب استفاده می کنید، آن را خشک نمایید.

 

غذا را در ظروف در بسته نگهداری کنید

منابع غذایی خود را در ظرف دربسته نگه داشته و از خوردن غذا در جایی غیر آشپزخانه و اتاق ناهارخوری خودداری کنید. به این ترتیب، خرده غذا که بهترین منبع غذایی برای حشرات است، در اطراف پخش نمی شود.

نگهداری از آشپزخانه بعد از کنترل آفات

کابینت های آشپزخانه را تمیز کنید

امروزه آشپزخانه مهمترین قسمت خانه است. در واقع، این مکان یک ایستگاه کاری است که در تمام مدت کاربردی می باشد. کابینت های آشپزخانه فضا را برایمان سازماندهی می کنند، و اجازه می دهند وظایف خود را به راحتی انجام دهید. تمیزکاری کابینت آشپزخانه به همان اندازه اهمیت دارد، چه گردگیری باشد و یا تمیزکاری کاملی که هر چند وقت یک بار انجام می شود. تمیز بودن کابینت به زیبایی آشپزخانه افزوده و باعث می شود حظرات از آن دور بمانند.

 

زباله ها را مرتبا دور بریزید

توصیه می شود به صورت روزانه زباله ها را از آشپزخانه خارج کنید. این کار باعث می شود اطمینان حاصل کنید که خانه هر روز تمیز مانده و حشرات خانه تان را آلوده نمی کنند.

 

تمیزکاری عمقی را به صورت ماهانه انجام دهید

مهم نیست چقدر تلاش کنیم آشپزخانه مان را تمیز نگه داریم، زندگی شلوغ ما زمان زیادی برای تمیزکاری خانه به ما نمی دهد. در این موارد، همیشه می توانید روی متخصصین حساب کنید، آنها آشپزخانه تان را برق می اندازند.

 

خلاص شدن از شر این مهمان های ناخوانده کار ساده ای نیست، چرا که انها توانایی بالایی در زنده ماندن دارند. گفته شده برخی حشرات می توانند حتی از انفجارهای هسته ای نیز جان سالم به در برند. اما، اگر هنوز پس از انجام کنترل آفات می بینید که حشرات دور و بر خانه تان می پلکند، از اسپری دفع آفت مورد تایید مرکز کنترل آفات استفاده نمایید. این اسپری به طرزی جادویی عمل کرده و آشپزخانه تان را از حشرات خالی می کند.

 

با این روش های ساده اما موثر، می توانید یک آشپزخانه خالی از حشره داشته باشید و به آن افتخار کنید!